AnonymBruker Skrevet 4. mars #21 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ønsker fortsatt å drikke kaffe mens jeg faster. Savner kaffe om morgenen, men jeg faster frem til kl.12. Derfor ønsker jeg å «like» svart kaffe. Jeg kan kose meg med en kaffe latte mellom 12-18. Synes mange av dere kommer med et svar som er litt halvferdig. «Er ikke melken som er farlig», hva med å utdype resten av poenget der. Anonymkode: 75370...154 Fasting er noe tullball. Anonymkode: f9c9b...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #22 Del Skrevet 4. mars Prøv å lage den litt tynnere, og test ulike varianter? Anonymkode: 3800a...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #23 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Moderat inntak er sunt. Bare å google. Anonymkode: f9c9b...d56 Nettopp, det finnes mye forskning som viser at kaffe er sunt og bidrar til et lagt liv. Anonymkode: 78738...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #24 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Moderat inntak er sunt. Bare å google. Anonymkode: f9c9b...d56 Mener du virkelig at det er sunt med redusert hjerneaktivitet og redusert volum av grå masse i hjernen? Higher Coffee Consumption Is Associated With Reduced Cerebral Gray Matter Volume: A Mendelian Randomization Study "higher coffee consumption is causally associated with reduced gray matter volume of the brain" Anonymkode: 9fc74...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 4. mars #25 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 9.07): Når du drikker svart kaffe er det viktigere at kaffen er god. Prøv for eksempel en americano fremfor å kjøpe traktekaffe på kafé. Jeg har gått over til svart kaffe på morgen fordi jeg ikke vil bryte nattfasten. Jeg pleier ha en dæsj kaldt vann oppi for å få riktig temperatur, slik at jeg kan drikke den med en gang slik jeg gjorde med melk. Anonymkode: 42565...54b Jeg synes en god traktekaffe er langt bedre enn espresso eller americano. Svart kaffe fra Stockfleths, Solberg & Hansen, Kaffebrenneriet osv. pleier å holde høy kvalitet. Hjemme trakter jeg stort sett kaffe, noen ganger så lager jeg presskanne. Kjøper både vanlig filtermalt fra butikken (Kjeldsberg fra Rema er favoritten av "hverdagskaffen"), så har gjerne en pose eller to liggende med kaffebønner av litt høyere kvalitet som jeg kverner selv når jeg koser meg. En sjelden gang unner jeg meg en cappuccino, men det går lenger og lenger mellom hver gang, simpelthen fordi det er har blitt usmakelig dyrt i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #26 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mener du virkelig at det er sunt med redusert hjerneaktivitet og redusert volum av grå masse i hjernen? Higher Coffee Consumption Is Associated With Reduced Cerebral Gray Matter Volume: A Mendelian Randomization Study "higher coffee consumption is causally associated with reduced gray matter volume of the brain" Anonymkode: 9fc74...814 Tja, det er store usikkerheter i de grafene der. De fleste store studier viser at kaffe er sunt. Anonymkode: 78738...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #27 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, det er store usikkerheter i de grafene der. De fleste store studier viser at kaffe er sunt. Anonymkode: 78738...86c Nei, det er ikke usikkerhet i grafene. Du ser bare det du ønsker å se. Du har tydeligvis en klar bias. Vis meg en RCT-studie som viser at kaffe er sunt. Anonymkode: 9fc74...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #28 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 8.53): Har alltid drukket kaffe med mye melk, kaffe latte. Det er ikke så bra med all melken, så lurer på hvordan jeg kan starte å like svart kaffe? Hva er deres beste tips? En americano med litt melk eller fløte også trappe ned? Anonymkode: 75370...154 Jeg vil foreslå at du tar bittelitt salt i kaffen. Det gjør den mindre bitter. Du kan også vanne den ut litt med kaldt vann om det er varmen. Anonymkode: 098df...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå