Gå til innhold

Hvilke klær trenger barn i Stavanger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi flytter fra finnmark til stavanger og lurer rett og slett på hvordan jeg skal planlegge det neste året klesmessig. 
Barna går i barnehage. Hvilke måneder bruker dere ull? Trenger de vinterdress eller holder det med ull under vinterregndress? Har dere dobbelt med regntøy? (Jeg vet det kan bli kaldt og at det regner mye.) Trenger barna softshelldress eller er det mest regntøy det går i? 

Anonymkode: 5c757...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det enkle svaret er at de trenger stort sett det samme som i Finnmark. Både vinterdress og softshelldress er noe de aller fleste har. 

Anonymkode: 0cb02...be8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler regndress/tøy som ikke er foret, men med ulldress eller flisdress under. Vinterdress til vinter ja, ikke så deilig å gå i regndress med fór på det kaldeste. Og en tynnere parkdress til våren samt lett jakke til kaldere sommerdager. Da skal de være godt dekket :)

Grunnen til at jeg sier uten fór er fordi det gjerne blir vått og det er ikke så mange muligheter for tørking i barnehagen (Denne som jeg jobber i og sikkert flere, men selvsagt ikke alle) og med mindre den tas hjem for vask og tørk hver gang den blir våt så blir det ganske uggen lukt. Du kan få dresser osv pent brukt på finn så det trenger ikke å bli så dyrt.

Ift ull så har man gjerne det i vintermånedene, men mange barn klarer seg fint med å bare ha en flisdress/sett på. Så der må dere bare se an

Anonymkode: c23b8...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i Stavanger og jobber i barnehage 😊

Høst : regntøy,  helst todelt, kan være varmt men vått, så barna kan ha på seg regnbukse, og genser/ fleecejakke.

Tynn parkdress.

Støvler og overgansko.

Tynn lue og regnvotter.

Vinter: vinterdress ( Viktig med god vannsøyle) ,ull eller fleesdress / sett til å ha under dressen. Bedre med dress uten for i, så kan en heller regulere hva en har under. 

Vintersko.

Hansker, votter,  lue med hals,  eller lue og hals. 

Vår: Tynn parkdress,  regntøy sett, Tynn lue, joggesko. 

Anonymkode: c1b38...478

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...