Cuddlegirl Skrevet 2. mars Forfatter #41 Del Skrevet 2. mars Marsipan123 skrev (2 timer siden): Hva er poenget med turen i det hele tatt? Ei uke i Thailand? To hele dager i reise, og halvparten av de resterende dagene går bort i å være jetlagged.. Helt sikkert ei grei jente barnepika de skal bruke, men så ung og tre små i ei hel uke… Kjærestetur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 2. mars #42 Del Skrevet 2. mars Tråden er ryddet for krenkelser og persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 2. mars #43 Del Skrevet 2. mars Rotemor skrev (På 1.3.2025 den 10.40): .Hun har vel vurdert det til at det er forsvarlig da. Ikke din business. Hva vet vi vel om nettverket rundt osv. Smålig å starte en tråd om. Nettverket har da overhodet ingenting å si! Man drar rett og slett ikke fra en baby på 6 mnd for så lang tid, ei heller så langt unna. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 2. mars #44 Del Skrevet 2. mars Rotemor skrev (På 1.3.2025 den 10.40): .Hun har vel vurdert det til at det er forsvarlig da. Ikke din business. Hva vet vi vel om nettverket rundt osv. Smålig å starte en tråd om. Her kan man lese litt om det å være borte fra babyer og små barn. Hentet fra babyverden.no 4 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 2. mars #45 Del Skrevet 2. mars (endret) Bibbi_ skrev (31 minutter siden): Her kan man lese litt om det å være borte fra babyer og små barn. Hentet fra babyverden.no Omg. Man foretar flere vurderinger som forelder. Alt jeg sier er at vi ikke skal henge ut folk når vi ikke kjenner alle fakta. Og sånne klipp som det der er så dumt i mine øyne. Verst, tenkelige scene her er ikke tilknytningsvansker. Ærlig talt, det er så overdrevent og har ingenting å gjøre i argumentasjon mot meg. Det er ikke jeg som skal reise til Thailand. Jeg ville ikke reist fra mine babyer så lenge, så unge, men jeg har lært med årene at man skal være forsiktig med å dømme. Endret 2. mars av Rotemor 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 2. mars #46 Del Skrevet 2. mars Skopuss skrev (På 1.3.2025 den 13.08): Jeg tenker det er tidlig å reise fra en 6 mnd. gammel baby i en uke, men: Jeg har også inntrykk av at Celine er ansvarlig og en god mamma for barna sine. Jeg vil tro at hun kjenner personen som skal passe barna veldig godt, at barna kjenner henne og at det er en ansvarlig person med ressurser nok til å håndtere situasjoner som kan oppstå. Det er nok ikke en «random» jente fra fotballaget hun trente. Vi kan jo ikke vite noe om rammene rundt, så unødvendig å spekulere vil jeg si. Selv om jeg ikke ville valgt en slik tur selv når babyen er såpass liten, så tenker jeg at vi må respektere at folk er ulike og tar valg som man selv ikke ville tatt - så lenge det ikke er skadelig. Absolutt . Men tre barn hvorav en er baby er mye å håndtere alene en uke. Og Thailand er langt unna om noe skjer. La oss håper det finnes noen hjelpere som kan bidra litt gjennom uken. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 3. mars #47 Del Skrevet 3. mars Rotemor skrev (1 time siden): Omg. Man foretar flere vurderinger som forelder. Alt jeg sier er at vi ikke skal henge ut folk når vi ikke kjenner alle fakta. Og sånne klipp som det der er så dumt i mine øyne. Verst, tenkelige scene her er ikke tilknytningsvansker. Ærlig talt, det er så overdrevent og har ingenting å gjøre i argumentasjon mot meg. Det er ikke jeg som skal reise til Thailand. Jeg ville ikke reist fra mine babyer så lenge, så unge, men jeg har lært med årene at man skal være forsiktig med å dømme. Uff ja det er dumt å høre på eksperter og linke til de , mye bedre å deite i at det kan bli tilknytningproblemrr og forsvare influencere for hva det er verdt. vi snakker små barn her ! 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 3. mars #48 Del Skrevet 3. mars Om det du skriver her er sant, hvorfor melder du ikke fra til BV? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullen Skrevet 3. mars #49 Del Skrevet 3. mars (endret) Dette fikk meg til å tenke på historien mamma ikke turte å fortelle meg før jeg var ganske stor. Hun og pappa dro på storbyferie i 5 dager da jeg var rundt 10 mnd. Mine kjære besteforeldre skulle passe meg. Besteforeldrene mine som jeg egentlig var så trygg på. Det måtte da gå godt. Vel det hadde ikke gått så godt. Jeg var urolig og stresset hver dag. Gråt mye. Jeg som vanligvis var sprudlende glad smilte nesten ikke disse dagene. Da de kom hjem fikk jeg en sterk reaksjon. Bare gråt og gråt selv om de var hos meg💔 Jeg hadde ekstrem seperasjonsangst de neste månedene og dette var noe jeg generelt slet med de neste årene. Brukte laaang tid på å vende meg til barnehagen. Barnevakter på kvelden kunne de bare glemme. Og det tok lang tid før de kunne gå fra meg hos besteforeldrene igjen. Vet disse tingene i stor grad handler om personlighet. Jeg var nok generelt litt engselig av meg. Og det er jeg i mange tilfeller fortsatt (uten at jeg tror jeg kan skylde alt på den Paris turen til foreldrene mine😅). Men hvorfor ta sjansen på å kunne skape tilknytningsvansker hos barnet? Og hvordan ha hjerte til å reise fra et barn som er så lite at det det ikke kan skjønne hvorfor det blir forlatt og ikke kan vite om foreldrene blir borte for alltid?💔 Endret 3. mars av Jullen 17 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 3. mars #50 Del Skrevet 3. mars (endret) Orly skrev (1 time siden): Uff ja det er dumt å høre på eksperter og linke til de , mye bedre å deite i at det kan bli tilknytningproblemrr og forsvare influencere for hva det er verdt. vi snakker små barn her ! Poenget er å holde seg til saken når man siterer enkeltpersoner. Og om man ønsker å henvise til ekspertise, så må man gjøre det på en ordentlig måte: ikke klippe ut det du synes passer deg. Jeg har ikke behov for å forsvare noen enkeltgrupper, eller såkalte yrkesgrupper. Det har ingenting med saken å gjøre. Hun kunne like gjerne vært skiløper. Men da hadde hun antagelig vært smart til å tie stille om sine planer. «Ironien» din lykkes ikke. Endret 3. mars av Rotemor 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 3. mars #51 Del Skrevet 3. mars Jullen skrev (44 minutter siden): Dette fikk meg til å tenke på historien mamma ikke turte å fortelle meg før jeg var ganske stor. Hun og pappa dro på storbyferie i 5 dager da jeg var rundt 10 mnd. Mine kjære besteforeldre skulle passe meg. Besteforeldrene mine som jeg egentlig var så trygg på. Det måtte da gå godt. Vel det hadde ikke gått så godt. Jeg var urolig og stresset hver dag. Gråt mye. Jeg som vanligvis var sprudlende glad smilte nesten ikke disse dagene. Da de kom hjem fikk jeg en sterk reaksjon. Bare gråt og gråt selv om de var hos meg💔 Jeg hadde ekstrem seperasjonsangst de neste månedene og dette var noe jeg generelt slet med de neste årene. Brukte laaang tid på å vende meg til barnehagen. Barnevakter på kvelden kunne de bare glemme. Og det tok lang tid før de kunne gå fra meg hos besteforeldrene igjen. Vet disse tingene i stor grad handler om personlighet. Jeg var nok generelt litt engselig av meg. Og det er jeg i mange tilfeller fortsatt (uten at jeg tror jeg kan skylde alt på den Paris turen til foreldrene mine😅). Men hvorfor ta sjansen på å kunne skape tilknytningsvansker hos barnet? Og hvordan ha hjerte til å reise fra et barn som er så lite at det det ikke kan skjønne hvorfor det blir forlatt og ikke kan vite om foreldrene blir borte for alltid?💔 Nettop , hvorfor ta sjansen når eksperter advarer mot det ? Man skal ikke kimse av tilknytingsvansker, helt ufattelig at noen forsvarer dette 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 3. mars #52 Del Skrevet 3. mars Rotemor skrev (2 minutter siden): Poenget er å holde seg til saken når man siterer enkeltpersoner. Og om man ønsker å henvise til ekspertise, så må man gjøre det på en ordentlig måte: ikke klippe ut det du synes passer deg. Du vil ikke ta til deg noe du, viktigere å forsvare . Skremmende når man vet så mye om hvordan tilknytningsvansker kan utarte seg, men ser det er nyttesløst at noen kommer med artikler til deg, så da er det ikke vits å diskutere dette mer med deg hvertfall 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 3. mars #53 Del Skrevet 3. mars (endret) Orly skrev (20 minutter siden): Du vil ikke ta til deg noe du, viktigere å forsvare . Skremmende når man vet så mye om hvordan tilknytningsvansker kan utarte seg, men ser det er nyttesløst at noen kommer med artikler til deg, så da er det ikke vits å diskutere dette mer med deg hvertfall Ingen kom med artikkel til meg!!! Noen klippet ut noe greier… Hørt om kildereferanser?? Poenget mitt var vel heller at jeg ikke ønsker å diskutere tilknytnings problemer, men at vi ikke kjenner alle fakta og dermed heller ikke skal dømme ved å opprette dritt-tråder som dette. Det var det. Så kan dere diskutere tilknytning så mye dere bare gidder.Jeg skal fortsatt ikke reise fre noen baby til Thailand, så det angår ikke meg og det interesserer meg heller ikke. Mine barn er voksne. Jeg er heldigvis ikke småbarnsmor. Det var også et stikk til influensere der fra meg som føk over hodet ditt. PS: Tenk at du tror det der var en artikkel!! Det er et svar fra en forumsside der hun svarer ganske forsiktig, og så er det et klipp av noe vi ikke kan se helt hva er. Intervju, ser det ut som for meg. Endret 3. mars av Rotemor 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 3. mars #54 Del Skrevet 3. mars Bibbi_ skrev (4 timer siden): Nettverket har da overhodet ingenting å si! Man drar rett og slett ikke fra en baby på 6 mnd for så lang tid, ei heller så langt unna. Helt riktig , er man opptatt av barnas beste så gjør man virkelig ikke det , heldigvis er de fleste oppegående nok til å skjønne det 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 3. mars Forfatter #55 Del Skrevet 3. mars Rotemor skrev (På 1.3.2025 den 10.45): Ikke tillegg meg ting. Jeg har neppe prøvd å overbevise seg om at dette er «veldig forsvarlig», har jeg det? Jeg skriver at vi ikke har alle fakta og ikke bør blande oss. Du virker hysterisk. Å reise fra to barnehagebarn en uke ser jeg overhode ikke noe problem med når det er langt mellom hver gang. Hva mener du egentlig med at vi ikke bør blande oss? Jeg tenker det er på høy tid at vi prater om hva disse unfluenserene gjør og normaliserer. Det ER ikke normalt, og at du ikke ser et problem med det sier litt om deg. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 3. mars Forfatter #56 Del Skrevet 3. mars Nå har hun lagt ut at de skal ha fri fra barnehagen den uken, også bo hjemme hos denne 18 åringen 1 uke alene med tre småbarn som skal ha sitt, melkeflasker, sterilisering, middagslaging, aktivisering Uansvarlig!! 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 3. mars #57 Del Skrevet 3. mars Cuddlegirl skrev (1 time siden): Nå har hun lagt ut at de skal ha fri fra barnehagen den uken, også bo hjemme hos denne 18 åringen 1 uke alene med tre småbarn som skal ha sitt, melkeflasker, sterilisering, middagslaging, aktivisering Uansvarlig!! Du vet kanskje at en baby som er seks måneder gammel i dag er 9 måneder gammel i Mai? Ettersom innlegget ditt fronter «seks måneder gammel baby». Jeg hevder ikke at jeg ikke ser noen problemer, gjør jeg det?? Skriver jeg ett eneste sted at dette er noe jeg ville anbefale, eller stå bak? Nei.. Så les hva jeg faktisk skriver. Du svarer bare i trass. Vi skal være forsiktige med å dømme når vi ikke kjenner til alle omstendighetene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 3. mars Forfatter #58 Del Skrevet 3. mars Rotemor skrev (25 minutter siden): Du vet kanskje at en baby som er seks måneder gammel i dag er 9 måneder gammel i Mai? Ettersom innlegget ditt fronter «seks måneder gammel baby». Jeg hevder ikke at jeg ikke ser noen problemer, gjør jeg det?? Skriver jeg ett eneste sted at dette er noe jeg ville anbefale, eller stå bak? Nei.. Så les hva jeg faktisk skriver. Du svarer bare i trass. Vi skal være forsiktige med å dømme når vi ikke kjenner til alle omstendighetene. Hæ? Hva spiller det for rolle at babyen er 9 måneder i Mai, når de drar om en uke? Du henger ikke helt med? 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 4. mars #59 Del Skrevet 4. mars Cuddlegirl skrev (23 timer siden): Hæ? Hva spiller det for rolle at babyen er 9 måneder i Mai, når de drar om en uke? Du henger ikke helt med? Det spiller da en rolle hvordan man fremstiller saker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 4. mars #60 Del Skrevet 4. mars Cuddlegirl skrev (På 3.3.2025 den 11.22): Nå har hun lagt ut at de skal ha fri fra barnehagen den uken, også bo hjemme hos denne 18 åringen 1 uke alene med tre småbarn som skal ha sitt, melkeflasker, sterilisering, middagslaging, aktivisering Uansvarlig!! Galskap, rett og slett!! Hvordan tenker to voksne mennesker at dette er greit? Har ikke vært borte fra mine mer enn 2 netter 2 ganger jeg, og de er tenåringer nå... Hvorfor har man egentlig behov for å reise fra barna sine så lenge? Hvorfor får man barn hvis man føler man trenger ferie fra de? Jeg hadde ikke fått hverken puste eller sove hvis jeg hadde hatt vært de. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå