Gå til innhold

De som tjener godt, hva slags yrker har de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke jobber har best betalt? 

Anonymkode: 8f5a7...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Definer godt betalt?

Anonymkode: ba834...18c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fondsmegler f.eks

Anonymkode: e8ba3...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er godt betalt? De fleste sammenligner seg med egen bransje og kollegaer, så det gjør noe med perspektivet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er godt? Må også se på hvor mye man må jobbe for lønna. Må man jobbe mye ubekvem tid, flere timer enn andre, være tilgjengelig "hele" tiden, korte frister, osv.

Anonymkode: 3dbf8...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tro at de som jobber med salg, og som er dyktige til å selge har muligheten til å tjene godt. Så er man god til å følge med og kjenner markedet så er det en veldig stor fordel. Da handler det ikke om å selge mest mulig, men å finne de rette kjøperne.

Så har man egenskaper som utadvendt, sjarmerende og løsningsorientert så tror jeg man kan komme langt.

Anonymkode: 564a1...977

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De jrg kjenner som har desidert best betalt, har startet egne bedrifter innen ymse yrker og bransjer. De fleste har også sørget for flere inntekter, dette er det viktigste tror jeg.

Jeg jobber mot å ha 7 forskjellige inntektsstrømmer og tjener langt bedre enn foreldrene mine og flere rundt meg. Har ikke høyere utdannelse. Foreløpig har jeg 4 forskjellige, eller fire og en halv 😅

Anonymkode: aed8f...2b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva regner du som å tjene «godt»?

800.000 i året? En million? Ti millioner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber innenfor MC/commissioning i EIT-fagene (elektro/instrument/telecom) og kan lett tjene 1,2 mill i året som innleid via konsulentselskap. Jobber 2 uker på og 4 uker av. 

Anonymkode: 5bfdd...83d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finans og skipsmeglere har best betalt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialister og ledere i Oljebransjen er også topp 10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte ingeniører har godt over millionen. Leder og sjef stillinger, bi gjengen. Piloter, kirurger og offshore?

Anonymkode: c4fb9...018

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bli med i styret i mange bedrifter. Da tjener du bra. 

Anonymkode: 58014...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber innenfor MC/commissioning i EIT-fagene (elektro/instrument/telecom) og kan lett tjene 1,2 mill i året som innleid via konsulentselskap. Jobber 2 uker på og 4 uker av. 

Anonymkode: 5bfdd...83d

Morsomt med en annen Mc&Com her. Jobber på kontor, sporadisk offshore. 1 mill i årslønn, fast ansatt. Får godt med overtid på jobbreise og offshore. 

Anonymkode: 837cd...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veivedlikehold, +÷ 1 milloner i året alt ettersom. Mye natt men det er godt betalt.

Anonymkode: eb7ea...023

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 11.40):

De jrg kjenner som har desidert best betalt, har startet egne bedrifter innen ymse yrker og bransjer. De fleste har også sørget for flere inntekter, dette er det viktigste tror jeg.

Jeg jobber mot å ha 7 forskjellige inntektsstrømmer og tjener langt bedre enn foreldrene mine og flere rundt meg. Har ikke høyere utdannelse. Foreløpig har jeg 4 forskjellige, eller fire og en halv 😅

Anonymkode: aed8f...2b2

Hvordan startet du med flere inntektsstrømmer?

Anonymkode: 65f9c...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reisemontører (kun fagbrev innen mekaniske fag kreves) tjener så vidt jeg vet aldri under millionen. Grunnlønna er ikke den høyeste, men siden jobben innebærer mange reisedøgn i året har de alltid mange tillegg som gjør det svært godt betalt.

Anonymkode: a0f68...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...