AnonymBruker Skrevet 2. mars #21 Del Skrevet 2. mars Ville satset på hudavdeling hvis det er der du bor. Er nok lettest å få jobb på sengepost, altså turnus. Og er nok varierende mtp stress og travelhet, i tillegg til varierte pasienter. Men det gir en god mulighet for å på sikt jobbe på poliklinikk, gjerne dagarbeid. Tar du videreutdanning innen dermatologi, sår ol., så får du nok også lettere jobb på poliklinikk. Men du har også fordeler som feks sykepleier på legekontor, innenfor det private, bandasjist på apotek, innenfor salg av sårprodukter, hjemmesykepleien og sykehjem(men det er jo travelt). Bofellesskap kan være et alternativ. Men det er nok veldig variert mtp brukergruppe. Da ville jeg hørt meg litt rundt hvis du kjenner noen som jobber med det. Det er ganske vanlig å kunne ha langvakter hvis det er noe for deg. Også må du finne en brukergruppe du er interessert i. Enten det er psykiatri, utviklingshemming eller funksjonshemninger. Siden du ser etter deltidsjobb kan også BPA være noe. Da handler det jo ofte om kjemi. Men er nok oftest mye roligere med mindre du er hos en som er svært aktiv. Men jeg tror lønnen er lavere enn ved sykehus som assistent. Sykehjem er ofte travelt og underbemannet, men det er todelt turnus. Sykehus har ofte tredelt turnus. Psykiatrien er også et alternativ, men for din egen og pasienters, bør du være interessert i feltet. Er nok veldig ulikt sykehus. Hvis ikke du er glad i prosedyrer, stell osv, så kan psykiatri være bedre. Men krever at du er påkoblet. Anonymkode: 2153e...df6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 2. mars #22 Del Skrevet 2. mars Anonymm2025 skrev (På 1.3.2025 den 12.47): Er en sykepleierstudent som går første året i Oslo. Jeg ønsker å skaffe meg deltid jobb for å tjene litt men samtidig ikke har lyst å bli utbrent. Utbrenthet handler om manglende mening, utvikling og fellesskap. Ikke å ha det travelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå