Gå til innhold

Føler at jeg er fattig - lav årslønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er en seriøs post.

Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden.

I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier?

Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt?

Anonymkode: e9e98...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om innlegget ditt var seriøst så skal du få et seriøst svar tilbake. 

Hva feiler det deg? 

Anonymkode: 96592...46f

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er en seriøs post.

Jeg tjener kun 750 000 i året, og forstår ikke hvordan man skal leve med en slik lønn. Det er sannsynlig at jeg vil tjene mer i fremtiden, på tanken av bakgrunn og utdannelse, men det vil ta tid. Med andre ord, jeg må faktisk greie å leve med en slik lønn i mange år fremover. For meg, så virker det som at man kan kun overleve med en slik lønn. Det er bare å glemme sparing, ferier eller annet fint her i verden.

I tillegg til det, så tenker jeg på fremtiden. Hva med om jeg får barn? Jeg blir oppriktig fysisk dårlig av tanken, at mine barn vil vokse opp med tilnærmt slavelønn. Hvor er fotballskoene? Hvor er fritidsaktivitetene? Hvor er helgeturer? Hytta eller noen andre ferier?

Det jeg lurer på, hvordan i et helvete greier dere, som tjener mindre eller det samme som meg, til å tenke positivt om livet, når livet er kjørt ned i grøfta før det i det hele tatt har begynt?

Du har tydeligvi flere dyre lån. Sånn er det når man skal leve med høy standar.

Anonymkode: 34419...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 550 og får det til å gå rundt. Du trenger nok økonomisk veiledning.,

Anonymkode: 9ac7b...ceb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Narsisistisk innlegg pasdiv skryting 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Problemet ditt er ikke lite lønn, men mye gjeld!

Anonymkode: a9c5b...a28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått opp til denne lønnen nå, gått opp 200k, og kan spare over 10 K i mnd og i tilegg har jeg barn.

Regner med det er troll, om ikke, skjerp deg!

Anonymkode: c9386...b23

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forbruk etter inntjening. Jeg tjener 200.000 under deg, og har råd til ferier, hus, aktiviteter til både meg selv og barna. Men vi er to. Om man er alene kan man bare glemme det

Anonymkode: 6af6b...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud for en idiot du er. Se deg rundt i verden.

Du er fattig i topplokket.

Anonymkode: 0910f...bbb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ts

Ingen lån eller gjeld, ingen regninger og ingen forpliktelser. Betaler kun husleie, som er overkommelig. 

Jeg tuller ikke - hvis dere ikke ser at livet deres er over økonomisk sett så bør dere våkne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er en seriøs post.

Det er ikke mye nei, har du mulighet for en ekstrajobb?

Anonymkode: 5872a...774

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått opp til denne lønnen nå, gått opp 200k, og kan spare over 10 K i mnd og i tilegg har jeg barn.

Regner med det er troll, om ikke, skjerp deg!

Anonymkode: c9386...b23

Jeg har 430000 i året bor i rekkehus og har 9000 til sparing. Ts må jo vær helt på kjøret økonomisk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har 369 k og sparer mellom 5-10k i mnd. Tror dette bare er troll. 

Anonymkode: f5e8b...f2b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ts

Ingen lån eller gjeld, ingen regninger og ingen forpliktelser. Betaler kun husleie, som er overkommelig. 

Jeg tuller ikke - hvis dere ikke ser at livet deres er over økonomisk sett så bør dere våkne. 

Nei du ts bør våkne 🤣😅  du har vrangforestillinger du må bruke sinnsykt mye. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Du har ikke gjeld og betal bare husleie..hva søren bruker du på i mnd da?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har 369 k og sparer mellom 5-10k i mnd. Tror dette bare er troll. 

Anonymkode: f5e8b...f2b

Ingen troll. Opplever du deg selv som optimisk? Hvordan greier du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Synd du ikke er fornøyd noen trenger å sette pris på normale ting for å være lykkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at 750 000 er lite. Kan du utdanne deg mer eller ha flere jobber? Siden du ikke har barn, så har du nok kapasitet til det.

Anonymkode: d8983...0ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...