Gå til innhold

Er dette noe å ta opp med bhg? Sykdom og bhg.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her synes jeg barnehagen gjorde feil. Dere hadde avtalt at du var usikker på formen men han virket fin hjemme, og de skulle ringe hvis han ikke var fin der. Da må de faktisk ringe! 

Jeg gjorde samme med vår barnehage, jeg sa jeg noen ganger er usikker, men jeg vil ha ham hjem hvis han behøver det. De ringte som avtalt hvis det viste seg han var tufs. Noen ganger var han bare trøtt, og livnet til med de andre ungene. 

Så - du burde sagt noe der og da. «Vi hadde jo avtalt at dere skulle ringe for henting hvis han var tufs! Hvorfor gjorde dere ikke det? Han skal da slippe å være her hvis han ikke føler seg bra»

Anonymkode: cc655...897

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 19.22):

Han leveres alltid 0930. Ba dem ringe om han var i dårlig form, fordi hjemme og bhg er to ulike ting. Hjemme har han vært full fres i to dager. Bare masse frustrasjon fordi jeg har ligget på sofaen med babyen som hyler ustanselig. Jeg prøvde bhg fordi jeg trodde han hadde det bedre der, ikke for å plage ham. 

Men jeg innser nå at jeg tok feil. Skjønner ikke hvordan folk orker å ha barn når alt man gjør er feil :(

Anonymkode: 29b61...b5f

Da er det nok ikke det at han var pjusk og dårlig dag i barnehagen, da er det nok følelser for at du prioriterte babyen og deg selv.. sikkert derfor dagen i barnehagen var dårlig. Og hatt det vanskelig. Det er en mulighet du bør tenke litt på og sette av litt tid til 2 åringen også så det ikke blir sånn.. og å ha barnet i barnehagen o så gå timer var bortkasta bare fordi du måtte, du trengte... Sånn er mamma livet.. du må ta dine kamper.. 

Anonymkode: d4fd1...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, hvis jeg skulle holdt barnet mitt hjemme hver gang jeg var usikker på formen (hun er en  morgengretten type), så kunne jeg sagt opp jobben min først som sist. Barnet mitt er alt for liten til å ringe meg og si at hun gjerne vil hjem. Derfor trenger jeg at de ansatte snakker på vegne av barnet og informerer meg om hva de mener er hennes beste. Jeg har for eksempel bedt barnehagen sende melding hvis hun ikke klarer å sove i løpet av dagen og det gjør de. Da kan jeg prioritere å hente tidligere den dagen slik at det ikke blir total nedsmelting på ettermiddagen.

TS, jeg synes absolutt du bør snakke med barnehagen om at de ikke ringte deg. Akkurat måten de møtte deg på ved henting hadde jeg latt ligge i første omgang. 

Anonymkode: 4c336...117

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 14.36):

Hvis du viste hva enkelte klarer hvis de bare må

Selv stelte jeg fjøset med knekt bein før jeg dro på sykehuset. Legen skjønte ikke hvordan jeg klarte det. Hinket etter på i flere uker med gips i fjøset å stelte ku, sau og høner. Hadde ikke noe valg pga vi fikk ikke tak i avløser og gubben jobbet borte 

Anonymkode: 00fea...b64

Enig. Jeg har kjørt til barnehagen med ungen med bøtte mellom beina fordi jeg spydde og spydde og spydde. Ingenting  hindrer foreldre i å levere i barnehagen når en vet at alternativet er å ha en vilter unge hjemme i mens man er skitdårlig. 

Anonymkode: 52856...988

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 14.36):

Og her ts, er dette grunnen til fortsatt mye smitte enda o barnehager. Du sender ikke barn som fortsatt ikke er helt frisk i barnehagen. Og spesielt ikke når dere Selv er syke. Om du ikke takler dette og bruker barnehagen som avlastning for egen del, burde du ikke fått enda et barn. Dette er ikke svaret du vil høre, men TRENGER å høre. Men husk og at det er sent skift og tidlig vakter og noenganger overlapper de hverandre og har nok unger å stri med om ikke måtte kontakte deg hele dagen. Bruk familie medlem å hjelpe deg hvis det er så ille. 

Anonymkode: d4fd1...125

Tull og tøys! Grunnen til at det er mye smitte i barnehager er at barn er mest smittsom FØR symptomene viser seg, ikke etter et lengre sykdomsforløp slik TS beskriver. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 16.32):

I tillegg er det vanskelig å ringe når barnet har vært sykt og kommer for vi regner jo med at det er friskt når det kommer i barnehage, så da ser man det an en stund slik noen sa til kanskje etter soving til og med. Jeg har måttet ringe tre dager på rad for et barn som ble levert dag etter dag etter dag og egentlig burde vært hjemme, men "er i fin form hjemme". Det er DERES jobb som foreldre å vurdere dette. Vi har ikke leger i barnehagen

Anonymkode: 17e52...6a2

Vi har da vel ikke leger vi hjemme heller?🤪

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 17.06):

Hvis det var usikkert hvilken form han var i, hvorfor levere han i barnehagen? 
klarte du å kjøre til barnehagen, dusje og skrive her har du ikke influensa, men helt vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: 87c5b...9bc

Fordi man ikke har uendelige med sykt barn dager. Jeg har brukt 14 dager allerede og vi er så vidt rundet mars. I tillegg får man ikke antibiotika lenger med mindre man er døende, så da blir hvert sykdomsforløp mye lengre, men vi har ikke fått flere sykt barn dager av den grunn. Jeg har ikke mulighet til å holde et barn som virker friskt hjemme en dag ekstra «for sikkerhets skyld.» Den luksusen har jeg ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 19.22):

Han leveres alltid 0930. Ba dem ringe om han var i dårlig form, fordi hjemme og bhg er to ulike ting. Hjemme har han vært full fres i to dager. Bare masse frustrasjon fordi jeg har ligget på sofaen med babyen som hyler ustanselig. Jeg prøvde bhg fordi jeg trodde han hadde det bedre der, ikke for å plage ham. 

Men jeg innser nå at jeg tok feil. Skjønner ikke hvordan folk orker å ha barn når alt man gjør er feil :(

Ikke hør på de som slenger dritt i denne tråden ts, det fortjener du ikke! Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg. 

Ang det du faktisk spør om, så tenker jeg at akkurat nå er du syk, sliten og i en ekstrem situasjon med kollikkbaby😱. Jeg skjønner du er frustrert på barnehagen, og kanskje med rette, men gi det et par dager, kom deg litt til hektene igjen og se på saken på nytt da. Det er sjeldent lurt å ta opp ting når man er helt på felgen. 

masse god bedring🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller hatt barnet hjemme, du leverte jo kl 09:30 var det noe vits? Du lagde deg bare mer stress ved å levere han 09:30 når han sover også på dagen. Tipper han sover rundt 12 så kunne du bare latt han sove lenge. Også siste dag i uken 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi man ikke har uendelige med sykt barn dager. Jeg har brukt 14 dager allerede og vi er så vidt rundet mars. I tillegg får man ikke antibiotika lenger med mindre man er døende, så da blir hvert sykdomsforløp mye lengre, men vi har ikke fått flere sykt barn dager av den grunn. Jeg har ikke mulighet til å holde et barn som virker friskt hjemme en dag ekstra «for sikkerhets skyld.» Den luksusen har jeg ikke. 

TS var selv syk og hjemme, dette handlet derfor ikke om sykt barn- dager. Når det er sagt driter jeg faktisk i hvor mange sykt barn-dager du har brukt allerede. Man sender ikke syke eller halvsyke barn i barnehagen uansett. Da får du faktisk ta deg ubetalt fri. Dette er ikke greit! 

Anonymkode: b456e...8b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I stedet for å ta opp denne hendelsen kan kanskje heller neste gang presisere at de bare må ta kontakt med deg hvis det er noe, og hvis du får samme beskjed kan du heller konfrontere dem direkte og spørre dem hvorfor de ikke tok kontakt, hvis det er så vanskelig, når du klart sa i fra at de kunne gjøre det? 

Jeg syns kanskje det blir litt voldsomt å gå tilbake og snakke om en hendelse som de kanskje ikke en gang tenkte over. Bedre å legge det bak seg, og heller prøve igjen senere. 

Anonymkode: acc75...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 14.02):

Ikke overdriv. Du hadde ikke «full influensa» hvis du klarte å dusje og kjøre til barnehagen. Tipper du overdriver også i andre sammenhenger, og at det er et irritasjonsmoment for folk rundt deg.

Øv på å være konkret, og legg vekk adjektivene.  
God bedring med forkjølelsen.  

Anonymkode: f8e3d...1ae

Her er en familie på 5. Alle 5 hadde omgangssyke på likt. Det var skikkelig heftig, begge ender. Som mor klarte jeg likevel å vaske alle barna, alle sengene, kjøre vaskemaskin, henge opp, skru fra hverandre sprinkelseng for å få den ordentlig ren etter uhell - selv om det kom ut av begge ender på meg også. 2 barnehagebarn og en førsteklassing tok jeg meg av alene fordi far tenkte på seg selv. Spydde i pose mens jeg vasket sprinkelsenga. Satt på do med den minste på fanget, så dårlig i magen at jeg var helt svett.

Det er utrolig hva man klarer når man er syk. 

Anonymkode: d9d13...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS var selv syk og hjemme, dette handlet derfor ikke om sykt barn- dager. Når det er sagt driter jeg faktisk i hvor mange sykt barn-dager du har brukt allerede. Man sender ikke syke eller halvsyke barn i barnehagen uansett. Da får du faktisk ta deg ubetalt fri. Dette er ikke greit! 

Man bruker vel ikke syktbarn dager når man har en baby på 3 mnd, da er man somregel i mammaperm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg føler med ts. Kolikk er vi akkurat ferdig med på nummer tre. Det eneste som har fått meg igjennom det er at huset er tomt på dagtid 5 dager i uken. Mannen jobber borte, så det har kun vært jeg som står i manglende søvn. Jeg har ikke hatt kolikkbaby før, det har vært tøft med et gjennomsnitt på 3t søvn i døgnet over 4 måneder. Jeg har klart å følge opp de andre barna, men det har krevd mye av meg. Jeg er glad jeg ikke var skikkelig dårlig i den tiden i tillegg. 

Jeg ville snakket med barnehagen om hvor dårlig de syns han virket de 2 hele timene han var våken i barnehagen. Hvis de da legger ut i det vide og det breie så ville jeg spurt hvorfor de ikke fulgte avtalen om å ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du kan drite i det eller ikke drite i det, men dette er realiteten. Nei, folk tar seg ikke ubetalt fri for å holde tilsynelatende friske barn hjemme for å være på den sikre siden. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Helt enig! 

Anonymkode: 5dac0...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 13.55):

Jeg leverte toåringen i bhg fredag i litt uviss form, han hadde da vært hjemme tre dager. Leverte 0930. Informerte om at han var i grei form hjemme men at de fikk ta kontakt om han virket veldig utilpass og at han kunne sove «fri lengde» om han virket trøtt. Hørte ingenting og sendte en melding noen timer senere og spurte hvordan det gikk og om jeg skulle hente før eller etter 14-måltidet. Fikk da til svar at han hadde hatt det vanskelig hele dagen, og da jeg kom 15min senere for å hente så fikk jeg tydelig beskjed fra flere ansatte om hvor kjipt han hadde hatt det.  Jeg lå med full influensa og har kolikkbaby på 3mnd og far var bortreist den dagen - så jeg trengte virkelig noen timer til å få tatt meg første dusj på noen dager og få spist et helt måltid. Synes det var veldig ubehagelig at de måtte fortelle hvor utilpass han hadde vært når jeg var tydelig på at de bare måtte si fra. Han har alltid korte dager og mye fri og har aldri hatt en full dag, så det er ikke sånn at han dumpes i bhg titt og ofte. Han var i grei form da jeg henta, blid og fornøyd men litt sliten. Nå kjenner jeg veldig på at jeg ikke vet når det er greit å prøve bhg igjen… Han er hyper og vilter toåring hjemme, men klart bhg er mer krevende. Vurderer å ta opp at jeg synes det var ubehagelig, eller er det jeg som er hårsår her? 

Du starter jo med å si at han ikke var helt i form, tror du ungen plutselig blir bra i løpet av dagen?  At du har influensa og en kolikkbaby er da virkelig ikke barnehagen sitt problem. Selvfølgelig forteller de hvordan dagen har vært, du hadde sikkert klagd om du ikke fikk noe info også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du bør ta dette opp med Ped. Leder på avdelingen til barnet ditt. Slik kommunikasjon er for dårlig fra bhg side. Du ba om informasjon om barnet ditt du ikke fikk og jeg mener de ikke gjorde jobben sin. Da vet de til en annen gang også hvordan du vil ha samarbeidet med dem. Veldig svakt av de ansatte i bhg og kommentere barnets dag uten å ha tatt kontakt. Ikke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 20.23):

Enig. Jeg har kjørt til barnehagen med ungen med bøtte mellom beina fordi jeg spydde og spydde og spydde. Ingenting  hindrer foreldre i å levere i barnehagen når en vet at alternativet er å ha en vilter unge hjemme i mens man er skitdårlig. 

Det er jo over the top ego . Troppe opp i barnehagen m spysyken å risikere å smitte hele bhg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (27 minutter siden):

Det er jo over the top ego . Troppe opp i barnehagen m spysyken å risikere å smitte hele bhg 

Personen kan ha vært gravid og spydd pga det, det er ikke smittsomt.

Anonymkode: b66eb...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...