AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #21 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare skjønner ikke at dette er noe man ofte har i skapet. Kan forstå hvis man skal på en lang topp tur i påsken (selv om jeg heller hadde tatt med noe annet). Men i hverdagen? Kjeks er jo absolutt ikke noe man bør spise i hverdagen. Er kjeks (fulle av betennelsesfremmende ingredienser) noe folk driver å gir til ungene sine på jevnlig basis? Anonymkode: 15cdc...595 Hvorfor snakker du om barn oppi dette? Jeg har da ikke nevnt noe om barn? Tråden handler om vektnedgang og alternativer til for eksempel kjeks… Anonymkode: 0b779...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden Lizard skrev (1 time siden): Ellers bør du ikke spise når du ikke er sulten. "Fysen" er ikke sulten. Husker jeg fikk en wakeupcall her inne en gang om akkurat det. Fysen? Lyst på noe? Har du lyst på et tørt grovt knekkebrød? Om svaret er nei, så er du ikke sulten. Husk at sultfølelse og romling i magen varer en kort stund, få tankene på noe annet. Ta en tyggis, drikk vann, gjør noe og vent til neste måltid. Anonymkode: 49ef0...e4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor snakker du om barn oppi dette? Jeg har da ikke nevnt noe om barn? Tråden handler om vektnedgang og alternativer til for eksempel kjeks… Anonymkode: 0b779...c9e Var du som skrev at det var flere enn deg i husholdningen. Men da er det vel mannen din som driver å spiser kjeks. Rart er det uansett. Anonymkode: 15cdc...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bare skjønner ikke at dette er noe man ofte har i skapet. Kan forstå hvis man skal på en lang topp tur i påsken (selv om jeg heller hadde tatt med noe annet). Men i hverdagen? Kjeks er jo absolutt ikke noe man bør spise i hverdagen. Er kjeks (fulle av betennelsesfremmende ingredienser) noe folk driver å gir til ungene sine på jevnlig basis? Anonymkode: 15cdc...595 Vi er vel alle enig om at kjeks er godis, men fulle av betenneldesfremmede ingredienser? Alt med måte så går det som regel greit. Anonymkode: ec356...7f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden Dadler med peanøttsmak eller cookie smak er dødsdigg! Spiser det i stedet for sjokolade 😊 Anonymkode: 20ea9...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var du som skrev at det var flere enn deg i husholdningen. Men da er det vel mannen din som driver å spiser kjeks. Rart er det uansett. Anonymkode: 15cdc...595 Og da antar du at jeg har små barn som jeg uhemmet forer med kjeks? Det er også ganske rart. Anonymkode: 0b779...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bare skjønner ikke at dette er noe man ofte har i skapet. Kan forstå hvis man skal på en lang topp tur i påsken (selv om jeg heller hadde tatt med noe annet). Men i hverdagen? Kjeks er jo absolutt ikke noe man bør spise i hverdagen. Er kjeks (fulle av betennelsesfremmende ingredienser) noe folk driver å gir til ungene sine på jevnlig basis? Anonymkode: 15cdc...595 Eg forstår heller ikkje dette med at folk har kjeks liggande rundt. Ikkje er det mat og ikkje er det godteri! Anonymkode: cca18...6cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden Proteinpudding fra yt, eller går å legger meg 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Jeg synes mango er veldig godt! Et annet tips er en halv sukrin sjokolademousse blandet(bruk mikser) med en halv propud sjokolademilkshake(eller Cappuchino). Får mye dessert for kaloriene føler jeg😅 Endret 7 timer siden av sminkebord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden Eller drikke en proteinshake😅 (blande med vann). De er så søte at alt søtsug forsvinner på null komma niks. Angående middager kan jo det meste fryses ned. Gryteretter, supper, you name it. Lag det du liker ikke dobbel porsjon og frys ned til slitne, travle dager. Jeg prepper en del mat på søndager. Deilig å bare kunne ta en næringsrik, sunn lunsj ut av frysen på vei til jobb. Anonymkode: 20ea9...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden sminkebord skrev (1 minutt siden): Jeg synes mango er veldig godt! Et annet tips er en halv sukrin sjokolademousse blandet(bruk mikser) med en halv propud sjokolademilkshake(eller Cappuchino) smak. Får myyye dessert for kaloriene føler jeg😅 Takk for tips, elsker sjokolade, så dette kan være nok være et godt alternativ når jeg craver noe søtt 😊 Anonymkode: 0b779...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller drikke en proteinshake😅 (blande med vann). De er så søte at alt søtsug forsvinner på null komma niks. Angående middager kan jo det meste fryses ned. Gryteretter, supper, you name it. Lag det du liker ikke dobbel porsjon og frys ned til slitne, travle dager. Jeg prepper en del mat på søndager. Deilig å bare kunne ta en næringsrik, sunn lunsj ut av frysen på vei til jobb. Anonymkode: 20ea9...ea3 Hehe, kanskje det er måten å gjøre det på, få i seg noe så søtt at søtsuget bare kapitulerer umiddelbart 😂 Jeg merker jo forskjellen på å spise mørk sjokolade kontra vanlig melkesjokolade også. Holder med en liten bit, og det har nok reddet meg mange ganger. Anonymkode: 0b779...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor snakker du om barn oppi dette? Jeg har da ikke nevnt noe om barn? Tråden handler om vektnedgang og alternativer til for eksempel kjeks… Anonymkode: 0b779...c9e Om det kun er mannen er det jo ekstremt lite støtte i han, om han ikke kan gjøre noen tilpasninger for å tilrettelegge for at du skal lykkes med dette. Men virker som om det primært er du som ønsker den kjekspakken der. Og det å ikke klare å bryte det båndet (eller båndet til å "crave" overhodet) er oppskriften på å misslykkes igjen, og alt du har klart de siste månedene vil være fullstendig bortkastet. Anonymkode: 08cc0...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om det kun er mannen er det jo ekstremt lite støtte i han, om han ikke kan gjøre noen tilpasninger for å tilrettelegge for at du skal lykkes med dette. Men virker som om det primært er du som ønsker den kjekspakken der. Og det å ikke klare å bryte det båndet (eller båndet til å "crave" overhodet) er oppskriften på å misslykkes igjen, og alt du har klart de siste månedene vil være fullstendig bortkastet. Anonymkode: 08cc0...e29 Jeg startet en tråd om tips til sunnere alternativer, for å fortsette en allerede vellykket vektnedgang på 15 kg, som jeg er veldig stolt over. Glad for de jeg har fått. 😊Jeg har gode dager og utfordrende dager, og tenker at det nok er mange som kan kjenne seg igjen i det. Du definerer meg ut fra eget hode, og spår en bortkastet vektnedgang, noe jeg synes er unødvendig. Jeg har allerede gått ned mye, og vet jeg gjør mye riktig. Du antar også at jeg har en lite støttende mann. For alt du vet kan jeg bo med foreldrene mine, i kollektiv, på institusjon, med voksne barn, med en venninne? Uansett ser jeg ikke poenget med å være fordomsfull og anta ting. Har du tips til sunn snacks og lettvinte middager til fryseren? Anonymkode: 0b779...c9e 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har du tips til sunn snacks og lettvinte middager til fryseren? Anonymkode: 0b779...c9e Det har jeg allerede sagt; ingenting. Du opprettholder en uvane, som fører til at man etterhvert sprekker. Hvis du skal lykkes må du lære deg forskjellen mellom fysisk og psykisk sult. Det er stort sett tykke folk som snacker, så enkelt er det faktisk. Og det var en reise også for meg, å innse det, at om man skulle lykkes på lang sikt, så måtte man bryte båndet mat=kos. Og uansett hvem du bor med; om din craving er kjeks, så skal det ikke være kjeks på kjøkkenet. Anonymkode: 08cc0...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden Å drikke vann hjelper overraskende godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #37 Del Skrevet 5 timer siden Anbefaler å få inn rutine på å spise faste måltider og spis deg mett til disse måltidene ved å fylle på med en del grønnsaker eller frukt/bær. Og ingen mellommåltider, MÅ du ha et mellommåltid så kun litt grønnsaker eller et eple. Da blir man mer vant med dette, men viktig at du spiser godt til de måltidene du skal ha. Er du faktisk sulten så ikke småspise, men spis et næringsrikt måltid med som sagt en del grønt eller frukt til. Anonymkode: 4cbf7...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden Et måltid med naturell yoghurt eller CC med lite prosessert müsli og en god del frosne bær eller oppskåret frukt er noe jeg spiser ofte f.eks, dette smaker godt, men er et mettende måltid. Anonymkode: 4cbf7...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden Kålrot med dip er veldig godt. Anonymkode: 0c6c9...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden Yoghurt med litt havregryn, litt nøtter eller bær. Fruktsalat er supert👍🏼 Det handler stort sett om det å få spise noe som er kos, ikke nødvendigvis sjokolade/sukker. I stede for å ha kjeks, chips osv i skapet så ta lørdagen tilbake👍🏼 Kjøp LITT godteri hver lørdag og gjør det til en vane og et tenkesett at det er lørdag som er godteri dag. Ikke kjøp mer enn dere spiser på lørdagen👍🏼 Vil du ha noe i huset i tilfelle besøk, så kjøp heller en boks med is - det er mer styr å ta av den boksen i hverdagen enn det er å putte hånden i en chipspose🙃 Anonymkode: 46263...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå