Gå til innhold

Hvem har dere som referanser?

Gjest Ugrønn

Anbefalte innlegg

Gjest Ugrønn

Hvor mange referanser har dere, og hvem er det?

Jeg bruker min nåværende arbeidsgiver og min forrige arbeidsgiver. Disse to kan jo si noe om hvordan jeg er som ansatt. Jeg har jo hatt sommerjobber etc tidligere, men arbeidsgiverne der husker mest sannsynlig ikke meg, og kan bare bekrefte at jeg har vært ansatt der, ikke har hatt fravær etc ut ifra papirene sine, og kan ikke si noe om hvordan jeg er som person. Det begynner jo å bli lenge siden jeg har hatt noe med dem å gjøre.

Hmmmm... heter det forresten "referent"? "Han er min referent"?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll
Hvor mange referanser har dere, og hvem er det?

Jeg bruker min nåværende arbeidsgiver og min forrige arbeidsgiver. Disse to kan jo si noe om hvordan jeg er som ansatt. Jeg har jo hatt sommerjobber etc tidligere, men arbeidsgiverne der husker mest sannsynlig ikke meg, og kan bare bekrefte at jeg har vært ansatt der, ikke har hatt fravær etc ut ifra papirene sine, og kan ikke si noe om hvordan jeg er som person. Det begynner jo å bli lenge siden jeg har hatt noe med dem å gjøre.

Hmmmm... heter det forresten "referent"? "Han er min referent"?????

Referenten er vel han som skriver referatet på et møte.....

Jeg bruker to jeg jobbet sammen med i min forrige jobb. Eller brukte...den ene referansen min ansatte meg selv på sin nye arbeidsplass :) Det må man vel kunne kalle en god referanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min forrige arbeidsgiver. Har ingen nåværende. Var i forrige jobb i ca tre år. Før det jobbet jeg et lignende sted i ett år, men det begynner å bli så lenge siden at jeg ikke ser noen grunn til å ha med sjefen min der som referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Nåværende sjaf, forrige sjef, 1-2 personer fra begge plasser som var sideordnet, dvs kolleger. Om du har vært i jobb med lederansvar kan du også bruke underordnet som referanse. Som nyutdannet kan du bruke lærer, trener etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har befalet mitt fra militæret, forrige sjefen min og nåværende sjefen min.

Tre veldig forskjellige "jobber" jeg har hatt, så er greit å ha med alle tre så det er mulig å få et mer "komplett" bilde av meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Veilederen min på hovedfagsoppgaven. På et universitet i utlandet. Hadde aldri trodd at de kom tiil å ringe ham, men joda, det gjorde de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Da jeg var student og søkte sommerjobber pleide jeg ikke bruke referanser. Siden brukte jeg veilederen fra hovedfag. Neste gang jeg søker jobb (engasjementet mitt utløper til nyttår), kommer jeg til å bruke personer fra mitt nåværende ansettelsesforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...