AnonymBruker Skrevet i går, 17:55 #21 Del Skrevet i går, 17:55 Når du er så usikker på barnets form at du flere ganger ber dem ringe, leverer sent og atpåtil tar kontakt for å høre hvordan det går, da skulle du aldri levert i utgangspunktet. Det er åpenbart at barnet er for sykt til å være i bhg, og heller skulle sovet hjemme. Anonymkode: 855ec...f3e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #22 Del Skrevet i går, 18:22 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når du er så usikker på barnets form at du flere ganger ber dem ringe, leverer sent og atpåtil tar kontakt for å høre hvordan det går, da skulle du aldri levert i utgangspunktet. Det er åpenbart at barnet er for sykt til å være i bhg, og heller skulle sovet hjemme. Anonymkode: 855ec...f3e Han leveres alltid 0930. Ba dem ringe om han var i dårlig form, fordi hjemme og bhg er to ulike ting. Hjemme har han vært full fres i to dager. Bare masse frustrasjon fordi jeg har ligget på sofaen med babyen som hyler ustanselig. Jeg prøvde bhg fordi jeg trodde han hadde det bedre der, ikke for å plage ham. Men jeg innser nå at jeg tok feil. Skjønner ikke hvordan folk orker å ha barn når alt man gjør er feil Anonymkode: 29b61...b5f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:23 #23 Del Skrevet i går, 18:23 smurfebuss skrev (2 timer siden): Hvorfor ringer vi ikke når formen er halvveis og foreldrene er usikre? Fordi minst halvparten blir sure om de IGJEN må hente sykt barn (som friskner til hjemme der verken leker eller oppmerksomhet må deles). Derfor ser vi det ofte an til etter måltider og etter soving. Ringer vi før lunsj er barnet ditt faktisk syk - eller vi har flere som er halvveis i formen og ikke nok folk til å gi dem det fanget de trenger. Vi får også til stadighet «kjeft» fordi vi ikke gir gode og detaljerte nok beskrivelser av dagen til barna. Da er det lett å gå i negativ-fella hvis formen til barnet ikke har vært helt på topp - bare for å få sagt noe. For barnet har jo bare sittet på fanget, sutret en del, snørret, spist lite og brukt lang tid på å sovne pga hoste. Når man som forelder sier at barnehagen må ha lav terskel for å ta kontakt så må man selvfølgelig forvente at barnehagen lever opp til det, og ikke lar barnet slite fordi man er konfliktsky!?! Altså, veldig kjipt at noen foreldre blir oppgitte og sure, men ikke la det ramme de foreldrene som faktisk er tilgjengelige hjemme og kan hente på null komma niks hvis barnet er slitent. Det må jo være bedre for barnehagen å sende hjem et barn som er utilpass? Vi foreldre er jo helt prisgitte at dere i barnehagen er ærlige med oss. Det er ofte veldig vanskelig å vurdere om et barn er helt friskt eller ei på morgenen. Jeg har ofte levert med samme beskjed som ts, og det har alltid gått bra. Anonymkode: e66b6...4d9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:26 #24 Del Skrevet i går, 18:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han leveres alltid 0930. Ba dem ringe om han var i dårlig form, fordi hjemme og bhg er to ulike ting. Hjemme har han vært full fres i to dager. Bare masse frustrasjon fordi jeg har ligget på sofaen med babyen som hyler ustanselig. Jeg prøvde bhg fordi jeg trodde han hadde det bedre der, ikke for å plage ham. Men jeg innser nå at jeg tok feil. Skjønner ikke hvordan folk orker å ha barn når alt man gjør er feil Anonymkode: 29b61...b5f Jeg syns ikke du gjorde noe feil. Ville vært ærlig med barnehagen og sagt at du er skuffet over at de ikke tok kontakt. ❤️ Jeg pleier å gjøre akkurat det samme som deg, og det har alltid vist seg at barnet er friskt nok. Har heldigvis en barnehage jeg kan stole på og som har lav terskel for å ta kontakt. Anonymkode: e66b6...4d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:34 #25 Del Skrevet i går, 18:34 Noen vil alltid kritisere uansett ts. Du sa ifra at de måtte kontakte deg hvis det viste seg at formen ikke var på topp, siden han var i fin form hjemme. Å når de da velger å ignorere dette for så å klage over hvor kjipt han har hatt det så hadde jeg tatt dem på det der og da. Spurt hvorfor de da valgte å ikke ta kontakt slik som du ga dem beskjed om, og om de kanskje bør se på rutiner for å gi beskjed til de ansatte som måtte ha med barnet å gjøre slik at alle vet hva ståa er. Anonymkode: 5bd34...144 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:17 #26 Del Skrevet i går, 19:17 Nei jeg hadde ikke tatt det opp Anonymkode: 5dac0...063 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #27 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg leverte toåringen i bhg fredag i litt uviss form, han hadde da vært hjemme tre dager. Leverte 0930. Informerte om at han var i grei form hjemme men at de fikk ta kontakt om han virket veldig utilpass og at han kunne sove «fri lengde» om han virket trøtt. Hørte ingenting og sendte en melding noen timer senere og spurte hvordan det gikk og om jeg skulle hente før eller etter 14-måltidet. Fikk da til svar at han hadde hatt det vanskelig hele dagen, og da jeg kom 15min senere for å hente så fikk jeg tydelig beskjed fra flere ansatte om hvor kjipt han hadde hatt det. Jeg lå med full influensa og har kolikkbaby på 3mnd og far var bortreist den dagen - så jeg trengte virkelig noen timer til å få tatt meg første dusj på noen dager og få spist et helt måltid. Synes det var veldig ubehagelig at de måtte fortelle hvor utilpass han hadde vært når jeg var tydelig på at de bare måtte si fra. Han har alltid korte dager og mye fri og har aldri hatt en full dag, så det er ikke sånn at han dumpes i bhg titt og ofte. Han var i grei form da jeg henta, blid og fornøyd men litt sliten. Nå kjenner jeg veldig på at jeg ikke vet når det er greit å prøve bhg igjen… Han er hyper og vilter toåring hjemme, men klart bhg er mer krevende. Vurderer å ta opp at jeg synes det var ubehagelig, eller er det jeg som er hårsår her? Anonymkode: 29b61...b5f Altså, du valget jo selv å ta en risiko for at barnet ikke skulle få en god dag ved å levere i barnehagen. Nå er du såret og vonbråten fordi barnehagen, som sikkert gjorde det beste de kunne ut i fra situasjonen du satte dem i, ikke leste utviklingen iht de vurderingene du gjør nå. Neste gang får du holde barnet hjemme i slike tvilstilfeller, hvis du synes dette var så fælt. Anonymkode: 4b322...a96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har flere ganger levert etter sykdom og sagt at hjemme virker hun frisk nok, men er ikke helt sikker på at det er like godt humør i barnehagen. Det viser de full forståelse for. Jeg sender melding etter noen timer dersom de ikke har kontaktet meg. Får da alltid beskjed om at det går bra. Noen få ganger har de sendt melding litt etter sovetid og foreslått tidligere henting. Vi forsøker å ha et godt samarbeid og kommunikasjon om hva vi opplever at er barnets behov. Jeg som mor kan ikke vite hvordan barnet har det i bhg uten å få info fra de ansatte. Anonymkode: d98dc...ad3 Men her skriver TS at formen til barnet er uviss og at hun leverer han i barnehagen fordi hun ikke orker ha ham hjemme. Da leverer hun ikke barnet i tro på at han er frisk igjen. Da handler det om hennes egne behov. Anonymkode: 87c5b...9bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 19 timer siden #29 Del Skrevet 19 timer siden Det er ikke alltid godt å vite om barnet er klar for bhg, hjemme kan de virke helt frisk men i bhg kan de gjerne bli fort slitne da det er mye som skjer hele tiden. Men du nevnte jo dette for bhg og de kunne tatt en telefon til deg om de mente at allmenntilstanden ikke var bra nok. Så jeg synes ikke du gjorde noe feil. Synes heller det var feil måten de var mot deg. Da kunne de heller sagt at barnet virker sliten, men de vurderte at det ikke var behov å ta kontakt med deg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry88 Skrevet 18 timer siden #30 Del Skrevet 18 timer siden Synes godt du kan spørre om hvorfor du ikke ble kontaktet om han var i så "dårlig form" i bhg, spesielt når du sa i fra om lav terskel for å ringe om han ikke hadde det bra. Synes selv det kan være vanskelig å vurdere når barna kan tilbake i bhg. For ofte er de i god form hjemme, men det kan allikevel være for hardt å være i bhg så kort tid etter sykdom. Men det vet man ikke før man har prøvd... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #31 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Når du har sagt at de må si fra hvis han er utilpass og du ved henting flere timer senere får høre at han har hattd et såååå fælt så er det en ting å gjøre: "HVA? Hvorfor ringte dere ikke?! Jeg sa helt tydelig at de skulle si fra hvis han ikke virket frisk. Det er vanskelig å vurdere hvordan han kommer til å være i bhg når han er propell igjen hjemme." Anonymkode: d98dc...ad3 Kunne ikke vært mere enig!!! Det kan være vanskelig å vurdere når barna er friske nok for bhg. Så lenge barnet er feberfri, og i god form hjemme, er det ikke alltid lett å vite om det vil fortsette sånn i barnehagen eller om det er for tidlig å sende de. TS sa tydelig i fra, og da er det dårlig av bhg å ikke ringe henne når barnet tydeligvis har hatt en skikkelig dårlig dag. Jeg har alltid hatt lav terskel for å ringe om barnet ikke har det bra i bhg etter sykdom, og aldri fått kjeft på grunn av det. Anonymkode: ec101...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå