Stoltskeiv Skrevet 1. mars #1 Del Skrevet 1. mars Utrolig hvor mye republikanerne og generelt befolkningen finner seg i! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. mars #2 Del Skrevet 1. mars Det skal jo ganske mye til før mennesker erkjenner at de er blitt lurt. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 1. mars #3 Del Skrevet 1. mars Jeg lurer litt på hvordan dere her i lille Norge kan fastslå at amerikanerne er blitt lurt etter 1 mnd...... 😉 Ser dere på utenlandsk media, som BBC, feks? 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LisbethBerg Skrevet 1. mars Populært innlegg #4 Del Skrevet 1. mars Sportydame skrev (21 minutter siden): Jeg lurer litt på hvordan dere her i lille Norge kan fastslå at amerikanerne er blitt lurt etter 1 mnd...... 😉 Ser dere på utenlandsk media, som BBC, feks? Litt usikker på hvorfor du trekker inn BBC? Informasjonen fra BBC om Trump er rimelig lik som den vi leser i norske aviser. De også gjengir hva som blir sagt og gjort, og kommer med fakta dersom det som er sagt er løgn. Om du får informasjonen din fra Fox News, så får man kanskje inntrykk av at alle amerikanere er for alt det Trump gjør. Og med tanke på hvordan Trump nå nekter adgang til presse fordi de ikke skriver Amerikagolfen, så vet jeg ikke hvor pålitelig den amerikanske pressen er for øyeblikket.. Ganske åpenbart at han ønsker å kontrollere dem. 45 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 1. mars #5 Del Skrevet 1. mars stan skrev (4 timer siden): Det skal jo ganske mye til før mennesker erkjenner at de er blitt lurt. Er de blitt lurt, de får jo nettopp det de har stemt på? 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 1. mars #6 Del Skrevet 1. mars LisbethBerg skrev (Akkurat nå): Litt usikker på hvorfor du trekker inn BBC? Informasjonen fra BBC om Trump er rimelig lik som den vi leser i norske aviser. De også gjengir hva som blir sagt og gjort, og kommer med fakta dersom det som er sagt er løgn. Om du får informasjonen din fra Fox News, så får man kanskje inntrykk av at alle amerikanere er for alt det Trump gjør. Og med tanke på hvordan Trump nå nekter adgang til presse fordi de ikke skriver Amerikagolfen, så vet jeg ikke hvor pålitelig den amerikanske pressen er for øyeblikket.. Ganske åpenbart at han ønsker å kontrollere dem. Jeg har aldri sett på Fox - derimot ser jeg at BBC er milevis mer nyanserte i sine nyheter enn norske media. Og om du hadde sett på BBC hadde du oppdaget det selv..... De viser f.eks lange intervjuer som man aldri hører noe som helst om i Norge. Bl.a. ei Nato dame fra US som påpekte at den retorikken man så igår er helt normal bak lukkede dører - det er ofte opphetede diskusjoner blant statslederne - og at Trump var slik i sin siste periode i starten - men at han roet seg litt ned etterhvert. Nå har han i tillegg 2 kriger han ønsker å avslutte - og det funker vel ikke med silkehansker...... Ellers har det vært lange intervjuer med familiemedlemmer til de frigitte gislene fra Gaza -der de forteller hvordan gislene hadde det og hvordan de ble behandlet - de viser usensurerte videoer fra 7.Oktober - som jeg aldri har i norske medier. BBC New står nå på 24/7 hos meg..... 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. mars #7 Del Skrevet 1. mars Momma skrev (5 minutter siden): Er de blitt lurt, de får jo nettopp det de har stemt på? Joda. Men når man stemmer på en lystløgner vet man hva man får? Trump har vært svært tydelig på at han sa ting bare fordi det fikk folk til å stemme på han. Men jeg synes ikke synd på de som stemte på han. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet 1. mars #8 Del Skrevet 1. mars Det er skremmende å være vitne til det som skjer rundt oss nå. Retorikken som brukes, løgnene, og ikke minst fraværet av normal folkeskikk! Trump er personifiseringen av narsissisme. Amerikanerne er generelt veldig historieløse, så jeg veitdafaen hvor dette skal ende. 38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet 1. mars #9 Del Skrevet 1. mars (endret) Det er dessverre trenden over hele verden for tiden å ville ha høylydte nasjonalister ved roret. Se i Tyskland, Italia, Ungarn, og se målingene her til lands. Nå vil vi i Norge ikke få "verre" problemer enn enda fattigere kommuner (men som igjen rammer alle av oss) når det blir blått her ved neste valg. Sosiale medier er med på å gjøre oss mer egoistiske og "enklere." Algoritmene skaper ekkokammer og får oss dermed enda mer engasjert - og eksempelvis misunnelig - enn vi var før. Og "når jeg har dårlig råd skal fankern meg ikke penga sendes ut av landet." Så biter det seg i halen da når bl.a. sykelønn, uføresatser, offentlige helsetjenester også rammes. Vi må passe oss for den sterkestes rett i politikken. For de som er sterke klarer seg uansett. Og halve USA elsker sin nye president, og etter han står nye i kø. Vance og Musk blir vel å se i neste valgkamp, og da bør vi begynne å uroe oss. Vi får nesten håpe på en krise som Trump får skylden for, så folk velger annerledes neste gang - hvis det finnes en mulighet for å velge. Endret 1. mars av Tekumseh79 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. mars #10 Del Skrevet 1. mars Momma skrev (21 minutter siden): Er de blitt lurt, de får jo nettopp det de har stemt på? De viste vel ikke at Putin skule få diktere utenrikspolitiken deres, at Musk skulle få sparke sikerhetsaperate rundt atomvåpnene eller at de skulle bygge ned etaten som jobber med sikker flyvning.... Jeg er enig i at de stemte på mye galskap også, men jeg synes det er blit enda være en de ble forespilt og jeg tror ikke de forsto hva de ble forespilt heller. 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindskys Skrevet 1. mars #11 Del Skrevet 1. mars De som støttet Trump argumenterer vel på lik måte som kvinner som fortsetter å være sammen med sine voldelige menn gjør. «Han gjør mye bra og». Det som er mer skummelt enn dette er alle de amerikanere som står og ser på. Mobberens beste venner er de som ikke gjør noe. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 1. mars #12 Del Skrevet 1. mars Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): De viste vel ikke at Putin skule få diktere utenrikspolitiken deres, at Musk skulle få sparke sikerhetsaperate rundt atomvåpnene eller at de skulle bygge ned etaten som jobber med sikker flyvning.... Jeg er enig i at de stemte på mye galskap også, men jeg synes det er blit enda være en de ble forespilt og jeg tror ikke de forsto hva de ble forespilt heller. Enig... Var realtivt likegyldig til dette valget som i og for seg var et produkt at jeg overvurderte Trump, og at jeg ikke var noen stor fan av alternativet på demokratisk side.. Hadde aldri trodd at ting skulle bli et slikt sirkus i fra starten av. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 1. mars #13 Del Skrevet 1. mars (endret) Trump vil det beste for landet sitt, og aller mest vil han det beste for seg selv. På veien for å få til det, skyr han ingen midler. Han rasererer generasjoner med gode relasjoner til store deler av resten av verden, med mindre det er land og ledere han ser at det kan være en fordel å ha på sin side. Han raserer møysommelig oppbygde strukturer for internasjonal bistand og samarbeid, og han raserer interne statlige byråer for å spare penger og bedre USA's økonomi. Han tar ingen smålige hensyn når det er snakk om å sette "America first". "Fredsarbeidet" med Ukraina er heller ikke noe veldedighetsarbeid fordi han synes synd på Ukraina, men et ønske om en god forretning for USA, ved at USA kan få tak i sjeldne mineraler og metaller fra Ukraina mot at USA bidrar med litt ildkraft mot Putin. Jeg tror mange amerikanere er veldig tilfreds med at han viser handlekraft for å bedre forholdene i USA. Men for resten av verden er han en katastrofe. Endret 1. mars av aksase 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 1. mars #14 Del Skrevet 1. mars aksase skrev (7 minutter siden): Trump vil det beste for landet sitt, og aller mest vil han det beste for seg selv. På veien for å få til det, skyr han ingen midler. Han rasererer generasjoner med gode relasjoner til store deler av resten av verden, med mindre det er land og ledere han ser at det kan være en fordel å ha på sin side. Han raserer møysommelig oppbygde strukturer for internasjonal bistand og samarbeid, og han raserer interne statlige byråer for å spare penger og bedre USA's økonomi. Han tar ingen smålige hensyn når det er snakk om å sette "America first". "Fredsarbeidet" med Ukraina er heller ikke noe veldedighetsarbeid fordi han synes synd på Ukraina, men et ønske om en god forretning for USA, ved at USA kan få tak i sjeldne mineraler og metaller fra Ukraina mot at USA bidrar med litt ildkraft mot Putin. Jeg tror mange amerikanere er veldig tilfreds med at han viser handlekraft for å bedre forholdene i USA. Men for resten av verden er han en katastrofe. Hvorfor er han en katastrofe for resten av verden 😉 Jeg mener at han er nøyaktig den vekkeren Europa har trengt for å våkne opp av byråkrati dvalen sin - det grønne skiftet dvalen sin samt naivitets dvalen sin - samt den manglene investeringsviljen på forskning og utvikling dvalen sin. Uten Trump hadde Europa fortsatt mot undergangen sin - nå oppfører de seg som en person med ADHD - de blir tvunget til å ta det "skippertaket" de har utsatt i det uendelige for å få ryddet i sitt eget reir. Punktum. 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 1. mars #15 Del Skrevet 1. mars (endret) Stoltskeiv skrev (7 timer siden): Utrolig hvor mye republikanerne og generelt befolkningen finner seg i! Han bryr seg vel mer om befolkningen i landet sitt, enn de fleste politiske ledere i Europa gjør. De fleste EU-ledere driter rett og slett i sin egen befolkning. Sensurerer og straffer folk som ytrer kritikk mot den europa-fiendtlige innvandringspolitikken som tillater at millioner av muslimer kan komme hit. Europeiske ledere har ikke vestlige verdier som ytringsfrihet og demokrati som kjerneverdier lenger. Det er sensur, propaganda og undertrykking av eget folk til fordel for innvandrere fra muslimske land som ikke deler våre verdier og som skader europeere daglig. Trump sier åpent at han vil deportere ulovlige innvandrere, siden han prioriterer trygghet for amerikanere. Hører aldri mainstream europeiske politikere snakke om sitt eget folk på denne måten. Orban, Weidel og Meloni er hederlige unntak (er sikkert noen flere også). Endret 1. mars av Lothlorien- 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. mars #16 Del Skrevet 1. mars Sportydame skrev (1 time siden): Jeg har aldri sett på Fox - derimot ser jeg at BBC er milevis mer nyanserte i sine nyheter enn norske media. Og om du hadde sett på BBC hadde du oppdaget det selv..... De viser f.eks lange intervjuer som man aldri hører noe som helst om i Norge. Bl.a. ei Nato dame fra US som påpekte at den retorikken man så igår er helt normal bak lukkede dører - det er ofte opphetede diskusjoner blant statslederne - og at Trump var slik i sin siste periode i starten - men at han roet seg litt ned etterhvert. Nå har han i tillegg 2 kriger han ønsker å avslutte - og det funker vel ikke med silkehansker...... Ellers har det vært lange intervjuer med familiemedlemmer til de frigitte gislene fra Gaza -der de forteller hvordan gislene hadde det og hvordan de ble behandlet - de viser usensurerte videoer fra 7.Oktober - som jeg aldri har i norske medier. BBC New står nå på 24/7 hos meg..... Det er helt sant. In depth info som jeg har aldri sett på NRK eller TV2 nyheter. Ikke bare BBC news men også SKY NEWS, liker også CNN av og til. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. mars #17 Del Skrevet 1. mars Tekumseh79 skrev (1 time siden): Det er dessverre trenden over hele verden for tiden å ville ha høylydte nasjonalister ved roret. Se i Tyskland, Italia, Ungarn, og se målingene her til lands. Nå vil vi i Norge ikke få "verre" problemer enn enda fattigere kommuner (men som igjen rammer alle av oss) når det blir blått her ved neste valg. Sosiale medier er med på å gjøre oss mer egoistiske og "enklere." Algoritmene skaper ekkokammer og får oss dermed enda mer engasjert - og eksempelvis misunnelig - enn vi var før. Og "når jeg har dårlig råd skal fankern meg ikke penga sendes ut av landet." Så biter det seg i halen da når bl.a. sykelønn, uføresatser, offentlige helsetjenester også rammes. Sant men i steden for å klage om fremgang av nationalister, hvorfor ikke lure hvorfor ? hvorfor er de blitt så store ?? omg. sociale medier, det er lett å unngå, bare hold deg til vanlige nyheter, helst fra flere kanter. Har aldri fått mine nyheter fra sociale medier .. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 1. mars #18 Del Skrevet 1. mars Tror helt ærlig ikke at tusenvis av statsansatte så for seg at de skulle bli arbeidsløse på dagen... Det glemte han å nevne... 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 1. mars #19 Del Skrevet 1. mars Husk at liberale delen av mainstream media i USA er døende. De får i mye større grad informasjonen fra alternative "nyhetskilder". Virkelighetsbildet de har er fullstendig annerledes fra våres. I tillegg er deres mentalitet forskjellig fra vår der de har mye større fokus på egoisme og den sterkeste rett. Når Trump nå i tillegg får byttet ut byråkratiet som i stor grad har motarbeidet han med folk som er lojale mot han så ville jeg ikke hatt stor tro på at dagens USA forandrer farger med det første. Er redd vi må tilpasse oss en ny realitet der USA er mer en konkurrent enn en alliert. Nå skal det sies at i mange tilfeller så var en stemme for Trump en stemme mot demokratene, så om de klarer å få skikk på seg selv og komme opp med et troverdig alternativ så er vel ikke alt håp ute. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. mars #20 Del Skrevet 1. mars Stoltskeiv skrev (8 timer siden): Utrolig hvor mye republikanerne og generelt befolkningen finner seg i! Egentlig ikke, dette er hva svært mange VILL. Dette er sjokkerende bilder for europeere, fôr Amerikanere er det nye episoder i realityserien Trumps doing it again. Om noen år, når amerikanske soldater kommer hjem i bodybag og amerikanske skoler gjenopptar atomvåpen drill, vil det komme eksperter på tv og henvise tilbake til dette, men for nå er dette Trump oppføre seg som den Trump de valgte. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå