Anonymm2025 Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er en sykepleierstudent som går første året i Oslo. Jeg ønsker å skaffe meg deltid jobb for å tjene litt men samtidig ikke har lyst å bli utbrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Da anbefaler jeg faktisk sykehjem. Anonymkode: fbfa6...4ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Hvis du vil ha det rolig og behagelig på jobb har du vel valgt feil utdannelse til å begynne med. Enten er du lat, eller så har du reelle helseproblemer som gjør at du risikerer å bli utbrent. Ingen av delene passer godt med å være sykepleier. Anonymkode: f136d...848 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Innen 10 år er du nok utbrent uansett. Anonymkode: 89f4d...a54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Er ulikt typer stress da på ulike avdelinger. Mer stell på noen, mer kritisk på andre, mer oppfølging, osv osv. Er sikkert noe du føler ligger lettere for deg, og da vil nok det føles mer «rolig» ut, enn om det er bratt læringskurve over tid samtidig som du studerer. Sykehjem er som alt nevnt et bedre sted, vil også trekke frem at dps kan være et ok sted, men kommer helt an på avdelinger. En løper på sykehjem også, og til tider på særlig enkelte dps-avdelinger i følge bekjente. Kjenner flere som jobber natt på åpen dps, og det er visst nok veldig rolig, mens det er mer å gjøre på dagen, men ikke som en somatisk avdeling. Endret 5 timer siden av Daisy-love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Første året er ikke sykehus så veldi aktuelt, søk sykehjem. Og du må jobbe med holdningen din, man kan ikke gå inn i helse med håp om å gjøre minst mulig. Anonymkode: 6ea5d...d03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Å ta forhåndsregler i en alder av 20 for å ikke bli utbrent sier alt om denne generasjonen.. Min datter går siste året innen helse, jobber som trener 2 kvelder i uken og har et vikariat i det yrket hun utdanner seg annenhver helg. Aldri hørt at hun er redd for å bli utbrent, eller ta forhåndsregler for å ikke bli utbrent før man i hele tatt begynner å få symptomer på det. Anonymkode: 1474a...a17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Å ta forhåndsregler i en alder av 20 for å ikke bli utbrent sier alt om denne generasjonen.. Min datter går siste året innen helse, jobber som trener 2 kvelder i uken og har et vikariat i det yrket hun utdanner seg annenhver helg. Aldri hørt at hun er redd for å bli utbrent, eller ta forhåndsregler for å ikke bli utbrent før man i hele tatt begynner å få symptomer på det. Anonymkode: 1474a...a17 Så av hvilken generasjon er din datter, som åpenbart ikke er av "denne generasjonen" du er så nedlatende til? Eller mener du hun er generasjonens eneste hederlige unntak, oppdratt av de eneste oppegående foreldrene fra generasjonen forut? Anonymkode: e274c...11c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Anbefaler bolig for psykisk utviklingshemmede med brukere du har 1:1, eller en psykiatrisk avd. For meg var det alt for rolig som spl.student, men du blir ihvertfall ikke utbrent. Det er ofte aktiviteter som turgåing, tv-titting, kortspill etc. Jeg måtte anskaffe meg jobb på en medisinsk sengepost i stedet 😅 Bakdelen med å ha det alt for rolig er jo at vaktene blir enormt langdryge. Anonymkode: 6898a...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så av hvilken generasjon er din datter, som åpenbart ikke er av "denne generasjonen" du er så nedlatende til? Eller mener du hun er generasjonens eneste hederlige unntak, oppdratt av de eneste oppegående foreldrene fra generasjonen forut? Anonymkode: e274c...11c Haha enig, herregud for en hjernedød uttalelse. Anonymkode: b6676...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Å ta forhåndsregler i en alder av 20 for å ikke bli utbrent sier alt om denne generasjonen.. Min datter går siste året innen helse, jobber som trener 2 kvelder i uken og har et vikariat i det yrket hun utdanner seg annenhver helg. Aldri hørt at hun er redd for å bli utbrent, eller ta forhåndsregler for å ikke bli utbrent før man i hele tatt begynner å få symptomer på det. Anonymkode: 1474a...a17 Det er vel en rimelig høy andel tilhørende generasjonen 40+ som er/har vært utbrent. Sannsynligvis er det generasjonen med flest utbrente noensinne. Hva forteller det? At man tenker over og tar forhåndsregler for å unngå et høyt sannsynlig scenario er vel ikke spesielt dumt. På samme måte som man trener og spiser sunt for å unngå hjerte/kar sykdom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden De fleste sykehus krever litt mer erfaring med pleie før man kan få en liten stilling som pleieassistent . Og det kan du gå på sykehjem, hjemmesykepleie etc.. alt dette litt avhengig av hvor man er i studieløpet. Vært litt rundt om siden jeg har jobba i bemanning. Øre nese hals sengepost er rolig. Også typ hudsykdommer. Anonymkode: 1e7c7...07e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå