AnonymBruker Skrevet i går, 16:56 #21 Del Skrevet i går, 16:56 Jeg tjener ca 100 000 mindre enn deg. Har egen bolig i Oslo og bil. Føler jeg har en romslig økonomi og kan unne meg det jeg ønsker meg. Dette må være tull? Anonymkode: dcfda...1ef 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:56 #22 Del Skrevet i går, 16:56 mommyaka skrev (Akkurat nå): Du har ikke gjeld og betal bare husleie..hva søren bruker du på i mnd da? 16 000 + strøm og nett. Det er ikke husleien som er problemet. Jeg ser bare ikke hvordan man kan leve et fint liv, med så lite penger. Anonymkode: e9e98...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:57 #23 Del Skrevet i går, 16:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen troll. Opplever du deg selv som optimisk? Hvordan greier du det? Anonymkode: e9e98...5a6 Du virker negativ lite takknemlig og overfladisk. Du trenger spirituell hjelp kan man si🤭 Anonymkode: 34419...b06 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:58 #24 Del Skrevet i går, 16:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker negativ lite takknemlig og overfladisk. Du trenger spirituell hjelp kan man si🤭 Anonymkode: 34419...b06 Tror du det hjelper? Forslag? Anonymkode: e9e98...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StumpyHero Skrevet i går, 16:58 #25 Del Skrevet i går, 16:58 Er 750 000 lite? Jeg er lusefattig med mine 550 tydeligvis 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:58 #26 Del Skrevet i går, 16:58 Hvor er ambisjonene dine? Ikke rart du tjener då dårlig når du velger å være et tiltaksløst offer for omstendighetene. Hvorfor tenkte du ikke på dette tidligere og siktet deg inn på en karriere med lønn du kan leve av? Anonymkode: 76f75...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:58 #27 Del Skrevet i går, 16:58 StumpyHero skrev (Akkurat nå): Er 750 000 lite? Jeg er lusefattig med mine 550 tydeligvis Dessverre, men ja. Anonymkode: e9e98...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:58 #28 Del Skrevet i går, 16:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 16 000 + strøm og nett. Det er ikke husleien som er problemet. Jeg ser bare ikke hvordan man kan leve et fint liv, med så lite penger. Anonymkode: e9e98...5a6 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 16 000 + strøm og nett. Det er ikke husleien som er problemet. Jeg ser bare ikke hvordan man kan leve et fint liv, med så lite penger. Anonymkode: e9e98...5a6 Meld deg på luksusfella ts Anonymkode: 34419...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:58 #29 Del Skrevet i går, 16:58 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er en seriøs post. Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden. I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier? Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt? Anonymkode: e9e98...5a6 Du har tydeligvis et forbruks problem. 750 er en vanlig inntekt og mange lever godt på dette. Du kan ikke flotte deg , men leve bra såfremt du har tilpassa bolig / forbruk. Anonymkode: 24211...d2c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #30 Del Skrevet i går, 17:00 Tja, det er noe som heter livsstilinflasjon. Om noen tjener 1.1 mill, så blir det for lite om utgiftene er 1.2 mill. Det er ikke beløpet som betyr noe, men forskjellen mellom inntekter og utgifter som har noe å si. Du vil nok bruke mer penger jo mer du tjener, og allikevel føle at du ikke tjener bra nok fordi du bruker opp alle pengene dine på livsstil. Anonymkode: 06561...604 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:02 #31 Del Skrevet i går, 17:02 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er en seriøs post. Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden. I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier? Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt? Anonymkode: e9e98...5a6 Det finnes alenemødre som omtrent klarer seg på en slikk og ingenting, så klager du? Skam deg! Økonomi handler om prioriteringer. Det er helt opp til deg hvordan du velger å leve livet ditt. Sparing er noe alle mennesker burde prioritere uavhengig av gjeld eller inntekt. Begynn å se på luksusfellen, sett opp budsjett, tenk langsiktig, og alltid alltid ha en buffer stående i tilfelle rottefelle. Det har reddet meg mange ganger. Anonymkode: 440c5...446 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StumpyHero Skrevet i går, 17:04 #32 Del Skrevet i går, 17:04 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dessverre, men ja. Anonymkode: e9e98...5a6 Medianlønnen i Norge er 608 000,- Skal vi regne 550 som fattig så har vi ekstremt mange fattige i Norge 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 17:06 #33 Del Skrevet i går, 17:06 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 16 000 + strøm og nett. Det er ikke husleien som er problemet. Jeg ser bare ikke hvordan man kan leve et fint liv, med så lite penger. Anonymkode: e9e98...5a6 Vel vi lever på mye mindre eb det og vi har 2 barn, hund,katt og lån Hvor mye får du inn i mnd og hvor mye ut ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:08 #34 Del Skrevet i går, 17:08 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 16 000 + strøm og nett. Det er ikke husleien som er problemet. Jeg ser bare ikke hvordan man kan leve et fint liv, med så lite penger. Anonymkode: e9e98...5a6 Så da får du leve som du har inntekt til da. Hvorfor tror du at det er din rettighet å leve med "fine ferier" og alt mulig som koster masse penger? Tilbring feriene på en måte du har råd til. Og si deg fornøyd med det. Det virker som du er litt stormannsgal og tror du er berettiget til å leve et liv i overdådig luksus. Hvorfor det? Anonymkode: fd23c...c4a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:09 #35 Del Skrevet i går, 17:09 Har 300 000 i året etter skatten, jobber litt lite nå, har mulighet til å øke på når det røyner, da dobles inntekten. Sparer minimum mellom 4-10 000 i måneden, lever og bor billig. Har null lån og en halv mill i banken per idag, og 200 000 på tøysekonto til ferier og opplevelser og ødelagte solcellepanel og snurredasser, og noen kroner spart i pensjonsfond. Jeg greier meg helt fint. Livet er faktisk helt greit. Flytt ut i skogen noen år, så har du fått både penger og FOMO under kontroll. Anonymkode: f243d...fb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:10 #36 Del Skrevet i går, 17:10 750 000 kr er godt over medianlønn!! Jeg tjener ca 630 000 med tillegg for (masse) ubekvem arbeidstid og røde dager og jeg klager ikke!! Anonymkode: 2ddd7...6df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet i går, 17:10 #37 Del Skrevet i går, 17:10 du tjener 750 000, la oss si at du betaler 35 % skatt, da sitter du igjen med ca 485 000 pr år, pr måned blir det ca 40 000. du disponerer med andre ord ca 1350 kr dagen før boutgifter du oppgir å bruker 16000 pluss strøm og nett, la oss legge til forsikring og runde opp og si at totalen et 20 000, da sitter du igjen med drøye 20 000 til fritt forbruk, detter er ca 660 kr dagen (alle dager i uka), klart det blir lite om en spiser ute hver dag og inkluderer 3 glass vin, og kjøper nye klær og ikke vasker selv. men med en litt mer edruelig levestil, lage mat hjemme 5-6 dager i uka, og klesvask en gang i uka er dette plenty og du burde kunne spare over 100 000 i året. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:17 #38 Del Skrevet i går, 17:17 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): ts Ingen lån eller gjeld, ingen regninger og ingen forpliktelser. Betaler kun husleie, som er overkommelig. Jeg tuller ikke - hvis dere ikke ser at livet deres er over økonomisk sett så bør dere våkne. Anonymkode: e9e98...5a6 Da må dette være kødd. Jeg tjener mindre enn deg, og i tillegg jobber jeg 80%. Har råd til alt barna trenger, ferier, utskeielser, ++. Betaler også over 10 000 ned på lån hver måned. Så hva i alle dager er det du bruker pengene på? Og tips: det finnes ganske mange gleder i livet som ikke koster penger/lite penger. Du må slutte å måle lykke i penger og hva du kan kjøpe for de. Men strengt talt burde du ha god råd.. Anonymkode: 5540f...088 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 17:17 #39 Del Skrevet i går, 17:17 Ts La meg si det slikt. Vi er familie på 4,hund katt og 3 lån og alle utgifter som alue andre har. Etter alt er betalt har vi 8000 kroner vi har til mat i 1 mnd. Og vi har ca 3000 i uka som vi må bruke på oss 4 og dyr. Vi klarer p leve....så du er alene med ca 20.000 i mnd du kan bruke på hva du vil..du kan søren ikke klage 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:20 #40 Del Skrevet i går, 17:20 I min bank har de gratis rådgivning for økonomi, ser for meg at andre banker også har slik ordning. Få booket deg en time for å gå over utgiftene dine. For 750 000kr er mye, og man kan fint leve med den lønnen, til og med leve ganske godt. Anonymkode: 60ca0...c0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå