Gå til innhold

Celine Ellefsen - drar til Thailand I en uke fra to barnehagebarn og en baby

Cuddlegirl

Anbefalte innlegg

Enilorak93 skrev (På 7.3.2025 den 20.50):

Hun kamuflerer menighetslivet i venninne tur. Hun er på Brunstad på søstrestevnet som finner sted denne helgen. Jenten som skal passe barna er også fra menigheten. Innad i menigheten er det en helt annen kultur når det kommer til barnepass. Det er mange store familier med mange barn, ofte er jentene veldig vane med å ta seg av yngre søsken osv. 

Ekspander  

Hun er altså medlem i BCC, tidligere kalt Smiths venner. De gangene hun sier på snap at hun er på "hytta" så er hun på Brunstad, som er menighetens sted hvor de arrangerer stevner jevnt og trutt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enilorak93 skrev (På 7.3.2025 den 20.50):

Hun kamuflerer menighetslivet i venninne tur. Hun er på Brunstad på søstrestevnet som finner sted denne helgen. Jenten som skal passe barna er også fra menigheten. Innad i menigheten er det en helt annen kultur når det kommer til barnepass. Det er mange store familier med mange barn, ofte er jentene veldig vane med å ta seg av yngre søsken osv. 

Ekspander  

Men da er jo opplysningen ho kom med feil. Det ho sa var jo at der var en hun hadde vært trener for - for 5 år siden. Og at hun ikke så problemet med å bruke kjenninger av venner til barnevakt og at hun syns ikke det var rart om en spurte folk som jobbet i bhg om å passe ungene en helg. Da er jo hun i et helt annet miljø der de bruker andre i meningheten til barnepass. Der er det vel litt one-big hyppy family og barna som vokser opp i dette miljøet er jo vandt med å bli passet av ulike folk. Sier ikke at det er greit. Men da er relasjonen en annen enn bare enn tilfeldig 18 åring . Så jeg kan forstå valget på en annen måte nå, med ny info. Men det endrer ikke det at det uansvarlig og dra fra 3 små i 10 dager. Da det kan oppstå mye på desse 10 dagene som du som 18 åring ikke kanskje heilt er klar til å håndtere når foreldrene ikke bare er en time unda, men faktisk på andre siden av jorden. Og så lurer jeg oppriktig på; går ikke denne 18 åringen på skole ? evt er lærling? og om hun er i jobb bruker hun ferie på dette ? eller er hun etter ny info på en måte «tilsett» som barnevakt som er tilgjengelig for foreldre i menigheten ? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har så mange meninger om dette mennesket (og andre for den saks skyld) som dere ikke kjenner; mener dere helt seriøst, at fordi hun har nevnt at barnepasseren er en fra fotballaget hun trente, så har dere nok informasjon til å uttale dere om hvorvidt denne 18 åringen er egnet til dette eller ei? Kan det være det finnes veldig mye mer informasjon om jenta enn det Celine har nevnt? For ingen influensere, uavhengig av hva dere måtte mene, MÅ utlevere noe som helst. De deler det de VIL dele og det er gjerne noen få prosent av et helt totalbilde som vi som følgere overhodet ikke har noe informasjon om. Det er på kanten til trolling å sitte på andre siden av skjermen og være eksperter på andres liv. At dere ikke vet bedre og gjør bedre er pinlig, uoppdragent og utrolig kunnskapsløst. Man kan mene mye om mangt på generelt grunnlag, men aldri om andre mennesker man ikke er i skoene til. På selveste kvinnedagen minner jeg på at de fleste av oss gjør så godt vi kan med det vi har og at det finnes både sunnere og mer nyttige fritidssysler enn å bidra til fordummende kommentarfelt. Med mindre du står vedkommende nær og er innviet i det hele og fulle, bidra til en bedre verden ved la være å uttale deg. For vi ønsker vel alle fred og kjærlighet på jorda, right? Be it 🙌🏻

Endret av Beadybird
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleOlga skrev (På 8.3.2025 den 6.25):

Men da er jo opplysningen ho kom med feil. Det ho sa var jo at der var en hun hadde vært trener for - for 5 år siden. Og at hun ikke så problemet med å bruke kjenninger av venner til barnevakt og at hun syns ikke det var rart om en spurte folk som jobbet i bhg om å passe ungene en helg. Da er jo hun i et helt annet miljø der de bruker andre i meningheten til barnepass. Der er det vel litt one-big hyppy family og barna som vokser opp i dette miljøet er jo vandt med å bli passet av ulike folk. Sier ikke at det er greit. Men da er relasjonen en annen enn bare enn tilfeldig 18 åring . Så jeg kan forstå valget på en annen måte nå, med ny info. Men det endrer ikke det at det uansvarlig og dra fra 3 små i 10 dager. Da det kan oppstå mye på desse 10 dagene som du som 18 åring ikke kanskje heilt er klar til å håndtere når foreldrene ikke bare er en time unda, men faktisk på andre siden av jorden. Og så lurer jeg oppriktig på; går ikke denne 18 åringen på skole ? evt er lærling? og om hun er i jobb bruker hun ferie på dette ? eller er hun etter ny info på en måte «tilsett» som barnevakt som er tilgjengelig for foreldre i menigheten ? 

Ekspander  

Opplysningen hun kom med er ikke feil, menigheten har flere fotball lag og andre aktiviteter forøvrig. Det er helt vanlig at unge voksne ofte 18-35 år er mentorer/trenere for ungdommen. Det stemmer at det er one big happy family ja. Jeg ser egentlig ikke problemet. Jeg skjønner at det ikke er for alle å reise fra barna når de er små, men de hadde ikke dratt fra barna om de ikke var trygge på at det går bra. Barna kommer nok til å ha det helt fint. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadybird skrev (På 8.3.2025 den 17.39):

Til dere som har så mange meninger om dette mennesket (og andre for den saks skyld) som dere ikke kjenner; mener dere helt seriøst, at fordi hun har nevnt at barnepasseren er en fra fotballaget hun trente, så har dere nok informasjon til å uttale dere om hvorvidt denne 18 åringen er egnet til dette eller ei? Kan det være det finnes veldig mye mer informasjon om jenta enn det Celine har nevnt? For ingen influensere, uavhengig av hva dere måtte mene, MÅ utlevere noe som helst. De deler det de VIL dele og det er gjerne noen få prosent av et helt totalbilde som vi som følgere overhodet ikke har noe informasjon om. Det er på kanten til trolling å sitte på andre siden av skjermen og være eksperter på andres liv. At dere ikke vet bedre og gjør bedre er pinlig, uoppdragent og utrolig kunnskapsløst. Man kan mene mye om mangt på generelt grunnlag, men aldri om andre mennesker man ikke er i skoene til. På selveste kvinnedagen minner jeg på at de fleste av oss gjør så godt vi kan med det vi har og at det finnes både sunnere og mer nyttige fritidssysler enn å bidra til fordummende kommentarfelt. Med mindre du står vedkommende nær og er innviet i det hele og fulle, bidra til en bedre verden ved la være å uttale deg. For vi ønsker vel alle fred og kjærlighet på jorda, right? Be it 🙌🏻

Ekspander  

Jeg kan gjerne innrømme at jeg ikke vet alt. Og jeg kan gjerne ha undret meg mer enn det som er bra for mitt eget beste. Og jeg har ikke for vane å rote rundt i andre folks liv, igrunn sjeldent jeg gidder å bruke tid på kvinneguiden; MEN jeg skal også være den første til å innrømme at jeg ble så satt ut over den snappen der hun fortalte det at de skulle være vekke fra 3 små i 10 dager og skulle ha en ung jente på 18 år som barnevakt at jeg først tenkte «dette har jeg ingenting med» og så lot jeg det være med det. Men så gnagde det igjen og igjen på repeat at jeg synes det var spesielt. Og at JEG aldri hadde klart det. Og så er vi mennesker nysgjerrig av art (noe som er sunt - slik at vi alle kan lære og utforske av hverandre) - så jeg ble nysgjerrig på om det kun var jeg som tenkte slik, for om det kun var jeg. Så må jo jeg akseptere at det nok er jeg som er sær. Men så så jeg jo her at de fleste var einig i at dette var spesielt. Og jeg har nok en iboende redsel i meg fordi jeg jobber i helsevesenet og vet hvor mye som kan gå galt og hvor fort et barn går fra og være helt friskt til veldig sykt. Men jeg vet og hvor viktig tilknyting er. Så jeg legger meg langflat og vedgår at jeg vet ikke alt. De har nok helt sikkert både en plan og en backup plan for hva de skal gjøre om det og det skjer. Med det sagt, jeg hadde aldri tatt det valget. Men alle har rett til å leve sitt liv som de vil. Håper barna får 10 fine dager og foreldre likeså ☺️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadybird skrev (På 8.3.2025 den 17.39):

Ekspander  

Jeg synes ikke man drar fra en 6 mnd gammel baby I 10 dager nei - uavhengig av hvor flink barnepasseren er

En omsorgsperson ja, men ikke begge!

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det snart blir forbudt med influensere! 
Fryktelig dårlig innflytelse på unge jenter og unge mødre . De er jo ikke de skarpeste knivene i skuffen 🙈

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skriver @Cuddlegirl; diskusjoner og meningsutveksling på generelt grunnlag er helt i orden. Det er ikke det jeg påpeker som problematisk og ugreit i innlegget. Du må gjerne mene at å reise fra en seks måneder gammel baby på generelt grunnlag ikke er greit, poenget mitt er at om man ikke kjenner denne familien, deres nettverk og barnets tilknytningspersoner, så kan man faktisk heller ikke mene noe om hvorvidt dette er riktig eller feil av dem å gjøre. Dette er helt basic kunnskap om hvordan oppføre seg på nett og det overrasker meg stadig at tilsynelatende så mange ikke vet dette når de sitter bak tastaturet. 

Endret av Beadybird
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fine refleksjoner du deler @LilleOlga, det står det respekt av! :) Det er klart vi mennesker er nysgjerrige og via sosiale medier blir utsatt for mye vi kan få umiddelbare reaksjoner på, og nettopp derfor er det så viktig å tenke seg om både to og tre ganger før man setter sine egne reaksjoner til live i et kommentarfelt. Det blir fort et ekkokammer med kort vei til massesuggesjon der mange plutselig mener de sitter på fasiten, mens realiteten er at vi egentlig ikke vet noe som helst vesentlig for å kunne uttale oss. For en 18 åring kan være både 25 år i hodet og 15 år i hodet. En 18 åring kan være vokst på en skokk av småsøsken, sitte barnevakt siden hun var 12 eller har nada erfaring med barn. Det kan være de ble kjent via fotballaget og at hun har vært en del av deres hverdag siden da. Det kan være at de treffes så ofte at hun er så godt som en del av familien og som en tilknytningsperson å regne. Kanskje sitter foreldrene til 18 åringen «bakvakt» og på den måten er tilgjengelig dersom det skulle bli behov for ekstra hjelp. Poenget er: VI VET IKKE. Og det virker det som at aaaalt for mange glemmer. 

Endret av Beadybird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadybird skrev (På 9.3.2025 den 8.44):

For noen fine refleksjoner du deler, det står det respekt av! :) Det er klart vi mennesker er nysgjerrige og via sosiale medier blir utsatt for mye vi kan få umiddelbare reaksjoner på, og nettopp derfor er det så viktig å tenke seg om både to og tre ganger før man setter sine egne reaksjoner til live i et kommentarfelt. Det blir fort et ekkokammer med kort vei til massesuggesjon der mange plutselig mener de sitter på fasiten, mens realiteten er at vi egentlig ikke vet noe som helst vesentlig for å kunne uttale oss. For en 18 åring kan være både 25 år i hodet og 15 år i hodet. En 18 åring kan være vokst på en skokk av småsøsken, sitte barnevakt siden hun var 12 eller har nada erfaring med barn. Det kan være de ble kjent via fotballaget og at hun har vært en del av deres hverdag siden da. Det kan være at de treffes så ofte at hun er så godt som en del av familien og som en tilknytningsperson å regne. Kanskje sitter foreldrene til 18 åringen «bakvakt» og på den måten er tilgjengelig dersom det skulle bli behov for ekstra hjelp. Poenget er: VI VET IKKE. Og det virker det som at aaaalt for mange glemmer. 

Ekspander  

Men altså… Det er jo ikke det som er poenget. Poenget er at hun drar ifra et lite spebarn. Det vet alle oppegående mennesker at man ikke gjør. Uansett om den som skal passe barnet er 15 år eller 60 år.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadybird skrev (På 9.3.2025 den 8.44):

For noen fine refleksjoner du deler, det står det respekt av! :) Det er klart vi mennesker er nysgjerrige og via sosiale medier blir utsatt for mye vi kan få umiddelbare reaksjoner på, og nettopp derfor er det så viktig å tenke seg om både to og tre ganger før man setter sine egne reaksjoner til live i et kommentarfelt. Det blir fort et ekkokammer med kort vei til massesuggesjon der mange plutselig mener de sitter på fasiten, mens realiteten er at vi egentlig ikke vet noe som helst vesentlig for å kunne uttale oss. For en 18 åring kan være både 25 år i hodet og 15 år i hodet. En 18 åring kan være vokst på en skokk av småsøsken, sitte barnevakt siden hun var 12 eller har nada erfaring med barn. Det kan være de ble kjent via fotballaget og at hun har vært en del av deres hverdag siden da. Det kan være at de treffes så ofte at hun er så godt som en del av familien og som en tilknytningsperson å regne. Kanskje sitter foreldrene til 18 åringen «bakvakt» og på den måten er tilgjengelig dersom det skulle bli behov for ekstra hjelp. Poenget er: VI VET IKKE. Og det virker det som at aaaalt for mange glemmer. 

Ekspander  

Skryter du av dine egne refleksjoner i ditt eget innlegg over? 😳😳 

ingen oppegående foreldre reiser fra 3 barn, hvor den minste er 6 mnd, til andre siden av jorden - hvor det tar omtrent ett døgn å komme hjem dersom noe alvorlig skulle skje- i tillegg er det en 18 åring som skal passe dem den uka! 
Uansett hvordan man vrir og vender på det fremstår det ikke som et oppegående valg! 
De deler alt dette- hun er influencer - det er det hun tjener penger på - å påvirke andre! 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadybird skrev (På 9.3.2025 den 8.25):

Som jeg skriver; diskusjoner og meningsutveksling på generelt grunnlag er helt i orden. Det er ikke det jeg påpeker som problematisk og ugreit i innlegget. Du må gjerne mene at å reise fra en seks måneder gammel baby på generelt grunnlag ikke er greit, poenget mitt er at om man ikke kjenner denne familien, deres nettverk og barnets tilknytningspersoner, så kan man faktisk heller ikke mene noe om hvorvidt dette er riktig eller feil av dem å gjøre. Dette er helt basic kunnskap om hvordan oppføre seg på nett og det overrasker meg stadig at tilsynelatende så mange ikke vet dette når de sitter bak tastaturet. 

Ekspander  

Selvfølgelig kan man mene noe om det - de deler jo sine avgjørelse om å gjøre dette med mangfoldige tusen fremmede folk !! Og tjener penger på å dele det! 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (På 9.3.2025 den 9.14):

Skryter du av dine egne refleksjoner i ditt eget innlegg over? 😳😳 

ingen oppegående foreldre reiser fra 3 barn, hvor den minste er 6 mnd, til andre siden av jorden - hvor det tar omtrent ett døgn å komme hjem dersom noe alvorlig skulle skje- i tillegg er det en 18 åring som skal passe dem den uka! 
Uansett hvordan man vrir og vender på det fremstår det ikke som et oppegående valg! 
De deler alt dette- hun er influencer - det er det hun tjener penger på - å påvirke andre! 

Ekspander  

Så klart ikke, innlegget jeg svarer på kom bare ikke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vintermåne skrev (På 9.3.2025 den 9.15):

Selvfølgelig kan man mene noe om det - de deler jo sine avgjørelse om å gjøre dette med mangfoldige tusen fremmede folk !! Og tjener penger på å dele det! 

Ekspander  

Mener du at fordi noen tjener penger på å dele av livet sitt, så er det ensbetydende med å være fritt vilt? Å sitte på forum og diskutere andre er jo bare god gammeldags baksnakking i ny innpakning. Og det er det jeg sier noe om. Alle fortjener å bli behandlet godt, uavhengig av yrke. Tipper du som de fleste andre, ikke ville satt pris på et helt forum der folk diskuterer deg og ditt liv og hvilke avgjørelser du tar for deg og dine.

Endret av Beadybird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadybird skrev (På 9.3.2025 den 9.44):

Mener du at fordi noen tjener penger på å dele av livet sitt, så er det ensbetydende med å være fritt vilt? Å sitte på forum og diskutere andre er jo bare god gammeldags baksnakking i ny innpakning. Og det er det jeg sier noe om. Alle fortjener å bli behandlet godt, uavhengig av yrke. Tipper du som de fleste andre, ikke ville satt pris på et helt forum der folk diskuterer deg og ditt liv og hvilke avgjørelser du tar for deg og dine.

Ekspander  

Nettopp derfor deler man heller ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadybird skrev (På 9.3.2025 den 9.44):

Ekspander  

Er du seriøs? Fritt vilt? 
Hun legger ut infoen på Some - hvorfor gjør hun det? For å få klikk og penger i kassa…… hun er en «påvirker» - hun lever av å være aktuell og bli diskutert 

Det hun ikke ønsker skal diskuteres holder hun borte fra Some (som f eks sin religiøse tilknytning) 

Hun har også uttalt seg offentlig om sitt syn på eksponering av barn - og det er så fjernt at det er skremmende! Det har jeg heller ingen problem med å si- for det har hun også delt fritt ut på internett 

Jeg ønsker selvfølgelig ikke å bli diskutert på forum - derav har jeg valgt meg et annet yrke, slik at jeg slipper det - det går helt fint å unngå bli diskutert på forum, ikke noe problem eller vanskelig i det hele tatt! 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Beadybird skrev (På 9.3.2025 den 8.25):

Som jeg skriver @Cuddlegirl; diskusjoner og meningsutveksling på generelt grunnlag er helt i orden. Det er ikke det jeg påpeker som problematisk og ugreit i innlegget. Du må gjerne mene at å reise fra en seks måneder gammel baby på generelt grunnlag ikke er greit, poenget mitt er at om man ikke kjenner denne familien, deres nettverk og barnets tilknytningspersoner, så kan man faktisk heller ikke mene noe om hvorvidt dette er riktig eller feil av dem å gjøre. Dette er helt basic kunnskap om hvordan oppføre seg på nett og det overrasker meg stadig at tilsynelatende så mange ikke vet dette når de sitter bak tastaturet. 

Ekspander  

Ja det mener jeg virkelig!

Det handler ikke om hvordan man oppfører seg på nett, dette er ingen heksejaks eller dårlig oppførsel på nett, det ER fullstendig galskap og reise fra en 6 mnd gammel baby så lenge - og det mener jeg.

Nei jeg kjenner ikke familiene og nettverket rundt, men det spiller virkelig ingen rolle, babyen drar de fra uansett.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (På 9.3.2025 den 15.15):

Ja det mener jeg virkelig!

Det handler ikke om hvordan man oppfører seg på nett, dette er ingen heksejaks eller dårlig oppførsel på nett, det ER fullstendig galskap og reise fra en 6 mnd gammel baby så lenge - og det mener jeg.

Nei jeg kjenner ikke familiene og nettverket rundt, men det spiller virkelig ingen rolle, babyen drar de fra uansett.

Ekspander  

Helt enig 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er «kaoset» i gang. «Vi rekker sikkert ikke toget..» Skal det liksom være et sjarmerende personlighetstrekk eller hva er det? Litt som SE.  Skal hele tida være søtt klønete, og alt blir kaos. «Jeg mistet pennen i gulvet! Kaos!» 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først 3 dager borte i helgen på veninnetur, også 10 dager nå i Thailand. 

Tilknyttningsteorien gir hun ihvertfall blanke i.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...