AnonymBruker Skrevet i går, 12:21 #41 Del Skrevet i går, 12:21 NiceOrNothing skrev (15 timer siden): Akkurat . Han vet hvilke knapper han skal trykke på , og nyter reaksjonene dine . De er underholdningen , dopet , drivkraften hans . Mitt andre råd er å se deg om etter en annen mann, paralelt med at du øver på å ha pokerfjes rundt han😙. Hvorfor i all verden skal hun se seg om etter en annen mann, hun blir nesten garantert lykkeligere av å være alene en stund Anonymkode: ceab3...d2b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 12:42 #42 Del Skrevet i går, 12:42 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor i all verden skal hun se seg om etter en annen mann, hun blir nesten garantert lykkeligere av å være alene en stund Anonymkode: ceab3...d2b Det var ment litt som et hint til at hun fortjener noe bedre 🫶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:48 #43 Del Skrevet i går, 12:48 AnonymBruker skrev (18 timer siden): TS her. Takk for svar og råd! Jeg er enig i at det ikke er greit. Og flere av dere skriver at det er psykisk misshandel - jeg har også følt det. Men har samtidig et håp om at det ikke er sant, og at han bare er humørsyk og stresset. Jeg tror jeg har holdt meg "naiv" fordi jeg ikke vil "ødelegge" familien og skille oss når vi har et lite barn. Det føles som det kommer til å bli en veldig slitsom prosess hvis jeg forlater han. Men samtidig vet jeg ikke hvor lenge jeg orker det her. Jeg tror jeg har et håp og prøver og prøver, men det funker jo ikke. Veldig vanskelig situasjon. Til du som spurte om jeg var hjemmeværende så er svaret nei. Jeg jobber 8-5 mandag til fredag, og passer på barnet etter mens han ofte jobber og studerer til det han vil bli. Han har mye å gjøre og krever derfor at jeg er den som skal holde huset rent. Noe jeg gjør! Anonymkode: f96cb...17c Du får svare ham som en mann. Du tåler å leve i rot og møkk, så da er det han som får ta seg av det. Anonymkode: 17381...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:20 #44 Del Skrevet i går, 16:20 Det du forteller om er psykisk mishandling. Ekkelt å høre om at han presser, kritiserer og trykker på knappene dine med vilje til du blir sint og reagerer, hvorpå han bare ser på deg eller ler. Da skaper han jo liksom en situasjon der du virker sint og oppfarende mens han er rolig, når han har provosert deg slik han har gjort mange ganger før. Det ser rart ut for andre mennesker og kan gjøre at du tviler på din egen oppfatning av deg selv og relasjonen deres. Jeg ville gått fra denne mannen. Det er ikke bra for deg å leve sånn. Lag planer og kom deg bort, men i mellomtiden vil jeg råde deg til å bruke grey rock-metoden. Det handler om å ikke gi ham reaksjonene han ønsker og gjøre det slik at det er lite interessant å plage deg slik han gjør. Svar ham på en nøytral måte. Ha lite kommunikasjon. Kritiserer han støv under sengen, sier du bare "jaja, du får ta det du da" uten å vise at du blir irritert eller sint. Anonymkode: c7a8c...00c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 #45 Del Skrevet i går, 16:24 Frode Thuen hadde en fin vinkling på dette i dagens vg. Å klage på den andre fremfor å ha fokus på hva vi kan gjøre som par for å få det bedre er en vanlig og klassisk feil som bryter ned de fleste forhold. Den fellen går flere i i denne tråden. Anonymkode: ca5f2...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:25 #46 Del Skrevet i går, 16:25 Han høres skikkelig sprø ut, for å være ærlig. Dette er ikke noe du bør finne deg i. Anonymkode: 90d63...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #47 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Frode Thuen hadde en fin vinkling på dette i dagens vg. Å klage på den andre fremfor å ha fokus på hva vi kan gjøre som par for å få det bedre er en vanlig og klassisk feil som bryter ned de fleste forhold. Den fellen går flere i i denne tråden. Anonymkode: ca5f2...5f6 Har ikke lest dette som Frode Thuen skriver, men regner med det er snakk om å i stedet for å veilede den andre i forholdet til å løse problemer så går man rett på klaging og lignende? Jeg er for all del enig i at dette er en felle mange går i, og jeg tror absolutt mange problemer heller løses av klar kommunikasjon, å legge frem hva som er problematisk for en på en rolig og god måte og forklare hva man trenger for at dette skal fungere. Å kommunisere behovene sine er ekstremt viktig for at et forhold skal kunne fungere. Jeg er likevel uenig i at det er løsningen her. Kanskje det er det, hva vet man vel egentlig fra informasjon man leser i et forum. Men jeg tviler. Det er forskjell på "feil som bryter ned forhold" og psykisk vold. Jeg ville heller fokusert på egen og barnets sikkerhet, fordi dette ikke virker som et sunt forhold for noen parter. Anonymkode: d22dc...e60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #48 Del Skrevet 22 timer siden Han krever du holder huset rent? For en ekkel mann Anonymkode: b6c62...540 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 15 timer siden #49 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Jeg trekker mitt tidligere råd. Jeg så for meg en mann som innimellom ble litt tankeløs i hvordan han sier ting, men dette virker å være betydelig verre, og noe du og barnet bør bort fra. Han er så opptatt med andre ting at han forventer og krever...? Uansett hva han holder på med er ingenting viktigere enn å være en god partner og far, og ingen unnskyldning er god nok til å bølle med deg på denne måten, og selv ikke bidra med annet enn å være "diktator ". Du og barnet trenger ingen diktator, dere trenger en skikkelig partner og en far. Endret 15 timer siden av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #50 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): "Jeg sier det til mammaen din" er ikke det samme som "det er mammaen din sin feil"... Hele poenget var uansett at mange menn skjerper seg hvis man truer med å sende melding til mammaen. Og for de aller fleste så er det mer enn nok å true med det, uten at man faktisk sender den meldingen. Du tolker virkelig alt i verste mening, det var ikke ment som ett personlig angrep på deg... La meg omformulere det: hadde du ignorert det hvis din svigerdatter hadde sendt deg en melding om at sønnen din bedrev psykisk vold mot henne? Anonymkode: cd741...190 Ja, la oss nå trekke inn hele bøtteballetten i dette... Anonymkode: a614b...7ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #51 Del Skrevet 14 timer siden Hva skjer om du overser hans surheh, distanserer deg når han er kald, og nekter å bli med han rundt i huset. Du kan si" ta det sure trynet ditt og vask selv, så kan du gå er sted til du kan være hyggelig. Slik som du er nå, så gidder jeg ikke forholde meg til deg". Hadde han blitt sint? Hvordan hadde han reagert? Du må sette grenser. Hvis du er redd for at grensesetting ender med vold fra hans side, så må du søke hjelp. ...og komme deg unna. Anonymkode: 7750a...5de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #52 Del Skrevet 13 timer siden Jeg forstår at det virker stress å gå, som du nevner ifht økonomi osv. Men snu på det, vil du ha det stress i en periode nå til du kommer deg på plass i noe eget, eller vil du fortsette å ha det akkurat slik du har det nå på samme tid om et år? Om 5 år? 10 år? Anonymkode: 824bd...acb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #53 Del Skrevet 13 timer siden Hva med å moppe under senga, og så er alle lykkelige? Anonymkode: afbec...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #54 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva med å moppe under senga, og så er alle lykkelige? Anonymkode: afbec...321 Hva med at fyren gjør noe husarbeid selv? Har man meldt seg helt ut av renhold av hjemmet, så kan man heller ikke klage. Ts er ikke en betalt renholder, hadde hun vært det, kunne han klaget. Anonymkode: 31571...ec7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #55 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva med å moppe under senga, og så er alle lykkelige? Anonymkode: afbec...321 Det er jo det hun gjør. Hun har hatt det sånn lenge, og føyer seg etter ham, og det han KREVER. Skikkelig provoserende å lese at han går rundt i huset med henne og peker på de stedene der det er igjen noe støv. Dama er i full jobb, akkurat som han, så han burde ta tak i moppen og ordnet under senga selv. Anonymkode: a614b...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 12 timer siden #56 Del Skrevet 12 timer siden Som flere skriver, dette handler ikke mopping, men om mapipulasjon og kontroll. Du bør gå fra ham, da dette ikke kommer til å ende godt. Tenk på datteren din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #57 Del Skrevet 12 timer siden Tør å sette ned foten og si Når du er id et humøret der så får du holde deg unna meg. Du klarer fint å moppe gulvet selv. Jeg hadde ikke taklet den katt og mus lekingen der, først sur, så unnskyld og skal kose. Nei takk. Han må skjønne at det gjør noe med deg også. Anonymkode: a18eb...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #58 Del Skrevet 12 timer siden Haha, gubben hadde ikke våget å snakke til meg på den måten😂 Aldri verden om jeg hadde tolerert å bli behandlet på den måten. Det hadde drept alt av kjærlighet i meg. Anonymkode: 90fe2...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #59 Del Skrevet 12 timer siden Dere utøver begge vold. Det er uheldig for barn å vokse opp i hjem der foreldrene utøver vold mot hverandre. Gå i terapi sammen. Gå i terapi hver for dere, og ta ut separasjon. Anonymkode: efeae...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 12 timer siden #60 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å moppe under senga, og så er alle lykkelige? Anonymkode: afbec...321 Da finner han et annet påskudd for å herse med henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå