AnonymBruker Skrevet i går, 19:00 #61 Del Skrevet i går, 19:00 Du føler ja. Hva med å ikke være så sinnsykt emosjell? Anonymkode: 2cf8b...135 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:24 #62 Del Skrevet i går, 19:24 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er en seriøs post. Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden. I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier? Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt? Anonymkode: e9e98...5a6 Jeg tjener 525 (veldig lavt!) og klarer oss helt fint med barn, hus og alt. Du må prioritere anderledes. Anonymkode: eae26...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet i går, 20:35 #63 Del Skrevet i går, 20:35 TS er så typisk GenZ 🤣🤣 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet i går, 21:00 #64 Del Skrevet i går, 21:00 Når innlegget begynne med "dette er seriøst" så er det sjeldent det. Du skal ha for forsøket TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet i går, 21:02 #65 Del Skrevet i går, 21:02 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ts Ingen lån eller gjeld, ingen regninger og ingen forpliktelser. Betaler kun husleie, som er overkommelig. Jeg tuller ikke - hvis dere ikke ser at livet deres er over økonomisk sett så bør dere våkne. Anonymkode: e9e98...5a6 så du har ikke strøm, internett, mobil osv altså? så da leie du en bolig til 50k i mnd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet i går, 21:12 #66 Del Skrevet i går, 21:12 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er en seriøs post. Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden. I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier? Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt? Anonymkode: e9e98...5a6 Tull. Teit å la folk bruke tid på å lese gjennom..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:49 #67 Del Skrevet i går, 22:49 Jeg har minstesats AAP, ca 250 000 i året, og føler meg rik... Så sliter litt med å forstå hvordan du føler deg fattig.. Har tre barn, hus, boliglån og plenty utgifter. Men vi har likevel råd til ferie hvert år, og ungene har alt de trenger. Anonymkode: d0b86...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:59 #68 Del Skrevet i går, 22:59 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tror du det hjelper? Forslag? Anonymkode: e9e98...5a6 Forslag, fortell hvor mye du har utbetalt per mnd. og hva du bruker de pengene på, hvis du vil bli tatt seriøst. Den dagen du ev. får barn har du forhåpentligvis noen å dele utgiftene med, og du får jo subsidiert barnehage og barnetrygd, med mindre det blir store endringer i velferdsgoder. Jeg har f.eks. noen kollegaer som drikker masse energidrikk og snuser, slike ting er jo et pengesluk, ikke rart det blir tomt for penger. Anonymkode: 13f24...96a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 23 timer siden #69 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er en seriøs post. Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden. I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier? Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt? Anonymkode: e9e98...5a6 Spørs hvilke krav du stiller til livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #70 Del Skrevet 11 timer siden Handerrefyren skrev (18 timer siden): du tjener 750 000, la oss si at du betaler 35 % skatt, da sitter du igjen med ca 485 000 pr år, pr måned blir det ca 40 000. du disponerer med andre ord ca 1350 kr dagen før boutgifter du oppgir å bruker 16000 pluss strøm og nett, la oss legge til forsikring og runde opp og si at totalen et 20 000, da sitter du igjen med drøye 20 000 til fritt forbruk, detter er ca 660 kr dagen (alle dager i uka), klart det blir lite om en spiser ute hver dag og inkluderer 3 glass vin, og kjøper nye klær og ikke vasker selv. men med en litt mer edruelig levestil, lage mat hjemme 5-6 dager i uka, og klesvask en gang i uka er dette plenty og du burde kunne spare over 100 000 i året. En slik inntekt gir vel stort sett mer utbetalt enn 40 000? 35 % skatt er mye. Anonymkode: 97fe3...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #71 Del Skrevet 11 timer siden Du bor alene uten mann og barn. Husleie er største utgift? (å bo er dyrt for alle som ikke er millionærer). Hvorfor ikke flytte til en liten hybel, eller i en campingvogn noen år? Da kan du sikkert klare spare minst 20.000 i mnd. Alene er lønnen god nok. Men hvis du hadde ansvaret for flere barn alene da måtte du nok leve litt fattigere. Anonymkode: bd86c...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #72 Del Skrevet 11 timer siden Rucula skrev (15 timer siden): TS er så typisk GenZ 🤣🤣 Dette. Gen Z forlanger toppjobb med fleksibelt hjemmekontor fra det øyeblikket de er ferdige med studiene. De ser på store mengder med dyre klær, daglige kafébesøk og to årlige sydenturer som et minimum og en menneskerett. Velkommen til den virkelige verden, TS. Den er ikke som på TikTok. Anonymkode: 4d85d...b79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #73 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette er en seriøs post. Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden. I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier? Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt? Anonymkode: e9e98...5a6 510.000 og 100 % alenemor. Jeg klarer å overleve. Anonymkode: 9cefc...f50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 10 timer siden #74 Del Skrevet 10 timer siden For meg hadde det vært for lite, fordi jeg har mange andre å fø på. For deg som er alene bør det være overkommelig. Du får jobbe mer, det er det vi andre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #75 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): ts Ingen lån eller gjeld, ingen regninger og ingen forpliktelser. Betaler kun husleie, som er overkommelig. Jeg tuller ikke - hvis dere ikke ser at livet deres er over økonomisk sett så bør dere våkne. Anonymkode: e9e98...5a6 😂😝😂😝😂 Anonymkode: c58d8...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 10 timer siden #76 Del Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): 16 000 + strøm og nett. Det er ikke husleien som er problemet. Jeg ser bare ikke hvordan man kan leve et fint liv, med så lite penger. Anonymkode: e9e98...5a6 Betyr det at du har igjen 20000 etter skatt og faste utgifter? Hvis du passer deg for Meny og Vinmonopolet så kan det hjelpe litt. Da kan det gå. Spar på alle kvitteringer tre måneder. Lag et regnskap, da får du oversikt og kan avsløre eventuelle drøye pengesluk. Endret 10 timer siden av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #77 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): ts Ingen lån eller gjeld, ingen regninger og ingen forpliktelser. Betaler kun husleie, som er overkommelig. Jeg tuller ikke - hvis dere ikke ser at livet deres er over økonomisk sett så bør dere våkne. Anonymkode: e9e98...5a6 Hva bruker du penger på? Om du ikke har lån eller regninger så må du ha et enormt forbruk. Anonymkode: 9dcda...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #78 Del Skrevet 10 timer siden 16 000 i husleie pr mnd for én person? Hvordan i all verden er det du bor??? Og over 20 000 kr per måned på dill og fjas??? Du forventer jo å leve et luksusliv, TS! Jeg tjener det samme som deg og jeg bor i villa med min mann, har 2 biler og 3 barn. Det går virkelig helt fint, og vi sparer både til pensjon og til barna. Men vi går ikke på kafé, vi spiser ikke ute, vi drar ikke på shoppingferier til New York eller velter oss i designvarer. Du ser ut til å ha et særdeles urealistisk syn på verden, og jeg mistenker deg for å tilhøre generasjon Z som har vokst opp på YouTube og TikTok. Du tror sikkert at du skal pensjonere deg og leve fett på oppsparte midler fra du er 40 også? Anonymkode: 4d85d...b79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #79 Del Skrevet 10 timer siden Hvis ts faktisk er seriøs så er det snakk om totalt forvrengt bilde av hva som er normalt og hva man kan forvente ut av livet. Men det er umulig at dette er seriøst, for INGEN har kun husleie med mindre man bor hjemme hos mamma og pappa og må betale for seg. Men da tjener man neppe 750k, og må neppe betale 16 000 i husleie. Anonymkode: 208d1...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #80 Del Skrevet 10 timer siden Er du helt idiot. Har under 600 og klarer meg helt fint , har også 2 barn . Anonymkode: d42a3...f52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå