Gå til innhold

Eldre kvinner og unge menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 10.04):

Han trodde jo opplagt at du var eldre enn 40!

Det er jo et særdeles dårlig sjekketriks å si til ei godt voksen dame at ho ser like gammel ut som ho er.

Han synes nok at du så ut som en 50-åring, og slo av 10 år for å smigre deg (forhåpentligvis til sengs).

Anonymkode: b5479...fb9

Nå ligger ikke jeg med yngre menn, men jeg får høre av mange at jeg ser yngre ut enn hva jeg er. Må til og med vise leg på polet. Jeg er 43. Så mulig jeg er innbilsk, men noen av oss ser faktisk yngre ut enn alder.  

Anonymkode: 1d801...e15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå ligger ikke jeg med yngre menn, men jeg får høre av mange at jeg ser yngre ut enn hva jeg er. Må til og med vise leg på polet. Jeg er 43. Så mulig jeg er innbilsk, men noen av oss ser faktisk yngre ut enn alder.  

Det er bare litt god norsk jantelov, viktig å holde alle og kanskje spesielt damer over 40 på matten slik at de ikke får for høye tanker om seg selv😅

Viste leg på polet senest forrige uke, de få menneskene som ikke klarer å skjule sin forakt er et par jevngamle menn som jeg har takket nei (høflig og med god grunn) til å date gjennom årenes løp og noen damer som er bitre over egne livsvalg og aldri kan gledes på andres vegne uansett hvem det er. Ved nærmere ettertanke klarer de ikke å glede seg på egne vegne heller. Altså mennesker man lever finfint uten😊

Det som er kjedelig er at en del tror at man bygger hele sin identitet rundt utseendet når det i realiteten bare er noe man tar for gitt, man kan til å med gå så langt som å si at det er klamp om foten iblant fordi andre kan oppføre seg falskt, underlegne, overlegne osv.

Det er også en gåte hvordan en del ikke takler å høre det som en faktaopplysning. Ja-  utseende er subjektivt, men absolutt alle har en idé om ca. hvor de ligger på skalaen basert på erfaring og andres inntrykk. Man har liksom ikke noe å vinne på å dele dette anonymt på et nettforum annet å vise innsikt/perspektiv i emnet som diskuteres. For den det gjelder er det ikke noe man skryter av for å trykke ned andre, det er bare et faktum man forholder seg til, litt som at man kan grave i skattelister for å finne økonomisk status for de som får noe ut av rangere andre mennesker basert på faktorer som sier nada om hva slags mennesker de egentlig er🤷‍♀️

Anonymkode: 50c47...d64

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

, men noen av oss ser faktisk yngre ut enn alder. 

Nemlig !    + at 20-årene er så mangt, betydelig forskjell på en 28 og en på 21 f.eks.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bullehurk skrev (1 time siden):

Nemlig !    + at 20-årene er så mangt, betydelig forskjell på en 28 og en på 21 f.eks.

Men skjønner at menn ofte sier ting for å smigre. Poenget mitt er bare at jeg får høre det av "alle" ikke menn som prøver å få meg til sengs. Så noen av oss ser faktisk yngre ut enn hva vi er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men skjønner at menn ofte sier ting for å smigre. Poenget mitt er bare at jeg får høre det av "alle" ikke menn som prøver å få meg til sengs. Så noen av oss ser faktisk yngre ut enn hva vi er. 

Samme her. Når en mann på byen sier det til meg vet jeg jo at han bare vil ha meg til sengs, og det er helt greit det liksom, men jeg får høre det av både damer og menn i alle mulige settinger. Men tiden kommer jo og tar en uansett, så en dag vil man plutselig se gammel ut som alle andre gamlinger.

Anonymkode: e3421...103

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (På 1.3.2025 den 13.48):

Kunne aldri innlatt meg seksuelt eller romantisk med en mann på alder med min sønn, eller som jeg teknisk sett kunne vært moren til. Kan maks være 5-6 år yngre enn meg bare, det er maks aldersforskjell.

Jeg er i femtiårene og interesserer meg ikke for menn i tjueårene. De har babyfaces og virker rett og slett for umodne og unge.

Jeg signerer denne. :)

I tillegg er det skikkelig turn off å skulle drive opplæring av unge folk i senga. 

Jeg liker den selvsikkerheten og røffheten en voksen mann på ca egen alder har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 12.20):

Jeg skjønner ikke helt dette, så kan noen forklare meg???

Anonymkode: cd343...9e0

Det har seg slik at vi kvinner blir direkte og indirekte overbevist om at utseende er det eneste som betyr noe, og at vi forfaller drastisk i det vi kommer i 30-årene. Det blir da vanskelig å forstå at unge menn i sin beste alder kan være seksuelt og emosjonelt tiltrukket av en kvinne som er mye eldre. 

Jeg har en mann på 21 år etter meg i skrivende stund. Vi har blitt godt kjent, og det har kommet frem at han ble utsatt for vold av moren sin som barn. Da begynte varsellampene å blinke litt hos meg. Mommy og daddy issues er en greie, og jeg tror for enkelte så er dette grunnen til at de blir tiltrukket av noen som er en del eldre enn seg selv. Ofte har unge kvinner som blir tiltrukket av elder menn daddy issues, og jeg lurer på om det kan være slik hos unge menn som blir tiltrukket av eldre kvinner. Men nå er ikke jeg mer enn 10 år eldre enn mannen jeg snakker om, den aldersforskjellen er ikke så kjempe stor i forhold til andre jeg har sett her inne. 

Når jeg spør han og forklarer samtidig at der er mange jenter på hans alder som ville vært interessert i han, så sier han at han vil ha en voksen dame. Jentene på hans alder fester bare, bruker tid på sosiale medier, er overfladiske, kjedelige. Jeg syns det høres dømmende ut og har påpekt at det finnes jo noen jenter der ute som ikke er sånn, men han vil ikke høre på det, han vil være med noen som er eldre enn seg selv. Og han har flere ganger påpekt at utseende ikke betyr noe om personligheten ikke er der, jo bedre personlighet, jo bedre utseende, i følge han. 

Noen vil si at unge menn går etter eldre kvinner når de ikke har sjans på jenter på egen alder. Han jeg har noe på gang med er høy, kraftig (veltrent og noen kg ekstra), han ser noen år eldre ut enn han er, veldig maskulin og utrolig pent utseende. Han har ikke problemer med å finne seg en jente i det hele tatt, det tror jeg ingen unge menn på 195 cm har.. Og iallfall ikke når de er brede over skuldrene, store maskuline hender, veltrente men ikke "legge ut bilder på instagram" typen og generelt ser ut som flotte menn. 

Så tror jeg vi kan konkludere med at det ikke er alt man trenger å skjønne, tiltrekning er verken logisk eller teoretisk, det bare skjer. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli tiltrukket av en som er 10 år ynger enn meg, men men.. 

Anonymkode: f3665...916

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei.

Anonymkode: 413ce...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...