AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei. Trenger litt råd og trengte å høre her. Ble sammen med min samboeren i slutten av 2023. For litt over 6 mnd siden begynte vi fast å bo hos meg men vi hadde liksom ikke snakket skikkelig om å flytte sammen. Han er snart 30 år og har hele livet bodd med foreldrene mine uten å spare en eneste krone… nå bor han hos med og jeg eier boligen. Problemet er at han betaler ikke for å bo hos meg.. han har ikke tilbydd seg og jeg har maset om at han må betale snart… dette skaper mye problem i forholdet. Han tjener helt normalt men likevel har han ikke penger i slutten av mnd og han har verken billån, studielån eller noe som helst. + han bor gratis hos meg. Vi betaler 50/50 på mat. Syns dette er skikkelig kjipt da han kaster bort kanskje 25K i mnd pÅ å feste og tulle mens eg sliter fordi eg må betale ekstra på strøm osv for at han skal bo der. Stresser også med at viss han skal betale for å bo der må jeg uansett låne han penger fordi han er fattig i slutten av mnd. hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 88e14...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Populært innlegg #2 Del Skrevet 5 timer siden Du avslutter forholdet. Anonymkode: d83cb...4db 38 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Dump! Ferdig snakka Anonymkode: c643f...481 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Du kaster han på dør hvis han ikke betaler for seg. Anonymkode: f53f1...f83 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Hiv han ut. Du flyttet sammen med en fyr uten å ane noe om hans betalingevner og -vilje, og nå får du svi for det. Det koster å bo for alle. Han må enten betale halvparten av alle bokostnader (unntatt ditt ev boliglån) som fellesutgifter, kommunale utgifter og strøm... eller dra hjem til mor og far igjen. Ingen bor gratis, med mindre det er hjemme hos mamma og pappa. Alle voksne mennesker vet at det koster å ha et hjem. Dette må han få inn i skallen og betale deg på lønningsdag (før han rekker å bruke opp alt). OG SLUTT Å LÅNE HAN PENGER i slutten av hver mnd. Innkrev penger til husleie og mat på hans lønningsdag, så kan han ikke komme og syte senere og si han "ikke har råd". Snyltere er det verste jeg vet. Endret 4 timer siden av Million hadde glemt halvparten av en setning 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Hvis han ikke vil være med å dra lasset i en bolig på mat osv, så hadde jeg satt klar strek. Enten begynner du å betale eller flytt ut nå 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Enten tar du den sure samtalen med «hei sånn her fungerer det å være voksen og i et forhold» eller så må han flytte ut og så kan dere vurdere å flytte sammen igjen når han er blitt ansvarlig økonomisk. Hadde slått opp og hivd han ut selv. Så det anbefaler jeg på det sterkeste, for det er ikke sånn her du ønsker å leve. Og ikke få unger oppi dette.. Anonymkode: a7c6b...cfc 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden En godt voksen kar på 30 år som svir av alle pengene sine som en full sjømann og som forventer å bo gratis hos dama? Haha, takk og farvel 😂 Anonymkode: 6d006...618 11 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. Trenger litt råd og trengte å høre her. Ble sammen med min samboeren i slutten av 2023. For litt over 6 mnd siden begynte vi fast å bo hos meg men vi hadde liksom ikke snakket skikkelig om å flytte sammen. Han er snart 30 år og har hele livet bodd med foreldrene mine uten å spare en eneste krone… nå bor han hos med og jeg eier boligen. Problemet er at han betaler ikke for å bo hos meg.. han har ikke tilbydd seg og jeg har maset om at han må betale snart… dette skaper mye problem i forholdet. Han tjener helt normalt men likevel har han ikke penger i slutten av mnd og han har verken billån, studielån eller noe som helst. + han bor gratis hos meg. Vi betaler 50/50 på mat. Syns dette er skikkelig kjipt da han kaster bort kanskje 25K i mnd pÅ å feste og tulle mens eg sliter fordi eg må betale ekstra på strøm osv for at han skal bo der. Stresser også med at viss han skal betale for å bo der må jeg uansett låne han penger fordi han er fattig i slutten av mnd. hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 88e14...dd0 Du må sette han på plass. Det er ingen vei tilbake. Nå eller aldri. Leken er slutt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennieB Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei. Trenger litt råd og trengte å høre her. Ble sammen med min samboeren i slutten av 2023. For litt over 6 mnd siden begynte vi fast å bo hos meg men vi hadde liksom ikke snakket skikkelig om å flytte sammen. Han er snart 30 år og har hele livet bodd med foreldrene mine uten å spare en eneste krone… nå bor han hos med og jeg eier boligen. Problemet er at han betaler ikke for å bo hos meg.. han har ikke tilbydd seg og jeg har maset om at han må betale snart… dette skaper mye problem i forholdet. Han tjener helt normalt men likevel har han ikke penger i slutten av mnd og han har verken billån, studielån eller noe som helst. + han bor gratis hos meg. Vi betaler 50/50 på mat. Syns dette er skikkelig kjipt da han kaster bort kanskje 25K i mnd pÅ å feste og tulle mens eg sliter fordi eg må betale ekstra på strøm osv for at han skal bo der. Stresser også med at viss han skal betale for å bo der må jeg uansett låne han penger fordi han er fattig i slutten av mnd. hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 88e14...dd0 Avslutte forholdet og få ham ut av huset. dere skulle hatt samtaler om økonomi og fordeling før han flyttet inn. Og dere skulle signert en samboerkontrakt. Ser du virkelig en fremtid med han? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden IKKE FÅ BARN MED HAN! Anonymkode: ebee4...3e1 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Hvor finner du disse skrullingene? 😨 Anonymkode: 77969...c5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Den umodne mammagutten der kaster du ut. De dårlige vanene hans er nok godt innarbeidet og fastgrodde, så du vil neppe få det bedre om han betaler deg husleie, å som du sier, så må du likevel låne han penger mot slutten av mnd siden han sløser bort sine. Anonymkode: 36909...338 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Da må han flytte ut. Du er ikke moren hans (hun har jo gjort ham en enorm bjørnetjeneste, forøvrig....) Enten betaler han halvparten av alle utgifter (ikke evt ditt lån da), eller så kan han bo et annet sted. Anonymkode: 0fdd9...104 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Fyll ut en standard kontrakt og ta praten. Ikke urimelig med en leie på ca 8000-10.000,-. Men hvordan har dere det som kjærester om han roter bort 25’ på fest:tull i mnd. Vil du leve et liv med en så umoden fyr? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde ikke vært sammen med han lenger, men det er nå opp til deg. Han får betale 50% av renter, strøm og andre kostnader knyttet til at han bor der. Hold boliglånet unna. Skriv kontrakt på det, han høres ut som en som fort kan få inkasso, og da vil du ikke at de skal få pant i boligen din etter 2 års samboerskap fordi dere ikke har gjort det korrekt. Anonymkode: 45c27...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Mange lettvinte forslag her om å avslutte forholdet, men siden dere har holdt sammen i flere år, er det vel noen bra sider ved ham som er verd å jobbe litt for, vil jeg tro. Jeg ville begynt med å skrive en samboerkontrakt som regulerer hvilke økonomiske forpliktelser hver av dere har og ikke minst hvem som eier hva om dere skulle bryte opp. Om han mener alvor med å deres forhold, kan han ikke nekte å lage en slik avtale. Han har tydeligvis ikke et sunt forhold til økonomi, men det kan læres, dersom det er vilje til det. Så, ikke gi ham opp riktig ennå, men vær forsiktig med å knytte dere enda tettere sammen med felles eiendeler og barn før han har endret sitt forhold til økonomi og vist over tid at det er en varig endring. Anonymkode: ef8ae...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Ikke bare vil han ikke betale, men må også låne penger av deg- fordi han bruker penger på tull? Noe må han betale i husleie, og han kan ikke fortsette å låne penger. Det betyr at han ikke respekterer deg og ikke har kontroll på økonomien. Det er bare å sparke han ut, det er din bolig. Anonymkode: 136b9...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Er dette tull?😣Hvorfor er du dørmatte? Hvordan klarer du å ha gode følelser for enn sånn parasitt(hvis dette er sant) Anonymkode: 917f9...e65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Du burde bruke spiral, ppiller og kondom. Kombinasjonen av hans sløvhet og din grensesettingsvansker blir verdens verste foreldre. Anonymkode: 99325...e21 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå