Gå til innhold

Hvordan hindre katten i å klore på møbler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det noe middel man kan spraye på møblene som katten ikke liker, og fungerer dette? 

Er ikke interessert i middel man må lage selv, men et som kan kjøpes på dyrebutikk/Felleskjøpet.

Anonymkode: d2c89...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De er vanedyr. Så finn en god klorestople de liker å bruke og ha den lett tilgjengelig.

Anonymkode: e2640...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest effektive for de fleste katter er å tilby varierte klorestasjoner, som klorestang, klorebrett, og andre interessante kloremøbler. Forskjellige katter har også forskjellige preferanser på hva slags kloremøbel de liker, har du funnet din katts favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De er vanedyr. Så finn en god klorestople de liker å bruke og ha den lett tilgjengelig.

Anonymkode: e2640...307

Hun har flere klorestolper og brett som hun bruker, og de er både i nærheten av sofaen og ellers i huset. Men det går likevel utover sofaen. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blod skrev (3 timer siden):

Det mest effektive for de fleste katter er å tilby varierte klorestasjoner, som klorestang, klorebrett, og andre interessante kloremøbler. Forskjellige katter har også forskjellige preferanser på hva slags kloremøbel de liker, har du funnet din katts favoritt?

Katten har diverse utgaver av kloremøbler som alle er i bruk jevnlig, men hun bruker også sofaen/andre møbler. Har tidligere hatt katter som aldri har klort på møbler, men de har også fått tilsnakk når de har forsøkt. Denne er voksen og har fått lov til å klore på møbler fra den var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i huset løste det seg når jeg kjøpte klorebrett som jeg festet på vegghjørnene samtidig som jeg festet kontaktplast på sofaen slik at den ikke var egnet som klorebrett. Etter noen måneder hadde hun helt gitt opp sofaen og jeg kunne ta av kontaktplasten.

Anonymkode: ee9d8...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dyrebutikken selger noe som heter "cat off" som du sprayer på.

Anonymkode: bdbfd...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ingenting som funker. Har prøvd aluminiumsfolie, appelsinskall og alt mulig. Men hun insisterer likevel på å klore på sofaen. Jeg har 2 store klorestativ som hun også bruker. + masse trær utenfor her. Sengetøyet mitt får også gjennomgå, kaster så mye laken og dynetrekk pga katten klorer hull i de. 

Det eneste som virker er å legge et tjukt teppe på sofaen som dekker sofaputene + sengeteppe. 

Anonymkode: c3fb2...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...