Gå til innhold

Celine Ellefsen - drar til Thailand I en uke fra to barnehagebarn og en baby

Cuddlegirl

Anbefalte innlegg

Jeg tenker det er tidlig å reise fra en 6 mnd. gammel baby i en uke, men:

Jeg har også inntrykk av at Celine er ansvarlig og en god mamma for barna sine. Jeg vil tro at hun kjenner personen som skal passe barna veldig godt, at barna kjenner henne og at det er en ansvarlig person med ressurser nok til å håndtere situasjoner som kan oppstå. Det er nok ikke en «random» jente fra fotballaget hun trente. Vi kan jo ikke vite noe om rammene rundt, så unødvendig å spekulere vil jeg si.

Selv om jeg ikke ville valgt en slik tur selv når babyen er såpass liten, så tenker jeg at vi må respektere at folk er ulike og tar valg som man selv ikke ville tatt - så lenge det ikke er skadelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klump skrev (5 minutter siden):

Hva slags tilbakemelding fikk du da du klagde og etterlyste pakken?

Ingenting. Hun solgte netbutikken rett etterpå etter å ha rant kundene sine, hvis du googler henne nå så er det en låst artikkel om akuratt det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette influenceren som Henrik Troy parodierer? (Innlegg 14. feb).  Anonymisert i innlegget til HT skal sies, men hun hadde noen veldig sterke meninger om sharenting, det er sikkert! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (2 minutter siden):

Er dette influenceren som Henrik Troy parodierer? (Innlegg 14. feb).  Anonymisert i innlegget til HT skal sies, men hun hadde noen veldig sterke meninger om sharenting, det er sikkert! 

Ja stemmer det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (21 minutter siden):

Hva jeg tror om hva? Reisetid til Thailand er dokumentert og ikke noe jeg «tror» så mye om.

Men en uke er vel en uke uavhengig av reisetiden? Eller hva tror du en uke er? 

Litt lettere å dra tilbake hvis barna blir syke/redde/ikke har det bra om man reiser bort en uke til nabobyen enn til Thailand. Det er også større sjanse for å være stuck når man flyr langt enn når man er rett ved. Og man har mye lavere terskel for å dra hjem igjen hvis det er billig reise og kort reisevei. Derfor gir det helt mening å reagere mer på Thailand enn på kortere reiser (særlig korte bilturer innlands blir noe helt annet). Og jeg ville ikke gjort noen av delene.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er at hun forteller at det er en jente på 18-20 år som hun har vært fotballtrener til. Hun snakker ikke om det som om det er en nær venninne, en nær venninne tenker en jo gjerne at kjenner ungene godt. Men en du var trener til for noen år siden kjenner gjerne ikke barna like godt. Og så bagetslisering av at det egentlig kun er den minste hun passer på, for de andre er jo i bhg. Så det er kun kveld/natt. Det kan være veldig krevende med 3 så små når foreldre er vekke over så lang tid om ingen av de roer seg på kveld. Kan godt hende at de har øvd på at denne jenten skal legge barna, og at hun har passet de mye eller, men de kommer ikke fram i det hun forteller. I det hun sier så sier hun også at hun hadde hatt null problem av å benytte seg av barnevakt hun ikke kjente om venner hadde god erfaring med de. Syns det blir for lett å bare plassere barna hos noen. Hadde det vært tante/besteforeldre som kjente barna godt så hadde det vært noe annet. Men også det at du velger å reise såpass langt vekk og så lenge fra en baby på 6 mnd. Det forstår jeg ikke. Men det er meg. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuddlegirl skrev (8 timer siden):

Du får ikke meg til å tro at det er veldig forsvarlig nei. Man forlater ikke en 6 mnd gammel baby i en uke, for å dra til Thailand. Heller ikke to andre barnehagebarn.

Det er så fullstendig uansvarlig som man får det! Helt idiotisk er det.

Oppegående foreldre gjør selvsagt ikke det, dessverre vil det alltid være noen som vil forsvare sånt 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (8 timer siden):

Nei. Men ditt behov for å skrike om Thailand er latterlig. Som om det er verre. Er poenget at hun reiser, eller at du er livredd Thailand?

Dette  er så dumt.

Det som er dumt er å sitte å forsvare dette 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (8 timer siden):

Nettverket rundt? Å reise fra så små barn over lenger tid for å dra på ferie er uansvarlig uansett hvilket nettverk som er rundt. Man kan ha verdens beste forhold til bestemor og bestefar, men det endrer ikke det faktum at babyen trenger foreldrene sine, og at dette kan være dumt for tilknytningen. Jeg stusser veldig når folk IKKE reagerer på sånt. 

👏godt skrevet 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (8 timer siden):

Åååå- jeg lurte så på hvem det var - aldri hørt om henne før 🤷🏻‍♀️ men såg innlegget til HT og tenkte mitt 😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbrigade skrev (11 timer siden):

Litt lettere å dra tilbake hvis barna blir syke/redde/ikke har det bra om man reiser bort en uke til nabobyen enn til Thailand. Det er også større sjanse for å være stuck når man flyr langt enn når man er rett ved. Og man har mye lavere terskel for å dra hjem igjen hvis det er billig reise og kort reisevei. Derfor gir det helt mening å reagere mer på Thailand enn på kortere reiser (særlig korte bilturer innlands blir noe helt annet). Og jeg ville ikke gjort noen av delene.

Hvorfor er det lettere å dra hjem hvis reisen er billigere?? Altså hvis noe skjer med mine barn så er kostnaden av reisen ganske irrelevant. Men vi er forskjellig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleOlga skrev (11 timer siden):

Det jeg reagerer på er at hun forteller at det er en jente på 18-20 år som hun har vært fotballtrener til. Hun snakker ikke om det som om det er en nær venninne, en nær venninne tenker en jo gjerne at kjenner ungene godt. Men en du var trener til for noen år siden kjenner gjerne ikke barna like godt. Og så bagetslisering av at det egentlig kun er den minste hun passer på, for de andre er jo i bhg. Så det er kun kveld/natt. Det kan være veldig krevende med 3 så små når foreldre er vekke over så lang tid om ingen av de roer seg på kveld. Kan godt hende at de har øvd på at denne jenten skal legge barna, og at hun har passet de mye eller, men de kommer ikke fram i det hun forteller. I det hun sier så sier hun også at hun hadde hatt null problem av å benytte seg av barnevakt hun ikke kjente om venner hadde god erfaring med de. Syns det blir for lett å bare plassere barna hos noen. Hadde det vært tante/besteforeldre som kjente barna godt så hadde det vært noe annet. Men også det at du velger å reise såpass langt vekk og så lenge fra en baby på 6 mnd. Det forstår jeg ikke. Men det er meg. 

Vet ingenting om dette selv, men skal barna bo hos denne jenta, hjemme hos foreldrene hennes, eller i huset hvor barna bor til vanlig?

Hva om barna blir syke, får høy feber, trenger legehjelp midt på natten. Eller om en av dem setter noe i halsen, faller og skader seg.

Blir helt stressa jeg. Ikke forsvarlig.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay skrev (9 minutter siden):

Vet ingenting om dette selv, men skal barna bo hos denne jenta, hjemme hos foreldrene hennes, eller i huset hvor barna bor til vanlig?

Hva om barna blir syke, får høy feber, trenger legehjelp midt på natten. Eller om en av dem setter noe i halsen, faller og skader seg.

Usikker. Einig !!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stay skrev (6 timer siden):

Ja jeg er 31, erfaren mamma, synes det er travelt med to små- hvordan takler en 18 årig jente 3 små barn, der ene er 6 måneder? 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (8 timer siden):

Hvorfor er det lettere å dra hjem hvis reisen er billigere?? Altså hvis noe skjer med mine barn så er kostnaden av reisen ganske irrelevant. Men vi er forskjellig.

Det er vel reiseveien de fleste reagerer på. Å være opp til et døgn unna så små barn er uansvarlig uansett hvordan det forsøkes å rettferdiggjøres. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (1 time siden):

Ja jeg er 31, erfaren mamma, synes det er travelt med to små- hvordan takler en 18 årig jente 3 små barn, der ene er 6 måneder? 

Hun aner sannsynligvis ikke hva hun går til. Hun ser vel for seg at barnehageungene klarer seg selv etter henting, og at babyen bare trenger bleieskift og mat, men ellers klarer seg selv…

Hvis hun faktisk vet hvor mye jobb det er som 18-åring blir jeg rimelig imponert.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres ikke litt greit ut. Å etterlate tre små barn sammen med en 18 åring i en uke? Det ene barnet er 6 MND! Og 18 åringen er ikke en kjent familiemedlem, men en jente som hun var fotballtrener for i noen år. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skiver at hun skal til Spania på Instagram, da.. ingenting om Thailand 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (17 minutter siden):

Hun skiver at hun skal til Spania på Instagram, da.. ingenting om Thailand 

Ho var i spania i februar med venninner. Hadde med den yngste. Thailand i mars ☺️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med turen i det hele tatt? Ei uke i Thailand? To hele dager i reise, og halvparten av de resterende dagene går bort i å være jetlagged.. Helt sikkert ei grei jente barnepika de skal bruke, men så ung og tre små i ei hel uke…

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...