AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er på god vei ned i vekt, og stort sett går det greit. Min største utfordring er dager hvor jeg kommer hjem sent fra jobb og er sliten, slik at jeg ikke orker å lage «skikkelig middag», og menstruasjonsperioden, hvor jeg bare «må» ha noe søtt. Jeg forsøker å ha noen middager i frysa som bare kan varmes opp, men trenger litt inspirasjon for å utvide repertoaret her. Og HVA kan jeg spise når jeg får sterkt søtsug, for å unngå at jeg går løs på kjekspakken i skapet? 😅 Nøtter/grønnsaker og dip/ kesam og cottage cheese med bær gjør IKKE jobben… 😅 Anonymkode: 0b779...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Spiser ikke bare fordi jeg er fysen Anonymkode: d3142...e36 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Mitt beste tips er; Ingenting. Du opprettholder en vane. Det er derfor du fortsetter å få dette sterke søtsuget. Hvis du skal lykkes med dette må du lære kroppen forskjellen på psykisk og fysisk sult. Og hvorfor har du den kjekspakken i skapet? Da jeg lyktes med å snu alt for mange år siden var en av suksessfaktorene at det ikke fantes noe søtt i huset. Anonymkode: 08cc0...e29 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Eller du kan spise mer av den type mat som gjør at du ikke får sukkercraving. Snakker av erfaring. Jeg var sukkeravhengig og kunne spise godteri hver eneste dag. Økte og økte i vekt. Da jeg lest meg opp på ren mat, ikke sukker og prosessert mat forsto jeg at det er det jeg måtte lære meg. Har ingen søtbehov nå. Og det trodde jeg egentlig ikke er mulig. Jeg kan nå se at hele familien spiser godteri, kaker og is, uten å ha lyst på selv. Anonymkode: 49ef0...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mitt beste tips er; Ingenting. Du opprettholder en vane. Det er derfor du fortsetter å få dette sterke søtsuget. Hvis du skal lykkes med dette må du lære kroppen forskjellen på psykisk og fysisk sult. Og hvorfor har du den kjekspakken i skapet? Da jeg lyktes med å snu alt for mange år siden var en av suksessfaktorene at det ikke fantes noe søtt i huset. Anonymkode: 08cc0...e29 Takk for råd 😊 Har både kjeks og annet i skapet da det er flere enn meg i husholdningen 😊 Anonymkode: 0b779...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for råd 😊 Har både kjeks og annet i skapet da det er flere enn meg i husholdningen 😊 Anonymkode: 0b779...c9e Er det mulig å samarbeide med mannen en periode, om det er matvarer du vet du tyr til når suget blir for stort? Jeg var skikkelig sjokoladeavhengig. Så han "tok vare på" alt av sjokolade som kom inn i huset. Nå slår det meg ikke å ta en bit sjokolade en gang, så det kan stå fremme uten at det frister å ta en bit. Spiser nå kun til måltider. Anonymkode: 08cc0...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller du kan spise mer av den type mat som gjør at du ikke får sukkercraving. Snakker av erfaring. Jeg var sukkeravhengig og kunne spise godteri hver eneste dag. Økte og økte i vekt. Da jeg lest meg opp på ren mat, ikke sukker og prosessert mat forsto jeg at det er det jeg måtte lære meg. Har ingen søtbehov nå. Og det trodde jeg egentlig ikke er mulig. Jeg kan nå se at hele familien spiser godteri, kaker og is, uten å ha lyst på selv. Anonymkode: 49ef0...e4b Jeg forsøker også å spise fornuftig og rent mesteparten av tiden, og har gjort mange grep på mange fronter. Derfor har jeg også klart å gå ned over 15 kg. De utfordringene jeg nevner i HI, er de som jeg synes er vanskeligst å få bukt med, derfor jeg ber om innspill. 😊 Anonymkode: 0b779...c9e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Kjøleskapsgrøt synes jeg funker i sånne tilfeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eller du kan spise mer av den type mat som gjør at du ikke får sukkercraving. Snakker av erfaring. Jeg var sukkeravhengig og kunne spise godteri hver eneste dag. Økte og økte i vekt. Da jeg lest meg opp på ren mat, ikke sukker og prosessert mat forsto jeg at det er det jeg måtte lære meg. Har ingen søtbehov nå. Og det trodde jeg egentlig ikke er mulig. Jeg kan nå se at hele familien spiser godteri, kaker og is, uten å ha lyst på selv. Anonymkode: 49ef0...e4b Det var en viktig del av det, også for meg. Om jeg spiser usunt en periode så frister sunn mat mindre og mindre, og jeg kan også kjenne på sult og cravings utenom måltidene. Men holder jeg meg til rene råvarer, egg, gode proteinkilder, grønnsaker, så er det også det som frister til neste måltid. Det er litt som med trening. Det er veldig positivt forsterkende når man har en god vane, og kjenner treningsglede. Og vel så negativt forsterkende når man slurver, og dørstokkmila blir lengre og lengre. Anonymkode: 08cc0...e29 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for råd 😊 Har både kjeks og annet i skapet da det er flere enn meg i husholdningen 😊 Anonymkode: 0b779...c9e Jeg kom på et annet triks som var viktig for meg da jeg "knakk koden". Jeg stilte meg selv spørsmålet om jeg hadde lyst på et tørt knekkebrød. Var svaret på det "nei", så visste jeg det var snakk om psykisk sult, og at jeg bare fikk skjerpe meg. Anonymkode: 08cc0...e29 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Eple? Hvorfor har dere kjeks, det er et fullstendig unødvendig produkt. Ellers bør du ikke spise når du ikke er sulten. "Fysen" er ikke sulten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for råd 😊 Har både kjeks og annet i skapet da det er flere enn meg i husholdningen 😊 Anonymkode: 0b779...c9e Ingen i husholdningen trenger kjeks Anonymkode: d3142...e36 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var en viktig del av det, også for meg. Om jeg spiser usunt en periode så frister sunn mat mindre og mindre, og jeg kan også kjenne på sult og cravings utenom måltidene. Men holder jeg meg til rene råvarer, egg, gode proteinkilder, grønnsaker, så er det også det som frister til neste måltid. Det er litt som med trening. Det er veldig positivt forsterkende når man har en god vane, og kjenner treningsglede. Og vel så negativt forsterkende når man slurver, og dørstokkmila blir lengre og lengre. Anonymkode: 08cc0...e29 Ja, det er sant det du skriver, og som nevnt har jeg tatt mange grep, og hatt stabil vektnedgang over tid. Lenge siden jeg har «falt ut» av rutinene min nå, og som du sier blir det enklere jo mer man gjør det. Fikk høre at man enklere kan endre mønster ved å identifisere sine «fallgruver», og mine er da altså søtt ved mensen og dårlige middager når jeg er sliten. 😅 Fortsatt vanskelig etter mange måneder 😬 Anonymkode: 0b779...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kom på et annet triks som var viktig for meg da jeg "knakk koden". Jeg stilte meg selv spørsmålet om jeg hadde lyst på et tørt knekkebrød. Var svaret på det "nei", så visste jeg det var snakk om psykisk sult, og at jeg bare fikk skjerpe meg. Anonymkode: 08cc0...e29 Godt tips, bevisstgjøring er alltid en viktig faktor 😊 Anonymkode: 0b779...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Jeg spurte meg selv "er jeg fysen, eller er det noe dritt som plager meg...". Svaret var overraskende. Anonymkode: ec356...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden CrazyCatLady2500 skrev (47 minutter siden): Kjøleskapsgrøt synes jeg funker i sånne tilfeller. Har du tips til en litt mer «snackete» variant av denne? Jeg lager ofte med Biola, chia, bær og banan til lunsj på jobb, så for meg er det mere hverdagsmat. Men er jo sikkert 100 måter å lage den på 😅 Anonymkode: 0b779...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Vi har to barn på seks og ti år. Har aldri kjøpt en pakke kjeks. Er det virkelig vanlig å ha i skapet til en hver tid? Når er det man spiser kjeks liksom? Det må jo i såfall være i stedet for lørdagsgodteri? Vil barna ha det i stedet for lørdagsgodt? Kjeks er jo ikke noe bedre på noen som helst måte. Anonymkode: 15cdc...595 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har to barn på seks og ti år. Har aldri kjøpt en pakke kjeks. Er det virkelig vanlig å ha i skapet til en hver tid? Når er det man spiser kjeks liksom? Det må jo i såfall være i stedet for lørdagsgodteri? Vil barna ha det i stedet for lørdagsgodt? Kjeks er jo ikke noe bedre på noen som helst måte. Anonymkode: 15cdc...595 Dette er første gang du hører om folk som har kjeks hjemme? Anonymkode: 0b779...c9e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er første gang du hører om folk som har kjeks hjemme? Anonymkode: 0b779...c9e Må innrømme at vi heller ikke har kjeks hjemme. Det kjøpes unntaksvis, for skiturer i påsken og slikt. Men ikke noe vi har liggende. Det som finnes av søtt hjemme er noe godteri for lørdager. Is i fryser om sommeren. Ellers bare ingredienser til dessert (søndager). Og det som er kjøpt inn til spesielle anledninger. Ingenting som er en del av basisutvalget på kjøkkenet. Anonymkode: 08cc0...e29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er første gang du hører om folk som har kjeks hjemme? Anonymkode: 0b779...c9e Bare skjønner ikke at dette er noe man ofte har i skapet. Kan forstå hvis man skal på en lang topp tur i påsken (selv om jeg heller hadde tatt med noe annet). Men i hverdagen? Kjeks er jo absolutt ikke noe man bør spise i hverdagen. Er kjeks (fulle av betennelsesfremmende ingredienser) noe folk driver å gir til ungene sine på jevnlig basis? Anonymkode: 15cdc...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå