AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #1 Skrevet 1. mars 2025 Jeg vet det er dumt som voksen kvinne å bry seg med hva andre måtte tenke om en, og nakenhet er jo naturlig i visse settinger. Men jeg har et stort problem med det. Jeg har lyst til å dra til svømmehallen for å nettopp svømme og ta badstue, men det med nakenhet har hittil hindret meg og ikke vært i en svømmehall siden jeg var barn. Hvor uvanlig er det å dusje og gå i badstuen med badetøy på? Står det opplyst om at man skal dusje naken og kan risikere å få kommentar på dette? Anonymkode: ad76e...2b9 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #2 Skrevet 1. mars 2025 Ja jeg kommenterer om du ikke gidder være renslig. Det er ingen som liker å dusje i felles dusj men en må. Savner ett system ala Island med dusjvakt Anonymkode: 57931...730 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #3 Skrevet 1. mars 2025 Hvis du er redd for å bli sett/skille deg ut, er nok ikke det å dusje i badetøy veien å gå. Dette er faktisk litt en treningssak og du behøver faktisk ikke å sprade rundt naken overalt, det er lov å ha et håndkle rundt seg, men jeg forventer at de jeg bader sammen med dusjer uten badetøy. Anonymkode: 09c7d...cb6 5 1 1
Daria Skrevet 1. mars 2025 #4 Skrevet 1. mars 2025 Det kan stå oppslag, det kan bli påtalt - fordi det handler om hygiene. Du vil bli lagt mindre merke til om du bare kler av deg som alle andre enn om du insisterer på å ha på badetøy. 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #5 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg kommenterer om du ikke gidder være renslig. Det er ingen som liker å dusje i felles dusj men en må. Savner ett system ala Island med dusjvakt Anonymkode: 57931...730 Jeg leser at grunnen til at man ikke skal ha bikinitruse på ved dusjing er fordi man skal vaske rumpehullet før man går i bassenget. Så du gjør dette i fellesdusjen? Anonymkode: ad76e...2b9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #6 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg leser at grunnen til at man ikke skal ha bikinitruse på ved dusjing er fordi man skal vaske rumpehullet før man går i bassenget. Så du gjør dette i fellesdusjen? Anonymkode: ad76e...2b9 (Tar heller med meg våtservietter og gjør dette på toalettet altså.) Anonymkode: ad76e...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #7 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg leser at grunnen til at man ikke skal ha bikinitruse på ved dusjing er fordi man skal vaske rumpehullet før man går i bassenget. Så du gjør dette i fellesdusjen? Anonymkode: ad76e...2b9 Ja vi vasker oss i baken før vi går i bassenget. Men nå har vi flere basillusker i munnen da, og vi pusser jo ikke tennene før vi bader, så jeg synes det er litt overdrevet. Når mange mennesker bader sammen, så blir det skittent. Anonymkode: 1e763...ac9 3
aksase Skrevet 1. mars 2025 #8 Skrevet 1. mars 2025 Det er leit at det er så vanskelig for deg, men jeg tror absolutt alle badeanlegg har en regel om at man skal dusje og vaske seg naken før man går i bassenget. De som bryter reglene og tar en "kattevask" med badetøy på, risikerer å få mer oppmerksomhet enn de som faktisk følger reglene og dusjer naken. Mer å lese på lenken under: https://www.aftenposten.no/norge/i/9OPmW/dropper-dusjen-foer-basseng 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #9 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): (Tar heller med meg våtservietter og gjør dette på toalettet altså.) Anonymkode: ad76e...2b9 Våtservietter inneholder såpe og kjemikalier som heller ikke skal i badevannet, så det er ingen god løsning. Og husk at våtservietter ALDRI skal skylles ned i toalettet. De løser seg ikke opp i vann slik toalettpapir gjør, og dermed setter våtserviettene seg fast i rør og pumper slik at rørleggere og kommuneansatte får en skikkelig drittjobb etterpå. Anonymkode: b4482...98b 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #10 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og husk at våtservietter ALDRI skal skylles ned i toalettet. De løser seg ikke opp i vann slik toalettpapir gjør, og dermed setter våtserviettene seg fast i rør og pumper slik at rørleggere og kommuneansatte får en skikkelig drittjobb etterpå. Anonymkode: b4482...98b Det er jeg fullt klar over. Og er det virkelig så strenge regler på hvilke kjemikalier som er tillatt og ikke så må man jo få skriv å gå gjennom i forkant av besøket med tanken på hår- og kroppsprodukter… Er grunnet mobbing av min nakne kropp i ungdommen jeg nå har problemer med nakenhet, spesielt foran andre av samme kjønn siden det er derfra jeg har traumer. Men da får jeg fortsette å unngå svømmehall selv om jeg elsker å svømme og sitte i badstue. Ts Anonymkode: ad76e...