Gå til innhold

Hvordan bruker dere Cyklokapron?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blør både mye og lenge (7 dager), men jeg har bare pleid å ta den de første to dagene når det er mest behov. 

Hvordan gjør dere andre det? Begynte å lure på om jeg kanskje kan slippe unna med kortere menstruasjon hvis jeg fortsetter å ta den etter de to første dagene, at blødningen stoppes på en måte. 

Anonymkode: 8f186...7f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar den bare den dagen eller to som det er mord-scener på badet ja. Blodet må jo ut, så man kan jo ikke alltid bare stoppe det. 

Anonymkode: 6cf06...e33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blør både mye og lenge (7 dager), men jeg har bare pleid å ta den de første to dagene når det er mest behov. 

Hvordan gjør dere andre det? Begynte å lure på om jeg kanskje kan slippe unna med kortere menstruasjon hvis jeg fortsetter å ta den etter de to første dagene, at blødningen stoppes på en måte. 

Anonymkode: 8f186...7f8

Dette snakker du med legen som har gitt deg resept på legemiddelet og ikke med folk på nettet.

Anonymkode: 8f273...6fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok endometrieablasjon istedet. Det anbefales ihvertfall ikke 🥲 kaos i syklus og småblødninger hele tiden. Men slipper å blø ihjel da, det er jo en fordel.

Anonymkode: 525cd...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Tar den dagen det tar seg opp. Brukar den kanskje i 2 dagar

Anonymkode: 58ebf...d33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tok endometrieablasjon istedet. Det anbefales ihvertfall ikke 🥲 kaos i syklus og småblødninger hele tiden. Men slipper å blø ihjel da, det er jo en fordel.

Anonymkode: 525cd...1d5

Mens jeg anbefaler det på det sterkeste. Tre år siden og har ikke blødd en dråpe siden...

Anonymkode: 7e552...8fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mens jeg anbefaler det på det sterkeste. Tre år siden og har ikke blødd en dråpe siden...

Anonymkode: 7e552...8fa

Resultatet du har fått er flaks, andre får det slik som den du svarer, og atter andre risikerer å få hull i livmoren og et helv. resten av livet. 
Metoden er sterkt omdiskutert, enkelte leger nekter å gjøre dette mens andre gjør det for å ha gjort noe, nærmest. Akkurat dette bør du ha med deg og også opplyse om når du anbefaler denne sterkt omdiskuterte metoden. 

Anonymkode: 8f273...6fb

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...