AnonymBruker Skrevet 1. mars #1 Del Skrevet 1. mars Har alltid drukket kaffe med mye melk, kaffe latte. Det er ikke så bra med all melken, så lurer på hvordan jeg kan starte å like svart kaffe? Hva er deres beste tips? En americano med litt melk eller fløte også trappe ned? Anonymkode: 75370...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #2 Del Skrevet 1. mars Hvorfor er ikke det så bra? Det skader da ikke med litt melk? Det kan umulig innebære mange kaloriene med en skvett melk i kaffen. Jeg fikser ikke svart kaffe for det går rett på magen og jeg får diare av det. Mange som har forstoppelse, tar bare og drikker en kopp svart kaffe, og kan så gå rett på toalettet. Det løsner hard mage som et laksativ. Trenger ikke gå på apoteket og kjøpe det, bare drikk svart kaffe! Vær obs på det. Ikke drikk svart kaffe uten å ha et toalett i nærheten, hvis du ikke er vant til svart kaffe og ikke vet hvordan din mage kan reagere på det ennå. Anonymkode: 36f3d...a26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #3 Del Skrevet 1. mars Når du drikker svart kaffe er det viktigere at kaffen er god. Prøv for eksempel en americano fremfor å kjøpe traktekaffe på kafé. Jeg har gått over til svart kaffe på morgen fordi jeg ikke vil bryte nattfasten. Jeg pleier ha en dæsj kaldt vann oppi for å få riktig temperatur, slik at jeg kan drikke den med en gang slik jeg gjorde med melk. Anonymkode: 42565...54b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #4 Del Skrevet 2. mars Først må du nesten si hva du mener ikke er bra med melk i kaffen? Ikke alle tåler svart kaffe, det er sterkt for mage og spiserør. Jeg drikker mye svart kaffe, mens samboeren min blir dårlig av bare en kopp hvis han ikke har melk i den for å nøytralisere. Anonymkode: 4c8fb...197 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Del Skrevet 3. mars Hvorfor tror du at kaffe er sunt men ikke melk er sunt? Kutt heller ut kaffen i kaffe latten din. Koffein er et sentralstimulerende middel og ikke noe man bør få i seg hver dag. Anonymkode: 9fc74...814 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Del Skrevet 3. mars Det er ikke melken som er det usunne i en kaffe latte. Anonymkode: 78707...893 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Del Skrevet 4. mars Hvorfor trenger du å like svart kaffe? Jeg har prøvd å like kaffe gjennom et forholdsvis langt liv, men har gitt opp. Tvinger i meg en liten kopp om jeg må (i selskap, eller lignende), men kommer aldri til å like det. Og det gjør meg ikke noen ting. Anonymkode: 7f2d5...9a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Del Skrevet 4. mars Jeg ønsker fortsatt å drikke kaffe mens jeg faster. Savner kaffe om morgenen, men jeg faster frem til kl.12. Derfor ønsker jeg å «like» svart kaffe. Jeg kan kose meg med en kaffe latte mellom 12-18. Synes mange av dere kommer med et svar som er litt halvferdig. «Er ikke melken som er farlig», hva med å utdype resten av poenget der. Anonymkode: 75370...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Del Skrevet 4. mars Ts over. Anonymkode: 75370...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 4. mars #10 Del Skrevet 4. mars Når jeg var ung så drakk jeg kaffe med melk for å "lære meg" å drikke kaffe. Denne melkerutinen fortsatt jeg med inn i de mange år, før jeg ønsker å lære å like svart kaffe. Som du ønsker. For min del måtte jeg bare slutte med melka og "tvinge" den svarte kaffen i meg i starten for å venne meg til smaken og for å bryte rutinen med melka. Så starter du med å drikke kaffen svart herifra og videre så vil du venne deg til det og da lære deg å like det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Del Skrevet 4. mars Melk i kaffen gjør kaffen sunnere og bedre. Ikke blir tennene så misfarget heller. Anonymkode: 9d225...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Del Skrevet 4. mars Forstår ikke hvorfor melk har fått så dårlig rykte, annet enn Tine-melk med Bovaer, det skyr jeg som pesten. Kjøp økologisk Rørosmelk eller lignende, og trapp gradvis ned Det er også viktig med kaffe av kvalitet dersom du skal drikke ren kaffe, så hadde ikke gått for billigkaffe... kjøp kvalitet. Anonymkode: ce4fb...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Del Skrevet 4. mars Bedre å ha melk i, det er mindre hardt for magen, har næringsstoffer, setter indre farge på tenner og du slipper å ha den ekle kraftige kaffeånden. Vet ikke hvorfor du faster, men gjør et unntak for den lille melkeskvetten eller vent til etter 12. Er ikke noe vits å tvinge seg til å drikke svart kaffe hvis en ikke liker det. Anonymkode: e9b11...15d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #14 Del Skrevet 4. mars Kaffe er da ikke usunt, hvor kommer den ideen fra? (Jeg antar det teoretisk går an å overdose koffein, men det skal veldig mye til.) Melk derimot, er omstridt. Jeg lærte meg å drikke svart kaffe ved å redusere melkemengden litt og litt. Til slutt kuttet jeg den helt. Jeg kan fortsatt kose meg med en kaffe latte med sukker og det hele på kafé noen ganger, men ikke så ofte. Anonymkode: 78738...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #15 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kaffe er da ikke usunt, hvor kommer den ideen fra? (Jeg antar det teoretisk går an å overdose koffein, men det skal veldig mye til.) Melk derimot, er omstridt. Jeg lærte meg å drikke svart kaffe ved å redusere melkemengden litt og litt. Til slutt kuttet jeg den helt. Jeg kan fortsatt kose meg med en kaffe latte med sukker og det hele på kafé noen ganger, men ikke så ofte. Anonymkode: 78738...86c Du mener det er sunt med sentralstimulerende midler som hemmer funksjonen av grå masse i hjernen? Den gode nyheten er at skaden ikke er permanent, men den vedvarer så lenge fortsetter å drikke kaffe. Så når du kutter ut kaffe, så fungerer hjernen din som den skal igjen noen dager etterpå. Anonymkode: 9fc74...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #16 Del Skrevet 4. mars Trordet er vanesak! Jeg begynte smått som 15-åring i familieselskaper o.l., og synes kaffen var litt besk og rar i starten, men ble fort forelsket! Og nå er svart kaffe en av mine store små hverdagsgleder Anonymkode: 19ef3...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 4. mars #17 Del Skrevet 4. mars Det er to strategier for å lære seg å drikke svart kaffe: 1. Å trappe gradvis ned på mengden melk. For eksempel først halvere melkemengden, og deretter halvere mengden enda en gang osv, før det er så lite melk at det ikke føles som noen vits lenger. 2. Gå cold turkey, altså bare begynne direkte på svart kaffe og venne seg til det etterhvert. Uansett tror jeg det er lurt å være konsekvent på det mens du venner deg til den svarte kaffen. Hvis du unner deg kaffe med mye melk for å kose deg risikerer du for alltid å forbinde kaffe med mye melk med noe godt og kaffe uten melk med strenge regler og noe du egentlig ikke liker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #18 Del Skrevet 4. mars Hvorfor er det ikke bra med melken? Jeg stoler ikke på Tine-propagandaen som sier det er sunt å helle innpå. Men hvis du drikker så mye kaffe at melkeinntaket blir et problem, så er du jo oppe i et inntak der koffeinen blir problematisk. Maks 3– 4 kopper daglig kan umulig gi så mye melk? For å svare, så har jeg prøvd i 20 år men aldri lært å like svart kaffe. Har en melk i kjøleskapet på jobb. Anonymkode: f9c9b...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #19 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du mener det er sunt med sentralstimulerende midler som hemmer funksjonen av grå masse i hjernen? Den gode nyheten er at skaden ikke er permanent, men den vedvarer så lenge fortsetter å drikke kaffe. Så når du kutter ut kaffe, så fungerer hjernen din som den skal igjen noen dager etterpå. Anonymkode: 9fc74...814 Moderat inntak er sunt. Bare å google. Anonymkode: f9c9b...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #20 Del Skrevet 4. mars Du kan prøve å lage litt svakere kaffe enn det du normalt sett ville gjort. Så prøver du gradvis å venne deg til smaken. Om man ikke er vant til kaffe så kan smaken fort bli litt intens for smaksløkene. Så ved å venne til gradvis så kan det hjelpe. Lykke til 🤞 Anonymkode: bf8cf...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå