AnonymBruker Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Kjæresten lovde meg ekteskap og trygghet men jeg sitter her nå gravid og han er redd for forpliktelser. Han sier han er usikker på hva som trengs. Han tror han er klar for baby, men er redd for å bli utnyttet økonomisk siden han har opplevd det før og er redd for å gifte seg. Vi eier hvert vårt hus og sånn skal det vist fortsette å være, han skal flytte inn og bidra med strøm og med dagligvarebudsjett. Jeg har to barn så jeg var tydelig på at jeg ikke kommer til å flytte fra dag en, noe han var okay med. Kjæresten mener alt kommer til å ordne seg mens jeg mener vi lever parallelle liv hvor han prioriterer sitt og jeg står alene med min familie og da også baby etter hvert. Jeg er usikker på hvordan løse dette praktisk og økonomisk. Jeg er usikker på om jeg skal bli i forholdet og om jeg skal fortsette graviditeten. Føler meg lurt opp i denne situasjonen. Anonymkode: c6ea0...156 12
AnonymBruker Skrevet 1. mars #2 Skrevet 1. mars Kondolerer med at dette er livet ditt. Det finnes mye bra der ute, og bedre underholdning enn KG. Anonymkode: 8abe2...0c4 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars Da gjør du det som føles rett for deg uavhengig av hva han måtte tenke og mene. Et barn er et stort ansvar. Noe du vet siden du har barn fra før. Anonymkode: e213c...075 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjæresten lovde meg ekteskap og trygghet men jeg sitter her nå gravid og han er redd for forpliktelser. Han sier han er usikker på hva som trengs. Han tror han er klar for baby, men er redd for å bli utnyttet økonomisk siden han har opplevd det før og er redd for å gifte seg. Vi eier hvert vårt hus og sånn skal det vist fortsette å være, han skal flytte inn og bidra med strøm og med dagligvarebudsjett. Jeg har to barn så jeg var tydelig på at jeg ikke kommer til å flytte fra dag en, noe han var okay med. Kjæresten mener alt kommer til å ordne seg mens jeg mener vi lever parallelle liv hvor han prioriterer sitt og jeg står alene med min familie og da også baby etter hvert. Jeg er usikker på hvordan løse dette praktisk og økonomisk. Jeg er usikker på om jeg skal bli i forholdet og om jeg skal fortsette graviditeten. Føler meg lurt opp i denne situasjonen. Anonymkode: c6ea0...156 Venter barn, men redd for forpliktelser høres ut som en ekstremt dårlig kombo som kan sette deg(og dere begge) i vanskelige situasjoner fremover. Barn er en langt større forpliktelse enn ekteskap. Hvis den eneste frykten er å bli økonomisk utnyttet så kan man vel opprette særeie? Nå skal det sies at jeg ikke er gift og ikke har helt peiling på disse tingene, men det finnes da åpenbart løsninger for å unngå å bli økonomisk utnyttet dersom det er frykten. Jeg synes "alt kommer til å ordne seg" er skremmende å høre dersom handlingene virker så motsatte. Nå mener jeg ikke at alle må gifte seg, men at man ønsker forpliktelse fra mannen man skal starte familie med forstår jeg godt. Jeg føler dette burde vært en alvorlig samtale, eventuelt med veiledning utenfra. Jeg ser på det å få barn som en ekstremt stor forpliktelse som man ikke bør ta lett på. Klart det kan ordne seg, men man blir ansvarlig for noens liv. Større forpliktelse skal man lete lenge etter. Skremmende å starte en familie med noen som har holdningene partneren din virker å ha, det ville iallefall vært skremmende for meg. Anonymkode: c3f54...42f 7 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars Dere planla barn og nå er han usikker? Anonymkode: a2847...4d2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #6 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere planla barn og nå er han usikker? Anonymkode: a2847...4d2 Ja han var veldog tydlig men nå er det vist en usikkerhet han ikke var ærlig om. Han ønsket barnet og jeg føler han la frem en helt annen virkelighet enn hva han faktisk satt med. Anonymkode: c6ea0...156
AnonymBruker Skrevet 1. mars #7 Skrevet 1. mars Tror du har skrevet en annen tråd om dette? Han vil ikke være i en familie, så jeg tror nesten du må belage deg på alenemortilværelsen. Frykten hans ødelegger jo helt for dere. Leit! Anonymkode: 0f96a...18d 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja han var veldog tydlig men nå er det vist en usikkerhet han ikke var ærlig om. Han ønsket barnet og jeg føler han la frem en helt annen virkelighet enn hva han faktisk satt med. Anonymkode: c6ea0...156 Men snakka dere ikke om hvordan ting skulle bli før dere prøvde å få barn? Og hvorfor planla dere barn før dere engang bor sammen? Anonymkode: a2847...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars #9 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du har skrevet en annen tråd om dette? Han vil ikke være i en familie, så jeg tror nesten du må belage deg på alenemortilværelsen. Frykten hans ødelegger jo helt for dere. Leit! Anonymkode: 0f96a...18d Nei har ikke det, men kjente den og kjente meg veldig igjen. Følte jeg måtte lufte min sak også. Dette med hvordan dele det økonomiske å. Anonymkode: c6ea0...156 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #10 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men snakka dere ikke om hvordan ting skulle bli før dere prøvde å få barn? Og hvorfor planla dere barn før dere engang bor sammen? Anonymkode: a2847...4d2 Jo men dette er jo tomme ord fra hans side da. Vi uoffisielt bor sammen til han fant løsning på huset men den er nå permanent. Han sier det ikke lønner seg å selge pga skatt leie er vansklig. Men økonomisk skal vi dele daglivarebudsjett og strøm. Ja og ting rundt baby. Så betaler vi våre egene regninger og lån. Anonymkode: c6ea0...156
AnonymBruker Skrevet 1. mars #11 Skrevet 1. mars De gamle var ikke så dumme før vettu. Først ekteskap og bolig og deretter barn. Anonymkode: d4dbf...0be 3 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars Han planlegger å leie ut sitt hus, antar jeg? I så fall dropp, ham, han utnytter deg. Han skal da i prinsipp bo gratis hos deg, du skal betale for at han skal legge seg opp formue. Personlig ville jeg faktisk valgt å ikke få barn med en slik mann, ikke hvis jeg hadde barn fra før. Dette er en mann du aldri kan stole på, han er ikke moden, han mangler noen grunnleggende gode egenskaper som må være på plass om man skal være en god forelder. Velger du å beholde barnet må du innse at du mest trolig blir alenemor til dette barnet. Uansett bør du få ham ut av ditt hus, så kan han ev. komme på besøk innimellom, så får han innsett hva det faktisk koster å leve... Anonymkode: aa780...f30 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars Dette her er jo kun en tapssituasjon for deg? For et stort svik! Anonymkode: c0ded...d49 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kjæresten lovde meg ekteskap og trygghet men jeg sitter her nå gravid og han er redd for forpliktelser. Han sier han er usikker på hva som trengs. Han tror han er klar for baby, men er redd for å bli utnyttet økonomisk siden han har opplevd det før og er redd for å gifte seg. Vi eier hvert vårt hus og sånn skal det vist fortsette å være, han skal flytte inn og bidra med strøm og med dagligvarebudsjett. Jeg har to barn så jeg var tydelig på at jeg ikke kommer til å flytte fra dag en, noe han var okay med. Kjæresten mener alt kommer til å ordne seg mens jeg mener vi lever parallelle liv hvor han prioriterer sitt og jeg står alene med min familie og da også baby etter hvert. Jeg er usikker på hvordan løse dette praktisk og økonomisk. Jeg er usikker på om jeg skal bli i forholdet og om jeg skal fortsette graviditeten. Føler meg lurt opp i denne situasjonen. Anonymkode: c6ea0...156 Du er lurt. Hvis mulig bør du ta abort og fjerne han fra ditt liv. Om han tenker barn ikke er en forpliktelse, så er han jo på så sinnsykt ville veier at det halve kunne vært nok! Idiot er det han er! Barn er en langt større forpliktelse enn ekteskap! Anonymkode: 34a03...c04 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #17 Skrevet 1. mars Forstår ibutgangspunktet ikke hvorfor man på død og luv må få barn med flere. Det går an å være sammen uten å få barn og ha et godt liv, særlug når man har to barn fra før. Høres ut som om han føler seg litt fanget i det livet han nå lever. Hvor gamle er dere? Anonymkode: d698d...0ea 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars #18 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår ibutgangspunktet ikke hvorfor man på død og luv må få barn med flere. Det går an å være sammen uten å få barn og ha et godt liv, særlug når man har to barn fra før. Høres ut som om han føler seg litt fanget i det livet han nå lever. Hvor gamle er dere? Anonymkode: d698d...0ea Han som ønsket seg barn. Han som tok opp ekteskap og jeg da etter på barn om det ble forpliktelser. Aldri jeg som pushet på noe som helst, er jeg som er fanget her nå vel... Anonymkode: c6ea0...156
AnonymBruker Skrevet 1. mars #19 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): men er redd for å bli utnyttet økonomisk siden han har opplevd det før og er redd for å gifte seg. Men da kjenner han jo ikke deg, han er ikke kontakt med sine følelser eller dine, han har heller ikke kontroll på sine følelser eller det han ønsker, han er jo helt ute av touch med virkeligheten. Og nå er det en baby på vei, vent bare til det blir slutt for det blir det med den oppførselen. Da skal han se de elskede pengene sine fly i barnebidrag. Anonymkode: e8b84...f26 1
Veivalg Skrevet 1. mars #20 Skrevet 1. mars Det er mulig å skrive ektepakt som regulerer det økonomiske dersom ting skjærer seg. Spørsmålet er om det er her det virkelig stopper seg for ham eller om det er noe annet. https://www.brreg.no/ektepakt/ektepaktveileder/ektepaktveileder-trenger-vi-en-ektepakt/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå