Gå til innhold

Bare jeg som misliker bilder av ivf babyer som ligger på en haug med sprøyter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri sett sånne bilder. 

Er det ikke bare å unngå å henge rundt på forum og sider som legger ut slike bilder? 

Anonymkode: 49bd9...aa9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg så blir det helt fjernt men så kan jeg heller ikke relatere til å proppe meg full av hormoner for gud vet hvor lenge for å få en baby da jeg slapp å gå den veien selv. Tenker slike bilder er for spesielt interesserte som relaterer på annen måte enn hva jeg kan.

Jeg scroller videre, finnes mer fornuftige ting å henge seg opp i en IVF baby sprøytebilder i disse dager. :) 

Anonymkode: 2f265...580

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tatt ivfbehandling, men synes det var rart å reagere på disse bildene. De var jo fine. Så for meg en baby på en haug av sprøyter jeg, det her var jo ikke noe fælt.

Endret av k4ren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått to barn ved hjelp av Ivf. Har en full apotekpose med gamle sprøyter (uten spisser) som jeg faktisk har tenkt å legge i en bolle og ta bilde av. Har bare glemt det før jeg så denne tråden (unge nummer to er nettopp født). Det er ikke alle sprøytene jeg har tatt, men kanskje 90 % av dem. 

Jeg syne det er noe snålt å ha barn og sprøyter på bilder sammen, men ville ikke reagert så voldsomt. Men har som sagt tenkt å legge dem i en bolle og ta et bilde, for å dokumentere for meg (og ungene) hva som måtte til. 

Anonymkode: 76f4c...d71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og vi som bare måtte ha alvorlig mye sex før det endelig ble baby som resultat? Hvilket bilde bør vi lage?🥴😈 Synest heller ikke noe om de sprøyte bildene, hvorfor skal det måtte identifisere barnet for alltid?

Anonymkode: 8f014...f3e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to ivf forsøk før jeg ble gravid på "gamlemåten". Synes ikke bildene er veldig provoserende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan jeg ikke huske å ha sett en gang. 

Men noen går igjennom vanvittig mye for å få barn, både økonomisk, helsemessig og tidsmessig. Noen bruker årevis på å bli gravide. Da ved hjelp av hormoner med forferdelige bivirkninger for noen. Kanskje de opplever gjentatte aborter i tillegg. Hørt det er ganske vondt å plukke ut, sette inn egg/ embryo og. Antar slike bilder skal symbolisere og vise den harde, lange veien til «målet»/ babyen. 

Hvis det er noe man ikke liker, er det bare å scrolle videre 

Anonymkode: b2d23...f20

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker det heller ikke så godt men tenker ikke så mye over det egentlig. Jobber i helse og forbinder sprøytene og det som ligger der med avfall 😅

Anonymkode: c1443...566

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De bildene 🤮 hvem er så syk at de spart på all sånn dritt som sprøyter ol

Anonymkode: 932e7...b12

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe så bisarrt. Legger vanlige folk ut bilder med mensbind og kondomer samt p-pilebrett og annen søppel som Clearbluetester osv? Det er… sykt.

Anonymkode: 8a323...831

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De bildene 🤮 hvem er så syk at de spart på all sånn dritt som sprøyter ol

Anonymkode: 932e7...b12

Man sparer jo ikke på dr på den måten. Når man drive med dette får man en gul boks med seg hjem. Inni denne legger du alle brukte sprøyter. Jeg mener jeg hadde en til spiser og en til sprøyter.

Det blir ganske mange på rn ivf og noen må igjennom mangen.

Dermed sparer man ikke på de som minner..men de blir liggende der...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe så bisarrt. Legger vanlige folk ut bilder med mensbind og kondomer samt p-pilebrett og annen søppel som Clearbluetester osv? Det er… sykt.

Ja...viste du ikke det...🤦🤦

Ja mange legger ut bilder av positive tester...dette er jo helt naturlig..eller er dette ekelt for deg 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk gjør mye rart for å få oppmerksomhet. Og sosiale medier gjør det jo veldig enkelt. Jo mer sykt, jo mer oppmerksomhet.

Anonymkode: 3b276...210

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
mommyaka skrev (På 1.3.2025 den 14.44):

Deres som synes dette er rart har aldri vært igjennom ivf. Det er en lang og forferdelig reise. Det koster mye tid og penger.

Har dere tenkt på at en kvinne må ta alle disse sprøyten vær dag for å kanskje.. kanskje få et barn. De får blå merker og igjennom masse hormon for kanskje få noe egg.

Jo ene barnet mitt er ivf og jeg finner bildene merkelige

Anonymkode: cb05a...2ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett noen, og så et der babyen var mye  borti sprøytene. Må ærlig innrømme at bildene byr meg i mot, men tror det handler mye om at det strider mot alt jeg har lært i utdanningen, og i yrket mitt. Skjønner budskapet, men finnes det ingen andre måter å få det frem på? 

Anonymkode: 153c9...72d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (5 timer siden):

Ja mange legger ut bilder av positive tester...dette er jo helt naturlig..eller er dette ekelt for deg 

Ja det er ekkelt og usmakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
mommyaka skrev (5 timer siden):

Visste*

Nei man legger ikke ut en hjerteformet ring av søppel rundt babyen sin. Det er langt fra naturlig eller normalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (12 timer siden):

Hvorfor skulle man ville se en pinne med urin på? Kan man ikke fortelle det på en annen måte? Som ikke minst er litt kreativ. Man trenger heller ikke dele hver minste ting om livet sitt

Anonymkode: 3b276...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns sånne bilder er jævlig sære, men tenker ikke noe større over det, scroller bare videre.

Anonymkode: efa4b...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri hørt om dette før, men jeg likte bildene veldig godt. En hyllest til moderne medisin, og hvor høyt dette barnet var ønsket. Fantastisk!

Anonymkode: 0f9db...2ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...