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #11 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leser at grunnen til at man ikke skal ha bikinitruse på ved dusjing er fordi man skal vaske rumpehullet før man går i bassenget. Så du gjør dette i fellesdusjen? Anonymkode: ad76e...2b9 Ja, selvsagt gjør man dette i fellesdusjen. Og det er ikke tillatt med badetøy i badstuen, men de fleste har et håndkle rundt seg. Bare ha et stort håndkle med deg, så føler du deg veldig tildekket. Men du må jo dusje naken før og etter altså, så jeg vet ikke om det hjelper deg noe? Anonymkode: a171d...2df 3
Soft mann Skrevet 1. mars 2025 #12 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet det er dumt som voksen kvinne å bry seg med hva andre måtte tenke om en, og nakenhet er jo naturlig i visse settinger. Men jeg har et stort problem med det. Jeg har lyst til å dra til svømmehallen for å nettopp svømme og ta badstue, men det med nakenhet har hittil hindret meg og ikke vært i en svømmehall siden jeg var barn. Hvor uvanlig er det å dusje og gå i badstuen med badetøy på? Står det opplyst om at man skal dusje naken og kan risikere å få kommentar på dette? Anonymkode: ad76e...2b9 Eg burde kanskje ikke sagt noe her. Eg er verken sjenert eller flau( heldigvis) det er svært mange som har problemer med nakenhet så du er ikke aleine der. Hva er det som gjør deg ubekvem? Vi er alle forskjellige
AllahBallah Skrevet 1. mars 2025 #13 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leser at grunnen til at man ikke skal ha bikinitruse på ved dusjing er fordi man skal vaske rumpehullet før man går i bassenget. Så du gjør dette i fellesdusjen? Anonymkode: ad76e...2b9 Man skal vel vakse hele kroppen, men spesielt: Håret, armhuler, føtter, pikk/fitte og inni rumpesprekken. Tror ikke man behøver vaske inni rumpehullet akkurat. Bare utenpå, men det vasker man jo når man vasker rumpesprekken. Vasker du ikke rumpesprekken hjemme heller? Bare tørker med våtserviett? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #14 Skrevet 1. mars 2025 AllahBallah skrev (Akkurat nå): Man skal vel vakse hele kroppen, men spesielt: Håret, armhuler, føtter, pikk/fitte og inni rumpesprekken. Tror ikke man behøver vaske inni rumpehullet akkurat. Bare utenpå, men det vasker man jo når man vasker rumpesprekken. Vasker du ikke rumpesprekken hjemme heller? Bare tørker med våtserviett? Vasker meg grundig alene hjemme, men siden jeg har problemer med nakenhet i offentligheten i utgangspunktet hadde jeg aldri stått foran andre og delt skinkene for å vaske rumpehullet, nei. Ts Anonymkode: ad76e...2b9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #15 Skrevet 1. mars 2025 Jeg er voksen og har ingen plan om å dusje med fremmede mennesker resten av min levetid så du er ikke aleine ts. Men for min del gjør det ikke noe da svømmebasseng er noe av den siste plassen jeg ønsker å være heller (klor lukten er så intens og kvalmende, barn og andre som tisser i bassenget og andre ekkle greier). Men tror det er en øvingssak å skulledusjemed andre. Selv tenker jeg at det er en skam at det ikke finnes båser på slike steder for det kunne hjulpet mange til mer aktive liv, men det er nå mine tanker. Men du er ikke aleine om å ikke ønske å dusje med andre, tror vi er ganske mange om det. Det er ikke rart, det er helt normalt at en ikke ønsker å være naken med fremmede mennesker. Anonymkode: 15245...9b3 1 1
aksase Skrevet 1. mars 2025 #16 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jeg fullt klar over. Og er det virkelig så strenge regler på hvilke kjemikalier som er tillatt og ikke så må man jo få skriv å gå gjennom i forkant av besøket med tanken på hår- og kroppsprodukter… Er grunnet mobbing av min nakne kropp i ungdommen jeg nå har problemer med nakenhet, spesielt foran andre av samme kjønn siden det er derfra jeg har traumer. Men da får jeg fortsette å unngå svømmehall selv om jeg elsker å svømme og sitte i badstue. Ts Anonymkode: ad76e...2b9 Det er jo nettopp derfor regelen om grundig kroppsvask med såpe, inkludert hårvask, er der. Det er ikke bare for å vaske bort skitt, fett og hudceller, men også hudkremer, sminke, hårprodukter og liknende. Man skal være ren før man går i bassenget, og man er ikke ren om man hopper i vannet med sminke, hårgele, fotsoppsalve, selvbruningskrem, deodorant og andre kroppsprodukter. Hvis du f.eks. dusjer hjemme og tar på deg deodorant, litt hudkrem på tørre kinn, sprayer håret og tenker at du kan hoppe rett i bassenget fordi du er nydusjet så drar du allikevel med deg forurensende kjemikalier ut i vannet. Det finnes også folk med alvorlige allergier som kan få problemer om "feil" stoffer kommer i vannet. Leit å lese om dine traumer og mobbeproblemer. Håper det er en tankevekker for folk som leser dette og kanskje er med på å mobbe andre. Mobbing setter ofte dype og varige spor og kan ødelegge mer enn man tror. Håper at du en vakker dag klarer å komme forbi denne frykten og bli litt friere. Det finnes svømmehaller som har garderober med atskilte dusjer med forheng. Kanskje det kunne fungerer for deg om du finner fram til et slikt sted. Alternativt om svømmehallen du bruker har en trenergarderobe eller annet som du kan få en avtale om å bruke. 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #17 Skrevet 1. mars 2025 aksase skrev (Akkurat nå): Det er jo nettopp derfor regelen om grundig kroppsvask med såpe, inkludert hårvask, er der. Det er ikke bare for å vaske bort skitt, fett og hudceller, men også hudkremer, sminke, hårprodukter og liknende. Man skal være ren før man går i bassenget, og man er ikke ren om man hopper i vannet med sminke, hårgele, fotsoppsalve, selvbruningskrem, deodorant og andre kroppsprodukter. Hvis du f.eks. dusjer hjemme og tar på deg deodorant, litt hudkrem på tørre kinn, sprayer håret og tenker at du kan hoppe rett i bassenget fordi du er nydusjet så drar du allikevel med deg forurensende kjemikalier ut i vannet. Det finnes også folk med alvorlige allergier som kan få problemer om "feil" stoffer kommer i vannet. Skjønner, såpe dusjer man vel forsåvidt av seg om det inneholder «feil» kjemikalier. Var ikke klar over at det var påbudt å vaske håret også først. Jeg lar ikke håret lufttørke (har ikke nordisk hår), så måtte hatt med meg en god del for å vaske håret og så tørke det, og ser i en lenke her at man risikerer å bli sendt tilbake av personalet dersom man ikke kommer ut med vått hår, da frister det uansett enda mindre å prøve ut svømmehall. Tusen takk. ❤️ Anonymkode: ad76e...2b9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #18 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vasker meg grundig alene hjemme, men siden jeg har problemer med nakenhet i offentligheten i utgangspunktet hadde jeg aldri stått foran andre og delt skinkene for å vaske rumpehullet, nei. Ts Anonymkode: ad76e...2b9 Delt skinkene for å vaske rumpehullet? Du tar jo bare hånden og vasker deg foran og bak nedentil slik man alltid gjør i dusjen. Har du så enorme skinker at det krever spesielle akrobatiske øvelser å gå vasket rumpa? Anonymkode: 4e019...b9b 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #19 Skrevet 1. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du så enorme skinker at det krever spesielle akrobatiske øvelser å gå vasket rumpa? Anonymkode: 4e019...b9b Flott kommentar i en tråd som omhandler traume som følge av mobbing av kropp, synes du ikke? Vet ikke med deg, men når jeg vasker rumpe og skritt så skyller jeg der og lar ikke bare litt vann sile gjennom, hadde ikke følt det ble helt rent da. Jentetissen er det vel best å bare skylle godt med vann uten bruk av såpe. Ts Anonymkode: ad76e...2b9 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2025 #20 Skrevet 1. mars 2025 Du kan jo dusje skikkelig med såpe hjemme rett før du drar dit. Da holder det å dusje med rent badetøy uten såpe når du kommer dit. Problemet er at dersom man dusjer med badetøy og bruker såpe, så vil det bli igjen såperester i badetøyet som blir med i bassenget. Anonymkode: 593e0...030 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå