Gå til innhold

Celine Ellefsen - drar til Thailand I en uke fra to barnehagebarn og en baby

Cuddlegirl

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for krenkelser.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (9 timer siden):

Galskap, rett og slett!! Hvordan tenker to voksne mennesker at dette er greit? Har ikke vært borte fra mine mer enn 2 netter 2 ganger jeg, og de er tenåringer nå... Hvorfor har man egentlig behov for å reise fra barna sine så lenge? Hvorfor får man barn hvis man føler man trenger ferie fra de? Jeg hadde ikke fått hverken puste eller sove hvis jeg hadde hatt vært de. 

Og det er du. Det er heller ikke sunt. Alle som har barn har godt av å komme bort fra barna sine, kanskje ikke når de er 6 mnd. men når de blir større.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (På 4.3.2025 den 22.40):

Og det er du. Det er heller ikke sunt. Alle som har barn har godt av å komme bort fra barna sine, kanskje ikke når de er 6 mnd. men når de blir større.

Hvorfor har alle godt av å komme bort fra barna sine? Aldri hørt før. Strider mot alle naturligheter. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (På 2.3.2025 den 20.27):

Kjærestetur

De har valgt å få tre barn så da kan de heller prioritere familietur. Men, men, det må lages content. «Vi reiser om en time og vi har ikke pakket». «Kaos! Vi rakk nesten ikke flyet». «Glemte badetøy. Måtte kjøpe nytt til 2000». 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (13 minutter siden):

Hvorfor har alle godt av å komme bort fra barna sine? Aldri hørt før. Strider mot alle naturligheter. 

Man er ikke bare mor når barna kommer. Man er muligens en samboer/kone, man skal ta vare på seg selv for å kunne fungere, man er venninne, datter m.m. Dette er ikke noe nytt at man ikke skal være med sitt barn 24/7 når de vokser til. At det er sunt å være litt borte fra dem. Sunt for alles psyke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bruker de pappa-permen til å dra fra ungene i 7 dager eller var det 10? Eller har han ferie inne i pappaperm?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angel75 skrev (7 minutter siden):

Man er ikke bare mor når barna kommer. Man er muligens en samboer/kone, man skal ta vare på seg selv for å kunne fungere, man er venninne, datter m.m. Dette er ikke noe nytt at man ikke skal være med sitt barn 24/7 når de vokser til. At det er sunt å være litt borte fra dem. Sunt for alles psyke.

Tull. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først drar hun på en tur i 3 dager uten barna, venninne tur, så skal hun og samboeren reise til Thailand i 10 dager på mandag?

Det må være tull 🥵

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (44 minutter siden):

Kan være godt å ta seg en joggetur, ja, eller en kopp te med ei venninne. Men å reise bort i 10 dager fra en baby(!) er verken nødvendig eller sunt for mor, far eller barn. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (På 1.3.2025 den 10.34):

Influenseren og samboeren drar til Thailand I en uke, og drar fra sine to barnehagebarn og en baby på 6 måneder.

En 18 år gammel jente skal passe de alle tre i en uke

I alle dager...?? Det er virkelig ikke normalt.

Selv om en 18 åring kan være ansvarlig nok så mener jeg det er feil prioritering fra foreldrenes side

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (51 minutter siden):

Ja det er sunt å ta en husmorferie men ikke langtur som kjærester når en har små barn. Tar gjerne 1-2 netter på hotell med kun gubben men da i rimelig nærhet av heimen.

Reiser 3-4 alene turer, eller med venner, hvor gubben er hjemme.

Det det aktuelle paret gjør synes jeg er på grensen til å være et par som trenger hjelp av div instanser for å lære hva en foreldrerolle innebærer 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (På 1.3.2025 den 13.06):

Hva jeg tror om hva? Reisetid til Thailand er dokumentert og ikke noe jeg «tror» så mye om.

Men en uke er vel en uke uavhengig av reisetiden? Eller hva tror du en uke er? 

Du henger deg opp i småting.

Faktum er at de alle fleste oppegående mennesker reiser ikke så langt bort fra så SMÅ barn/baby og overlater de IKKE til en 18 åring. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa31 skrev (49 minutter siden):

Først drar hun på en tur i 3 dager uten barna, venninne tur, så skal hun og samboeren reise til Thailand i 10 dager på mandag?

Det må være tull 🥵

Det er IKKE tull.🫤

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (16 minutter siden):

Selv om en 18 åring kan være ansvarlig nok så mener jeg det er feil prioritering fra foreldrenes side

En 18 åring kan være ansvarlig den. Men ungane skal få fri fra bhg . Altså skal ho være ansvarlig for 3 små i bhg alder døgnet rundt i 24/7 i 10 dager. Jeg er 36 og syns oppriktig det er travelt og passe andre sine barn over lengre tid. Er ganske så sliten når foreldrene henter og da har jeg de ikke 24/7 døgnet rundt og de har gjerne vært i bhg først og det e ofte kun snakk om en helg om det er tantebarn. Tror nok at jeg som 18 åring hadde syns det var chill - helt til jeg stod der kl 03.30 midt på natten med en på 3 med feber og en på 6 mnd som hadde skrike i timesvis pga tenner og ubehag 😇 Får håpe at de er så nære at kanskje foreldrene til 18 åringen kan hjelpe til ved krise. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (44 minutter siden):

Ja det er sunt å ta en husmorferie men ikke langtur som kjærester når en har små barn. Tar gjerne 1-2 netter på hotell med kun gubben men da i rimelig nærhet av heimen.

Det det aktuelle paret gjør synes jeg er på grensen til å være et par som trenger hjelp av div instanser for å lære hva en foreldrerolle innebærer 

Jeg støtter ikke dette paret. Jeg kommenterte noen som kun hadde vært bortreist fra sine store barn noen få netter totalt. Og det kan være like usunt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happygilmore skrev (54 minutter siden):

Kan være godt å ta seg en joggetur, ja, eller en kopp te med ei venninne. Men å reise bort i 10 dager fra en baby(!) er verken nødvendig eller sunt for mor, far eller barn. 

Dette har jeg heller aldri støttet! Kunne ikke falt meg inn! Så ikke tillegg meg meninger jeg ikke har takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egoistisk og tankeløs - drar vel ikke på ferie uten barna sine når de er så små. Og en 18-åring som barnevakt - er det ingen voksne hjemme? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (1 time siden):

Jeg støtter ikke dette paret. Jeg kommenterte noen som kun hadde vært bortreist fra sine store barn noen få netter totalt. Og det kan være like usunt det.

Det er vi enige i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa31 skrev (På 6.3.2025 den 21.06):

Det må være tull 🥵

Hun kamuflerer menighetslivet i venninne tur. Hun er på Brunstad på søstrestevnet som finner sted denne helgen. Jenten som skal passe barna er også fra menigheten. Innad i menigheten er det en helt annen kultur når det kommer til barnepass. Det er mange store familier med mange barn, ofte er jentene veldig vane med å ta seg av yngre søsken osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 6.3.2025 den 21.50):

Helt enig. Fullt forståelig at man kan bli sliten og kan bli desperat etter tid for seg selv, og evt med partner. Men at begge de nærmeste omsorgspersoner reiser fra en seks måneder gammel baby for å dra til Thailand er ganske drøyt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...