TheaMK Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Hei! Jeg kjøpte meg eddiksyre 35% på europris. Tenkte jeg skulle rense vaskemaskinen, hadde nedi ei kork i skylemiddelskuffen. Det ble luktende skikkelig eddik i hele huset, hjelper ikke samme hvor mye jeg lufter ut. Har jeg jort det galt? Og er det farlig å innhalere?
AnonymBruker Skrevet 1. mars #2 Skrevet 1. mars Oi, dette har jeg aldri hørt om at noen hsr gjort, 35% er jo ganske sterkt, husk at eddik lukter kun så lenge det er vått, dvs det ligger rester igjen i maskina di. Kjør den på 90 frader et par ganger om du ikke har sånn omo rensepulver. Vet ikke om det er farlig å puste inn, åpne vinduene dine, men gummi pakningene j maskina tåler ikke eddik så godt. Anonymkode: bdc54...cab 1
TheaMK Skrevet 1. mars Forfatter #3 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oi, dette har jeg aldri hørt om at noen hsr gjort, 35% er jo ganske sterkt, husk at eddik lukter kun så lenge det er vått, dvs det ligger rester igjen i maskina di. Kjør den på 90 frader et par ganger om du ikke har sånn omo rensepulver. Vet ikke om det er farlig å puste inn, åpne vinduene dine, men gummi pakningene j maskina tåler ikke eddik så godt. Anonymkode: bdc54...cab Det sto på flaska att man kunne bruke i vaskemaskine 2-3cl. Så det gjorde jeg, men det lukter skikkelig så jeg angrer.
TheaMK Skrevet 1. mars Forfatter #4 Skrevet 1. mars (endret) Det sto på flaska att man kunne bruke i vaskemaskine 2-3cl. Så det gjorde jeg, men det lukter skikkelig så jeg angrer. Endret 1. mars av TheaMK
AnonymBruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars TheaMK skrev (2 minutter siden): Det sto på flaska att man kunne bruke i vaskemaskine 2-3cl. Så det gjorde jeg, men det lukter skikkelig så jeg angrer. TheaMK skrev (2 minutter siden): Det sto på flaska att man kunne bruke i vaskemaskine 2-3cl. Så det gjorde jeg, men det lukter skikkelig så jeg angrer. Skjønner, da er det nok ikke farlig, men kjør et par 90 grader vask så den får vaska ut med vann om du ikke har rensepulver. Det slutter å lukte når eddiken er ute av maskina Anonymkode: bdc54...cab
TheaMK Skrevet 1. mars Forfatter #6 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner, da er det nok ikke farlig, men kjør et par 90 grader vask så den får vaska ut med vann om du ikke har rensepulver. Det slutter å lukte når eddiken er ute av maskina Anonymkode: bdc54...cab Ok, det har jeg allerede gjort. Men lukta henger fortsatt i🙃 Er redd den kjemiske lukta er farlig for meg og resten av familien min. Det var eddiksyre fra Effekt jeg brukte. Uffåuff, aldri mer🙈 Men bør jeg også tømme maskinen for vann? Kan det være eddik igjen i maskinen?
AnonymBruker Skrevet 1. mars #7 Skrevet 1. mars Bare å vaske en håndklevask så går det over Anonymkode: dcfb0...332 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars TheaMK skrev (17 minutter siden): Ok, det har jeg allerede gjort. Men lukta henger fortsatt i🙃 Er redd den kjemiske lukta er farlig for meg og resten av familien min. Det var eddiksyre fra Effekt jeg brukte. Uffåuff, aldri mer🙈 Men bør jeg også tømme maskinen for vann? Kan det være eddik igjen i maskinen? Vask noen handklær med som den andre her forslår, er nok eddik igjen i maskina siden tørr eddik ikke lukter, om du skjønner, den er vannbåren. Anonymkode: bdc54...cab
TheaMK Skrevet 1. mars Forfatter #9 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vask noen handklær med som den andre her forslår, er nok eddik igjen i maskina siden tørr eddik ikke lukter, om du skjønner, den er vannbåren. Anonymkode: bdc54...cab Ok, takk for svar. Håper ikke vi i huset tar skade av dette. Første gang jeg skulle rense maskinen, lite erfaring. Visste ikke att 32% var ganske sterkt🙄
AnonymBruker Skrevet 1. mars #10 Skrevet 1. mars Det høres rart ut at det skal lukte så mye. Jeg bruker en kork med eddikessens både til rens av vaskemaskin og til kaffetrakter. Det lukter litt eddik på kjøkkenet når jeg renser kaffetrakteren, men ikke ubehagelig mye... Men sier som de andre, kjør noen maskiner med håndklær eller sengetøy. Anonymkode: 18667...99b
TheaMK Skrevet 1. mars Forfatter #11 Skrevet 1. mars (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres rart ut at det skal lukte så mye. Jeg bruker en kork med eddikessens både til rens av vaskemaskin og til kaffetrakter. Det lukter litt eddik på kjøkkenet når jeg renser kaffetrakteren, men ikke ubehagelig mye... Men sier som de andre, kjør noen maskiner med håndklær eller sengetøy. Anonymkode: 18667...99b Buker du så mye som 32% da? J det lukter skikkelig mye… Endret 1. mars av TheaMK
AnonymBruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars Bruker alltid eddik når jeg vasker klær, lukter aldri. Men jeg bruker 12%. Den 35% er jo skikkelig sterk.. Luft ut av huset og vask en 90grader, så blir det sikkert bra 😊 Anonymkode: 83d42...a01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå