Gå til innhold

,

Anonym2227

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var innlagt på sykehus i over 14 dager i sin tid, guttungen var 10 dager gammel og bestemor og pappaen passa nurket hjemme. De gredde å holde liv i han jammen, bytte bleie og kose også. Vasket ble han også. 

Burde jo gått skikkelig ille med den tilknytningen, men lover alle att det gikk helt fint når jeg kom hjem. Vi har enda ett godt forhold 20 år senere, han har faktisk ikke minne om det den dag idag, han slapp både traumebehandling og gikk klar ptsd. 

Pjuh

Anonymkode: 53369...dbb

Så er det forskjell på når mam MÅ også da.. Men du er enig i at det ikke var optimalt, eller? Går ann å tenke lengre enn nesa stikker .

Anonymkode: e15a0...598

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil føle deg som en enda dårligere mor, så drar du på konsert og middag med spedbarn hos barnevakt. 

Har dere virkelig ingen med vettet i behold rundt dere? Mannen din er en idiot, du strever med å knytte deg til babyen. NOEN må vel se at dette er rart? 

Anonymkode: 624f0...c1e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym2227 skrev (6 timer siden):

Ts her.

Takk for alle svar.

Synes noen av dere virker veldig strenge, men det er fint at dere bryr dere om barnets ve og vel, og dette blir ivaretatt, jeg lover. Barnevakten er besteforeldre som har vært med oss siden dag 1. 

Det er slik at jeg ikke har noe melk, så barnet får kun morsmelkerstatning. Så dette er svært sårt for meg so mor. Vi passer ellers på at barnet får mye hud -mot- hud kontakt både med meg og pappen sin i løpet av dagen. Konsert og middag varer ca. 4 timer totalt, så vil ikke tro at barnet tar noe skade av dette. 

Gaven var et forsøk fra min samboer på å gjøre meg litt glad, siden jeg føler meg totalt mislykket som mor da jeg ikke produserer melk til barnet mitt. Valg av gave var kanskje ikke så godt gjennomtenkt, men han hadde gode intensjoner. 

Man er ikke noe dårligere mor fordi man ikke har melk!

Men tenker konsert og middag ikke er veien å gå for å få opp selvtilliten som mor. Kanskje far ikke enda helt har tatt innover seg ansvaret det faktisk er å bli foreldre?

Anonymkode: a85d7...efb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med barn som er adopterte? Omsorg er vel nøkkelordet, viktigheten av at den kommer fra fødemor tror jeg blir overdrevet i tråden her. Tipper det kommer fra mødre som skal ha pokal for at de er bedre enn andre. Tenker dette handler mest om å dømme moren for å vurdere å dra fra barnet noen timer fremfor å beskytte barnets utvikling.. Gå i dere selv, jeez.

Anonymkode: 370ea...e90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg som bestemor hadde blitt spurt om å sitte barnevakt for mitt nyfødte barnebarn fordi foreldrene skulle dratt på konsert, så ville jeg trodd de tullet med meg.  En tur til legen eller andre mer akutte saker, ingen problem. men konsert er ikke noe man prioriterer i mitt hode med en nyfødt i hus og en nyoperert mor i tillegg. 

Anonymkode: 19751...6db

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva med barn som er adopterte? Omsorg er vel nøkkelordet, viktigheten av at den kommer fra fødemor tror jeg blir overdrevet i tråden her. Tipper det kommer fra mødre som skal ha pokal for at de er bedre enn andre. Tenker dette handler mest om å dømme moren for å vurdere å dra fra barnet noen timer fremfor å beskytte barnets utvikling.. Gå i dere selv, jeez.

Det er en kjent sak at mange adoptivbarn har tilknytningsskader. Fulgt med i media de siste årene?

Endret av Husmuse
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor leser du ikke forskning i stedet for å tippe og tro så mye? 

Anonymkode: 5e2df...7fb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det at besteforeldre har vært sammen med dere siden dag 1 er faktisk ikke et argument. Det er snakk om 12 dager. Baby kjenner kun til mor. Selv far er en fremmed så tidlig. 

Anonymkode: 6063a...02b

Det er jo bare tull. Mine sov døgnet rundt når de var så små, og kunne ikke brydd seg mindre om det var jeg, far, bestemor eller naboen som bærte og koste.

Gjelder selvfølgelig ikke alle, men det gjør heller ikke ditt utsagn

Jeg syns ikke det passer seg å dra på konsert altså, og jeg hadde verken orket eller klart det 12 dager etter keisersnitt 

Endret av Anonym6789
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er en troll. Dere damer som har vært igjennom keisersnitt vet at du er ikke istand til konsert 12 dager etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym2227 skrev (6 timer siden):

Ts her.

