Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Scooby
Skrevet

Jeg lever i et kjærlighetsløst ekteskap, og har "holdt ut" ganske lenge nå pga barna.

Jeg innser jo nå etterhvert at jeg ikke kan utsette mitt eget liv i all evighet, og barna vil jo forhåpentligvis takle et brudd bedre enn hva jeg kanskje tror og bekymrer meg for.

Mannen min eide huset vi bor i fra før vi ble sammen. Det er arvet fra hans foreldre. I og med at det var hans og at det var arvet påstår han at jeg ikke har rett på noe ved et brudd.

Med andre ord, ta med meg pikkpakket mitt og starte helt ny fresh - med lån til hus/leilighet (og jeg får vel ikke så mye ut av det heller) eller leie leilighet.

Nå står det meste av lån på ham. Jeg har studielån og billån.

Føler meg fastbundet på hender og føtter. Barna går på skole her, har alle venner her og jeg har jobben min nærmt der vi bor. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. :tristbla:

Å bryte ut føles fryktelig skremmende. Både følelsesmessig for meg, for barna og økonomisk. Men samtidig så går jo drømmene mot et bedre liv - klare seg på egen hånd uten en mann en god stund, for så å kanskje møte mannen med stor M senere. :sjenert:

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig situasjon. Du bør i hvertfall, i første omgang, snakke med en advokat eller andre som har god greie på hvilke rettigheter du har mht. økonomi ved en evt. skillsmisse.

Gjest Gjest
Skrevet

1) Det livet du drømmer om er ikke så flott som du kansje tror.

2) Forelskelser går som oftest over uansett mann.

Men det er det. At du vilbryte ut av forholdet og synest det er vanskelig er helt naturlig. Det er altid vanskelig med det som er nytt. Her må du ta et VALG med stor V og stå på det.

Når det gjelder dine retter ville jeg tatt en tur å snakket med en sosionom. De vet mye om hvordan en skal henvende seg og hvilke retter en har.

Mulig huset er mannen din sitt, men inventar osv er deres felles.

En mulighet er jo at barna fortsetter å gå på den skolen de går på. Det kan jo være at manen din vil ha delt omsorg.

Uansett. Det ermange spørsmål som kommer opp når en skal ta ett slikt skritt. så velg en rådgiver du.. Dere må jo uansett til en sosionom, eller annen veileder for mekling.

LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...