exictence Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden Når jeg er fysen på noe godt, skreller jeg kanskje tre appelsiner og legger i båter på et fat. Tar inn i stuen og koser meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #42 Del Skrevet 3 timer siden Hva med frukt (banan, eple). En kopp solbærte med litt honning i? Et glass sjokolademelk? En kopp kakao? Et lite beger vanlig fruktyoghurt? Sånn liten pose med dadler m/peanøttdryss? Knekkebrød m/fløtemysost og jordbærsylteøy. Jeg ville ikke laget en big deal ut av dette, heller trene opp tankesettet som de andre sier. Vi har tatt helgekosen tilbake, har holdt på siden januar og føler vi har fått det til nå. Ingen er overvektige, men vi hadde chips/brus/sjokolade/smågodt i ukedagene rett som det var (ingen unger hjemmeboende). Vi opparbeidet oss en stygg uvane som vi vedlikeholdt med å dra dette inn i huset. Så oss nødt til å trene opp viljestyrken. Før da vi kjøpte 4 sjokoladeplater på tilbud spiste vi dem opp på et par dager. Da jeg sist kjøpte 3 plater på tilbud gikk vi inn for at disse skulle vare 3 helger og det har vi klart. Har også gjort det samme med chips. Forhåpentligvis har vi klart å snu dette. Da jeg så hvor mye vi brukte på denne kosen pr måned.. opp mot 2500-3000/mnd, helt latterlig og til å skjemmes av. Nå har vi satt tak på kr 500/mnd. Har jo tenkt at det beste er å handle inn i helga og bare spise det man kjøper, men ville se om vi hadde viljestyrken til å ha det i skapet. Det finnes alternativer som jeg skrev øverst, frukt, sjokolademelk, yoghurt.. som tar den verste brodden ut av suget. Anonymkode: b999f...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 2 timer siden #43 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du tips til en litt mer «snackete» variant av denne? Jeg lager ofte med Biola, chia, bær og banan til lunsj på jobb, så for meg er det mere hverdagsmat. Men er jo sikkert 100 måter å lage den på 😅 Anonymkode: 0b779...c9e Jeg bruker semulegryn, mandelmelk og vanilje-kvarg 🤭og godt syltetøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #44 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kom på et annet triks som var viktig for meg da jeg "knakk koden". Jeg stilte meg selv spørsmålet om jeg hadde lyst på et tørt knekkebrød. Var svaret på det "nei", så visste jeg det var snakk om psykisk sult, og at jeg bare fikk skjerpe meg. Anonymkode: 08cc0...e29 For et trist liv du lever. Anonymkode: 8b523...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #45 Del Skrevet 2 timer siden Jeg slanker meg også, jeg tillater meg selv litt godteri i helgene. Da kjøper jeg inn en begrenset mengde, slik at det ikke sprenger kaloribudsjettet fullstendig. Jeg går heller i null. I ukedagene har vi ingen godteri eller kjeks i hus. Men jeg kjøper inn mye digg frukt. Så når jeg blir fysen på noe godt om kvelden så skreller jeg meg noe frukt, gjerne sammen med en kopp te. Appelsin, kiwi, dadler og mango er favorittene mine. Eller så baker jeg et grovt brød, og tar meg en nybakt skive (som er sunt og godt). Anonymkode: c31d2...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå