Gå til innhold

Bare jeg som misliker bilder av ivf babyer som ligger på en haug med sprøyter?

Fremhevede innlegg

Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Deres som synes dette er rart har aldri vært igjennom ivf. Det er en lang og forferdelig reise. Det koster mye tid og penger.

Har dere tenkt på at en kvinne må ta alle disse sprøyten vær dag for å kanskje.. kanskje få et barn. De får blå merker og igjennom masse hormon for kanskje få noe egg.

Jeg har et IVF-barn og kunne aldri tatt et sånn bilde. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sett, og jeg er medlem i en rekke grupper på facebook med oss som har gjennomgått ivf. Er nok ikke så vanlig.

Anonymkode: 62fcf...b1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns slike bilder er så fæle å se på. Jeg har stor forståelse for at de som har fått baby gjennom ivf har gått gjennom mye sprøyter og behandling for å kunne få barn, og at et slikt bilde skal vise alt arbeidet, tiden og medisineringen som var nødvendig for å få barnet. MEN. Jeg får rett og slett allikevel helt fnatt av slike bilder hvor det ligger en liten baby oppå en haug med sprøyter, eller hvor de ligger i en ring rundt barnet. 

Selv om det ikke er spisser på de, eller at de er dekket med en topp så syns jeg det er fælt. Mulig fordi man ofte forbinder sprøyter med narkomani og sykdom, men ja. Syns det er så fælt at det har blitt en trend blant de som har tatt ivf å posere babyen sin på en haug med sprøyter.

Anonymkode: d33b8...d7a

Slike bilder har jeg enda tilgode å se. Jeg trenger heller ikke se dem. 
Folk som klager og syter over noen måneder med sprøyter og stikk, mangler tydeligvis forståelse for hva andre med sykdom, og ikke tilstanden ufrivillig barnløs, må gå igjennom. 

Anonymkode: 813ba...289

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns slike bilder er så fæle å se på. Jeg har stor forståelse for at de som har fått baby gjennom ivf har gått gjennom mye sprøyter og behandling for å kunne få barn, og at et slikt bilde skal vise alt arbeidet, tiden og medisineringen som var nødvendig for å få barnet. MEN. Jeg får rett og slett allikevel helt fnatt av slike bilder hvor det ligger en liten baby oppå en haug med sprøyter, eller hvor de ligger i en ring rundt barnet. 

Selv om det ikke er spisser på de, eller at de er dekket med en topp så syns jeg det er fælt. Mulig fordi man ofte forbinder sprøyter med narkomani og sykdom, men ja. Syns det er så fælt at det har blitt en trend blant de som har tatt ivf å posere babyen sin på en haug med sprøyter.

Anonymkode: d33b8...d7a

Du får opp slike bilder fordi du søker etter det, og surfer rundt på nettet for å se på fremmede barn… ganske creepy 

Anonymkode: ba0c5...28b

• Nyttig 2
Skrevet

Litt spesiell estetikk, men ikke noe som provoserer meg på noen måte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett før. Men liker man ikke ting, så scroller man forbi. Sikkert en måte for de å feire alt de har vært gjennom for å få dette barnet. 

Anonymkode: 88682...f20

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt usmakelig,  men smaken er som baken og delt i to. Iallefall ikke noe jeg hadde gjort. Blir litt som at jeg skulle ha tegnet masse sædceller rundt baby og  tatt  bilde, eller noe.  Chamer ingen,  men liker ikke selve konseptet personlig

Anonymkode: 49c33...be1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Slike bilder har jeg enda tilgode å se. Jeg trenger heller ikke se dem. 
Folk som klager og syter over noen måneder med sprøyter og stikk, mangler tydeligvis forståelse for hva andre med sykdom, og ikke tilstanden ufrivillig barnløs, må gå igjennom. 

Anonymkode: 813ba...289

Jøss, er det en konkurranse om hvem som har det verst?

Anonymkode: db676...af1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (2 timer siden):

Deres som synes dette er rart har aldri vært igjennom ivf. Det er en lang og forferdelig reise. Det koster mye tid og penger.

Har dere tenkt på at en kvinne må ta alle disse sprøyten vær dag for å kanskje.. kanskje få et barn. De får blå merker og igjennom masse hormon for kanskje få noe egg.

Ja, hva så? Kunne aldri ramle meg inn å samle opp medisinsk avfall og ta bilder av mengden av det. Jeg bruker regelmessig sprøyter som medisin for å leve normalt, og har gjort det i årevis. 

Anonymkode: b1956...4ba

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har aldri sett noe sånt før. Ser veldig amerikansk ut. Jeg synes det blir teit på lik linje med "kjønnsavslørings-fest" og lignende styr, men det er ikke noe jeg hadde giddet å henge meg opp i.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes både det å lage/legge ut slike bilder, og det å bli så opprørt over slike bilder, er jævlig rart.

Anonymkode: 7d8a9...6fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (2 timer siden):

Jeg brukte 5 år med ivf for å få datteren vår, men synes likevel disse bildene er idiotiske.

Anonymkode: 3f4c5...df5

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg brukte 5 år med ivf for å få datteren vår, men synes likevel disse bildene er idiotiske.

Anonymkode: 3f4c5...df5

Sp bra at vi alltid er forskjellige. Og takler dette på forskjellige måter 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok bilder for spesielt interesserte. Jeg scroller raskt forbi denslags, og jeg synes vel egentlig at alt det medisinske avfallet rundt ungen er litt forstyrrende. Jeg forstår selvsagt symbolikken, men likevel…

Anonymkode: 0b156...fdd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der var usmakelig. Kort og greit 

Anonymkode: 2232b...72b

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort det selv, fordi jeg kastet alle sprøytene etter bruk. 

Men ser ikke helt problemet heller. Mange rare babybilder der ute. Jeg synes jentebabyer med store sløyfehårbånd ser helt merkelig ut, men folk har forskjellig smak 

Anonymkode: 12372...4bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det der var usmakelig. Kort og greit 

Anonymkode: 2232b...72b

Vil du utdype hvorfor du mener det er usmakelig? 

Anonymkode: 1aac2...4ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke gjort det selv, fordi jeg kastet alle sprøytene etter bruk. 

Men ser ikke helt problemet heller. Mange rare babybilder der ute. Jeg synes jentebabyer med store sløyfehårbånd ser helt merkelig ut, men folk har forskjellig smak 

Anonymkode: 12372...4bf

Tenker det samme.

Ikke helt min greie. Akkurat som jeg ikke ser poenget med å legge baby oppå hunden, uti åkeren, eller i det hele tatt pyntet opp slik du beskriver.

Men om det betyr noe for andre, hvorfor ikke? Ser ikke akkurat ut som om babyene på bildene lider. 

Har selv fem forsøk bak meg, uten resultat. Ville aldri tatt slikt bilde av eget barn. Men som moderne kunst, noe som vekker følelser, så synes jeg bildene er sterke.  Sprøyter symboliserer ikke noe farlig eller ekkelt for meg (er det der skoen trykker for mange?). Men store offer, psykisk og fysisk. Og håp. 

Anonymkode: 1aac2...4ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det var interessant å se. Ville ikke hengt et slikt bilde i stua, men det var absolutt interessant å se hva som måtte til for at de skulle få sin nydelige baby.

Anonymkode: 1cbf0...ae3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg reagerte ikke i det hele tatt ved synet av de bildene lagt frem i tråden. Tenkte bare at "jaha, dette er åpenbart barn som er kommet til ved hjelp av medisinske hjelpemidler og vitenskap. Heldige er de som lykkes, de er nok overlykkelige".

Sprøytene er jo velkjent at må til for de kvinnene som må gi seg selv jevnlige injeksjoner for å kunne bli gravide.

Hva er så galt med et sånt bilde? Skjønner ikke hva folk girer seg opp for over det?

Endret av Million
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...