Takk for alle svar.

Synes noen av dere virker veldig strenge, men det er fint at dere bryr dere om barnets ve og vel, og dette blir ivaretatt, jeg lover. Barnevakten er besteforeldre som har vært med oss siden dag 1. 

Det er slik at jeg ikke har noe melk, så barnet får kun morsmelkerstatning. Så dette er svært sårt for meg so mor. Vi passer ellers på at barnet får mye hud -mot- hud kontakt både med meg og pappen sin i løpet av dagen. Konsert og middag varer ca. 4 timer totalt, så vil ikke tro at barnet tar noe skade av dette. 

Gaven var et forsøk fra min samboer på å gjøre meg litt glad, siden jeg føler meg totalt mislykket som mor da jeg ikke produserer melk til barnet mitt. Valg av gave var kanskje ikke så godt gjennomtenkt, men han hadde gode intensjoner. 

Drit i alle de surmagede damene som ikke tåler at noen andre tar seg fri noen timer fra baby som blir ivaretatt av besteforeldre! Helst skal man ikke være borte fra barnet et sekund før de er 18 år 🙈 Hvis du føler du er god nok i formen, så ser jeg ikke noe problem med det! 

Anonymkode: 41016...17c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You do you. Virker som at det ikke gjør deg noe å dra fra babyen, så hvorfor trenger du kg sin mening om det? Den eneste som skal kjenne på om det er riktig eller ei er deg selv. 

Anonymkode: d1b4f...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å få til amming må du jo være med barnet og la det die. Det er det som stimulerer melkeproduksjonen. Samt hormonene du skiller ut når du er sammen med babyen din. 

Anonymkode: 4fa43...728

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym2227 skrev (7 timer siden):

Ts her.

Takk for alle svar.

Jeg ønsker bare å fortelle deg at du ikke er mislykket selv om du ikke ammer! Mine barn er vokst opp på mme og de fikk jo ikke mindre kos og nærhet. De lå på/inntil meg nesten døgnet rundt de 4 første månedene. De er friske, smarte og vi har en god tilknytning. 

Morsmelk virker så viktig i denne fasen. Alt dreier seg jo om at barnet skal overleve og vokse, de er jo helt hjelpesløse. Og der kommer mme inn i bildet og gjør jobben. Barnet får mat, er god og mett. Vokser. Utvikler seg. DET er det viktigste. Og når barnet er 15 så er det lite sannsynlig at du kommer til å tenke "å så annerledes alt hadde vært hvis jeg bare fikk til den amminga!"

Forsøk å snakk til deg selv slik du ville snakket til en god venninne i en slik situasjon. Vær raus og gi deg selv en klapp på skuldera. Og husk at du alltid kan snakke med helsestasjonen om amming og tanker rundt mammarollen og mammafølelsene❤️

Gratulerer som mamma🥰

Anonymkode: c261b...414

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange opplever å få melk først når de ammer nok.

En må gjerne amme 6 timer i døgnet de første ukene minimum.  

Jeg anmmet ofte opptil 9 timer pr døgn. 

Anonymkode: 81bf1...c83

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (38 minutter siden):

Tror dette er en troll. Dere damer som har vært igjennom keisersnitt vet at du er ikke istand til konsert 12 dager etterpå. 

Det beskrives ikke hva slags konsert det er da. Er det Taylor Swift i spektrum eller er det det lokale kirkekoret som opptrer med fastelavnskonsert i kirka? Jeg hadde absolut fysisk greid sistnevnte 12 dager etter ks.

Anonymkode: c261b...414

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er INGEN oppegående fedre som tenker at konsert og middag ute er en god idè 12 dager etter fødsel. Spesielt ikke etter et keisersnitt. Ingen mødre heller. Du trenger å ta det med ro og amme ungen din!

Anonymkode: 5f82a...932

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror ikke det er oppskriften på å føle seg som en bedre mor akkurat….. 

Anonymkode: cac45...2b9

Synes du virkelig at dette er det rette å si til en nybakt og usikker mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet sover mye og får melk av besteforeldre. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 9202f...03d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke gi opp amming så tidlig fordi du ikke har "nok melk". For noe tull. Du får jo i allefall ikke nok melk av å forlate babyen din!! Og du trenger ikke å slutte å amme selv om du har litt lite (eller føler at du har lite). Man kan gi mme i tillegg til amming og jobbe for å øke produksjonen. Søk hjelp med ammingen og fokusere på babyen din nå.
Du har allerede gitt opp å være den beste mammaen du kan være så tidlig og nå skal du på konsert! Skjerp deg

Anonymkode: 5f82a...932

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...