AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er bedt på middag til ett nytt vennepar. Jeg er gravid, men skal dra alene da mannen jobber i helgen. Ønsker å ta med noe til dem. Hva foreslår dere? (Vet litt hva jeg kan ta med, men hvilken mengde?) Anonymkode: 4ec32...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Mengde? En flaske vin, en konfelt, en kryddergreie, en osv... én ordentlig ting vel? Anonymkode: b74e7...286 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden En flaske bobler f.eks prosecco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden En god flaske vin pleier som regel å være klaff hos de fleste. Ellers er det sjeldent feil å ta med noe fra Olivenlunden. Eller en liten boks sjokolade. Hvor mye kommer litt an på settingen. Er det noe som markeres? Er de av typen som virkelig drar på med god treretters, eller er det typ taco/pizza? Mengde? Hold deg til en ting. Tilpass heller verdien. Jeg vil heller ha en flaske vin til 300, enn to flasker til 150. Anonymkode: 448bf...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden personlig synes jeg vertinnegaver er litt tullete. Er det "større selskap" med tre retters middag er det en ting. Men er det en vanlig vennemiddag synes jeg det blir veldig merkelig at alle gjester skal ha med vin, sjokolade, blomster eller annet. Jeg håper den tradisjonen dør ut snart. Man takker fint for invitasjonen, og inviterer tilbake en annen gang. (Det er heldigvis ikke så vanlig med vertinnegaver her) Anonymkode: c2425...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): personlig synes jeg vertinnegaver er litt tullete. Er det "større selskap" med tre retters middag er det en ting. Men er det en vanlig vennemiddag synes jeg det blir veldig merkelig at alle gjester skal ha med vin, sjokolade, blomster eller annet. Jeg håper den tradisjonen dør ut snart. Man takker fint for invitasjonen, og inviterer tilbake en annen gang. (Det er heldigvis ikke så vanlig med vertinnegaver her) Anonymkode: c2425...04a Vi har ikke med gaver til de vi omgås mye, der det går begge veier, og som oftest er litt enklere servering. Men når noen har stelt til fint, dere ikke møtes så ofte, det er litt mer formelt, så synes jeg vertinnegaver er en fin ting. Og også noe jeg setter pris på selv. Arrangerte middag for noen fra jobb etter at vi leverte på et prosjekt, og satt faktisk veldig pris på at de tok med noe som takk for at jeg arrangerte, selv om jeg fikk kostnadene dekket. Anonymkode: 448bf...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Støtter én ting når det er nytt vennepar. Da ser du også litt hva de liker, og eventuelt får av andre, og ikke minst hva de serverer, om du/dere ikke har vært på sånn middag hos dem før. Kan være vanskelig å vite hvor de legger lista på middagen om det er første gangen, men en vin treffer mange. Til de som ikke drikker kan en alkoholfri drikke passe, eller en god olivenolje. Så dyrt kaffe er blitt nå så er jo kaffebønner av god kvalitet også noe å gi, eller god sjokolade. Det trenger ikke å være så dyrt, om ikke det er noe veldig spesielt her. Jeg har fått hjemmelaget pesto ved noen anledninger, og det har blitt satt pris på. Både med ramsløk og vanlig. For meg er det og en veldig fin vertinnegave med masse kjærlighet i. Spørs om du har det tilgjengelig nå, men ett glass, og jeg har syntes det har vært en passe ting og blitt veldig glad 😊 Hadde gitt litt mer enn et lite glass med kjøpt pesto, men var mer for størrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå