AnonymBruker Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Finnes det noe middel man kan spraye på møblene som katten ikke liker, og fungerer dette? Er ikke interessert i middel man må lage selv, men et som kan kjøpes på dyrebutikk/Felleskjøpet. Anonymkode: d2c89...33c
AnonymBruker Skrevet 1. mars #2 Skrevet 1. mars De er vanedyr. Så finn en god klorestople de liker å bruke og ha den lett tilgjengelig. Anonymkode: e2640...307
Blod Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars Det mest effektive for de fleste katter er å tilby varierte klorestasjoner, som klorestang, klorebrett, og andre interessante kloremøbler. Forskjellige katter har også forskjellige preferanser på hva slags kloremøbel de liker, har du funnet din katts favoritt? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): De er vanedyr. Så finn en god klorestople de liker å bruke og ha den lett tilgjengelig. Anonymkode: e2640...307 Hun har flere klorestolper og brett som hun bruker, og de er både i nærheten av sofaen og ellers i huset. Men det går likevel utover sofaen. ts Anonymkode: d2c89...33c
AnonymBruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars Blod skrev (3 timer siden): Det mest effektive for de fleste katter er å tilby varierte klorestasjoner, som klorestang, klorebrett, og andre interessante kloremøbler. Forskjellige katter har også forskjellige preferanser på hva slags kloremøbel de liker, har du funnet din katts favoritt? Katten har diverse utgaver av kloremøbler som alle er i bruk jevnlig, men hun bruker også sofaen/andre møbler. Har tidligere hatt katter som aldri har klort på møbler, men de har også fått tilsnakk når de har forsøkt. Denne er voksen og har fått lov til å klore på møbler fra den var liten. Anonymkode: d2c89...33c
AnonymBruker Skrevet 1. mars #6 Skrevet 1. mars Her i huset løste det seg når jeg kjøpte klorebrett som jeg festet på vegghjørnene samtidig som jeg festet kontaktplast på sofaen slik at den ikke var egnet som klorebrett. Etter noen måneder hadde hun helt gitt opp sofaen og jeg kunne ta av kontaktplasten. Anonymkode: ee9d8...39c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #7 Skrevet 1. mars Dyrebutikken selger noe som heter "cat off" som du sprayer på. Anonymkode: bdbfd...648
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars For min del er det ingenting som funker. Har prøvd aluminiumsfolie, appelsinskall og alt mulig. Men hun insisterer likevel på å klore på sofaen. Jeg har 2 store klorestativ som hun også bruker. + masse trær utenfor her. Sengetøyet mitt får også gjennomgå, kaster så mye laken og dynetrekk pga katten klorer hull i de. Det eneste som virker er å legge et tjukt teppe på sofaen som dekker sofaputene + sengeteppe. Anonymkode: c3fb2...73b
Helene Skrevet 2. mars #9 Skrevet 2. mars Katter liker ikke sitron. Spray møblene med sitronsaft. Når dette er sagt, eier et møbel i tøy. Jenta min tror dette er hennes personlige klåmaskin. Har gitt opp. De første 2 år jaget jeg henne bort fra stolen. Nå har jeg innsett at jeg kan ikke passe på pus til enhver tid. Det er en grunn til at jeg har skinnsofa. Kattene lar denne være i fred. Samtidig, jeg kan vaske den ved behov.
AnonymBruker Skrevet 10. mars #10 Skrevet 10. mars Jeg sprayet møblene med feliway, da fikk de fred. Anonymkode: ad70e...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Skrevet 10. mars min erfaring er at det enkleste er klorestativ med catnip for å tiltrekke seg pus - vi har prøvd alt annet uten hell.. Anonymkode: fc2c8...9c5
AnonymBruker Skrevet 10. mars #12 Skrevet 10. mars Bruk dobbeltsidig tape en periode. På sofaen og hvor det ikke skal klores. Og catnip / godbiter på klorestativene Anonymkode: b7d05...37f 1
Lillie Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars (endret) Her har vi prøvd det meste, spray, folie, dobbelsidig tape,appelsinskall...Ingenting hjalp. Ingenting funker bedre for oss enn å ta pus bort fra sofaen og plassere han på klorestativet 😸Om og om og om igjen 😅 Nå er han 5 måneder og klorer minimalt på sofaen. Han får små godbiter plassert på klorestativet av og til, slik at det skal bli attraktivt å være der. Han bruker det oftere og oftere nå. Prøvde catnip på klorestativet, men de på dyrebutikken sa at det ikke funker før katten er 6 måneder. Har ikke funket her, enn så lenge 😸 Endret 11. mars av Lillie
AnonymBruker Skrevet 11. mars #14 Skrevet 11. mars Jeg prøvde alt av remedier jeg kunne finne unntatt appelsinskall fordi jeg er allergisk. Løsningen her ble til slutt sprut med vann når jeg var hjemme også å gjøre sofa, vogn og skittentøyskorger (hun ødela masse klær 😣) utilgjengelig når vi ikke var hjemme. Etter et par uker med strengt sprut midt i fleisen-regime i det sekundet hun snudde brystkassen mot de forskjellige tingene så sluttet hun. Heldigvis 😮💨 ikke den hyggeligste metoden men vi var desperate. Det var enten bli kvitt vanen eller kvitte oss med katten. Anonymkode: 8b99d...036 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Skrevet 17. mars Vi hadde det problemet tidligere, 2 store klorestativ, 3 mellomstore, noen klorebrett og kloreball+ spraye get off spray der katten brukte å klore. Det hjalp. Selv kattungen som nylig flyttet inn hit klorer ikke på møbler. Anonymkode: e4cab...e00
AnonymBruker Skrevet 19. mars #16 Skrevet 19. mars Min erfaring er at dette må de læres fra når de er små. Her sprayet jeg vann på de hver gang de klorte på møblene og hoppet på bord og kjøkkenbenk. Etter et par uker klorte de aldri eller hoppet. Vi hadde en katt i fosterhjem en gang og den hadde fått lov til alt mulig i forrige hjem. Den stjal mat fra tallerkenen, klorte på alle møbler og hoppet på benk og bord hele tiden. Den var skikkelig ufordragelig og det hjalp ikke med vannflaske eller å husje den ned. Den var steinhard 😂 Heldigvis flyttet den etter en mnd. Da måtte vi kaste den ene stolen.., Anonymkode: 6f0f6...152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå