Ungdom06 Skrevet 6. mars #21 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 12.30): Jeg tenker at når nesten alle på vgs jukser, oppstår det et press om at man også må ty til slike metoder for å henge med i karakterkonkurransen. I et system hvor sikkert 90% jukser, endres karaktersnittet slik at den reelle verdien av en ærlig innsats reduseres, og man opplever fort at juks blir en nesten uunngåelig strategi for å overleve det akademiske presset. Anonymkode: 91042...f4f Ekspander Fax 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #22 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 18.53): Jeg er 05 som tok eksamen ifjor. Av ren nysgjerrighet hva er det du har tenkt å studere som krever så høyt snitt at du må bruke ChatGPT på eksamen? Vet om en under eksamen ifjor som brukte ChatGPT og strøyk hele faget. Så vet ikke om det er så lurt… Anonymkode: 3b99b...965 Ekspander Hvordan ble han tatt? Åpenbart KI-generert tekst eller tatt under eksamen? Anonymkode: 91042...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungdom06 Skrevet 6. mars #23 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 18.53): Jeg er 05 som tok eksamen ifjor. Av ren nysgjerrighet hva er det du har tenkt å studere som krever så høyt snitt at du må bruke ChatGPT på eksamen? Vet om en under eksamen ifjor som brukte ChatGPT og strøyk hele faget. Så vet ikke om det er så lurt… Anonymkode: 3b99b...965 Ekspander Men han fikk til å bruke det uten at de så det på nettet / IP - adresse? Kjenner du noen som har fått det til ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #24 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 18.05): Det legges veldig mye ressurser i å forhindre men også i å ta de som forsøker å jukse på eksamen. Lærere og spesielt sensorer har spesialiserte programmer for å snuse ut svar som er generert med KI. Så alternativene dine er enten å godta og stryke på noen eksamener og ta de opp igjen senere, eller forsøk deg på juks som gjør at du risikerer å miste standpunktkarakteren i faget. For med mindre du er ett IT-geni, så klarer du ikke forbipassere de hindrene som er lagt inn fra skolen sin side. Anonymkode: b67e4...29c Ekspander Dette er delvis feil. I flere av fylkeskommunene er det forbudt for lærere å anvende spesialiserte programmer for å detektere KI-genererte tekstbesvarelser. Fra Trøndelag fylkeskommune sine retningslinjer for håndtering av KI i skolene: Lærer kan per i dag ikke sende elevtekster til programmer som avdekker sannsynligheten for at en tekst er skrevet av kunstig intelligens Anonymkode: 91042...f4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #25 Del Skrevet 6. mars Ungdom06 skrev (På 6.3.2025 den 12.36): Men han fikk til å bruke det uten at de så det på nettet / IP - adresse? Kjenner du noen som har fått det til ? Ekspander Hvilken studie vil du søke på? Medisin? Anonymkode: 3b99b...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungdom06 Skrevet 6. mars #26 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 14.15): Hvilken studie vil du søke på? Medisin? Anonymkode: 3b99b...965 Ekspander Usikker, går fremdeles vg3 så har god tid wiii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #27 Del Skrevet 6. mars Jeg er eksamensvakt, og vi har fått klar beskjed om å følge med på alle, og melde fra så snart vi ser noe mistenkelig på elevenes pcer. Jeg hadde aldri turt å jukse sånn. Anonymkode: 52367...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungdom06 Skrevet 6. mars #28 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 14.53): Jeg er eksamensvakt, og vi har fått klar beskjed om å følge med på alle, og melde fra så snart vi ser noe mistenkelig på elevenes pcer. Jeg hadde aldri turt å jukse sånn. Anonymkode: 52367...cc5 Ekspander Men går det kun ut på om vaktene ser noe suspekt ? det er jo det minste problemet. om man faktisk ønsker å jukse klarer man lett å skjule det. problemet er om administrator osv får det opp i systemet sitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #29 Del Skrevet 6. mars Ungdom06 skrev (På 6.3.2025 den 14.17): Usikker, går fremdeles vg3 så har god tid wiii Ekspander Har du tenkt å studere til høsten? Så er fristen 15 april bare så du vet det. Hvorfor stresser du med dette hvis du ikke engang vet hva du vil studere det kan hende du ikke får i bruk juksingen i det hele tatt. Anonymkode: 3b99b...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #30 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 14.53): Jeg er eksamensvakt, og vi har fått klar beskjed om å følge med på alle, og melde fra så snart vi ser noe mistenkelig på elevenes pcer. Jeg hadde aldri turt å jukse sånn. Anonymkode: 52367...cc5 Ekspander Men det er jo ikke i klasserommet det jukses, det er jo på toalettene og utenfor klasserommet. Anonymkode: 91042...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #31 Del Skrevet 6. mars Hvis det er et eget nett du må koble deg på under eksamen går det ikke, da følger admin med på all trafikk. Det du kan gjøre er jo å skjule mobilen i lomma og gå på toalettet og bruke mobilenett og chatgpt, men det fungerer ganske dårlig. Jeg testet det en gang og jeg glemte uansett svarene innen jeg var tilbake foran pcen. Og uansett så går jo eksamensvaktene rundt som noen hauker og stirrer og glor og VIL finne noen å ta. På mange av mine eksamener har overivrige vakter kastet seg over studenter fordi det popper opp en eller annen beskjed på pcen om oppdatering eller lavt batteri osv, så de følger ekstremt godt med. Anonymkode: 2e0b1...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungdom06 Skrevet 6. mars #32 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 15.23): Har du tenkt å studere til høsten? Så er fristen 15 april bare så du vet det. Hvorfor stresser du med dette hvis du ikke engang vet hva du vil studere det kan hende du ikke får i bruk juksingen i det hele tatt. Anonymkode: 3b99b...965 Ekspander Fordi jeg ønsker heller å ha flere muligheter å velge mellom enn å MÅTTE utelukke studier pga snitt. Ønsker ikke å tenke at sykepleie er eneste valget liks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå