Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En vennine har lenge lett etter en bi jobb, hun har derfor startet en hjelpe-organisasjon, og fått støtte til den.

Hun skriver timer og får lønn i en deltidsstilling med dette. 

Denne helgen spurte hun om jeg kunne være med å vaske hos en trengende småbarns familie som skulle flytte. Jeg sa nei. I meldingen brukte hun ordet "Hei vennine" , "vi ønsker nærmiljøet vårt skal være godt å leve i" og at hun synes det er gøy om flere venner kan samles om å vaske.

For meg synes jeg det blir feil, og jeg føler meg litt egoistisk som sier nei, men jeg har virkelig ikke mulighet.

Det er kristent arbeid, ikke at det betyr noe alltid.

Hva mener dere?

Anonymkode: b71f4...a4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har overskudd til det sier man ja, og hvis ikke er det greit å si nei. At venninnen din jobber med å organisere slikt synes ikke jeg spiller inn.

Anonymkode: 9837e...3a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har overskudd til det sier man ja, og hvis ikke er det greit å si nei. At venninnen din jobber med å organisere slikt synes ikke jeg spiller inn.

Anonymkode: 9837e...3a8

Men hun står å får betalt for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men hun står å får betalt for det.

Og så?

Det finnes mange frivillige i Røde Kors, men det finnes også andre der som har lønnet arbeid.

Anonymkode: 41470...1d6

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

En vennine har lenge lett etter en bi jobb, hun har derfor startet en hjelpe-organisasjon, og fått støtte til den.

Hun skriver timer og får lønn i en deltidsstilling med dette. 

Denne helgen spurte hun om jeg kunne være med å vaske hos en trengende småbarns familie som skulle flytte. Jeg sa nei. I meldingen brukte hun ordet "Hei vennine" , "vi ønsker nærmiljøet vårt skal være godt å leve i" og at hun synes det er gøy om flere venner kan samles om å vaske.

For meg synes jeg det blir feil, og jeg føler meg litt egoistisk som sier nei, men jeg har virkelig ikke mulighet.

Det er kristent arbeid, ikke at det betyr noe alltid.

Hva mener dere?

Så lenge du ikke har en arbeidsavtale så sier du ja om du vil og nei om du ikke vil. 

Anonymkode: 86518...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette hadde jeg også syntes var rart. 

Jeg jobber mye frivillig, men da er vi alle frivillig 

Din venninne tjener jo mer hvis ingen hjelper henne gratis. 

Anonymkode: 92b0a...916

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier nei om du ikke har lyst og/eller mulighet. 

Anonymkode: 23e84...b5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...