AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Jeg har hatt føflekkreft og har fjernet en god bit av leggen, og er redd for å få mer sol på bena. Om sommeren bruker jeg mye kjole, men det passer veldig dårlig når jeg skal trene, gå i fjellet, leke ute med barna osv. Savner å bruke shorts. Er det noen som har tips til meg om lette og praktiske bukser som samtidig ikke ser helt krise ut? Anonymkode: b1bcb...f69 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Finnes bukser i mengder. Alt fra tynne, fine, praktiske turbukser på sportsbutikkene til linbukser i alt fra Cubus til mer sofistikerte butikker. Akkurat nå er du i en overgangsfase, der butikkene selger ut rester av vintersesongen før vår og sommer kolleksjonen er på plass. Ut i verden eller inn på verdensveven og se deg om. Anonymkode: 34442...756 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Finnes bukser i mengder. Alt fra tynne, fine, praktiske turbukser på sportsbutikkene til linbukser i alt fra Cubus til mer sofistikerte butikker. Akkurat nå er du i en overgangsfase, der butikkene selger ut rester av vintersesongen før vår og sommer kolleksjonen er på plass. Ut i verden eller inn på verdensveven og se deg om. Anonymkode: 34442...756 Ikke funnet noen de siste 5 årene.. Ikke som funker når det er 25-30 grader.. Anonymkode: b1bcb...f69
AnonymBruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars Jeg elsker løse linbukser, de fåes i alle prisklasser og kan dresses opp og ned, med og uten belte. De beste koster litt, men man kan ha flaks å finne ok passform på KappAhl osv også. Det kommer fra nå og fremover i butikkene. Jeg har også hatt hudkreft og vil ikke eksponere hud. Anonymkode: 2c713...15d 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke funnet noen de siste 5 årene.. Ikke som funker når det er 25-30 grader.. Anonymkode: b1bcb...f69 Linbukser fungerer veldig bra i varmen. Jeg har fra Lindex og Part Two, og går nesten ikke i annet om sommeren. Kjøper du fra Lindex, så vær obs på at de er store i størrelsen. Anonymkode: 0eb6e...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #6 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 19.21): Jeg elsker løse linbukser, de fåes i alle prisklasser og kan dresses opp og ned, med og uten belte. De beste koster litt, men man kan ha flaks å finne ok passform på KappAhl osv også. Det kommer fra nå og fremover i butikkene. Jeg har også hatt hudkreft og vil ikke eksponere hud. Anonymkode: 2c713...15d Takk for tips! Skal sjekke KappAhl! Tar gjerne imot tips 😊 AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 19.26): Linbukser fungerer veldig bra i varmen. Jeg har fra Lindex og Part Two, og går nesten ikke i annet om sommeren. Kjøper du fra Lindex, så vær obs på at de er store i størrelsen. Anonymkode: 0eb6e...9f1 Takk, skal sjekke Lindex 😊 Har brukt mye linbukser, men opplever at de ikke alltid er optimale hvis jeg skal være mye i bevegelse. Har brukt noen fra H&M til å gå i fjellene i syden, og har noen penere fra PartTwo som jeg bruker til kafébesøk osv. Men tar gjerne tips til flere merker og hva som er best å bruke f.eks på fjelltur 😊 Anonymkode: b1bcb...f69
AnonymBruker Skrevet 1. mars #7 Skrevet 1. mars Jeg går ikke i short selv, pga. hudsykdom på bena. Jeg går mye i tynne, tynne turbukser. Syns de er behagelige å gå med. Bruker de både til tur og fritid. Bruker også en del tights. Anonymkode: f97da...a7e
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars Bruker heller ikke shorts, fordi jeg hater det. Som flere sier så funker lin fint. Jeg går ikke i bare t-skjorter heller. Lin funker fint. Anonymkode: b2a64...1ed
AnonymBruker Skrevet 1. mars #9 Skrevet 1. mars Jeg har en syltynn Bergans fjellbukse som er herlig å ha på i varmen. Anonymkode: af887...43c
AnonymBruker Skrevet 1. mars #10 Skrevet 1. mars Mamma har gjort det samme og bruker endel linbukser som er litt løse og ledige. Hun bruker nå shorts og, men ofte slike linbukser. Til trening kan du jo bruke tights? Anonymkode: 957fa...5f3
AnonymBruker Skrevet 1. mars #11 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke funnet noen de siste 5 årene.. Ikke som funker når det er 25-30 grader.. Anonymkode: b1bcb...f69 Jeg har både bukser fra sportsbutikk og linbukser fra klesbutikker som fungerer helt til formålet. Enten er du meget sær i dine bukse valg eller så har du ikke letet godt nok når det er sesong for sommertøy. Kunne kjøpt enda mer, uten problem med å finne. Problemet er fulle garderober. Anonymkode: 34442...756
AnonymBruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg går ikke i short selv, pga. hudsykdom på bena. Jeg går mye i tynne, tynne turbukser. Syns de er behagelige å gå med. Bruker de både til tur og fritid. Bruker også en del tights. Anonymkode: f97da...a7e Husker du hva de tynne turbuksene heter? Anonymkode: b1bcb...f69
AnonymBruker Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars Linbukser fra Lindex er fine, men passer ikke på fjelltur. Og hvis det virkelig er varmt, er egentlig alle lange bukser for varme. Jeg prøvde lange linbukser vs shorts i Australia - linbukser ble for varmt. Rett og slett. Anonymkode: 2a8e9...173
AnonymBruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har både bukser fra sportsbutikk og linbukser fra klesbutikker som fungerer helt til formålet. Enten er du meget sær i dine bukse valg eller så har du ikke letet godt nok når det er sesong for sommertøy. Kunne kjøpt enda mer, uten problem med å finne. Problemet er fulle garderober. Anonymkode: 34442...756 Det hjelper meg ikke at du synes jeg er sær eller ikke har lett godt nok. Jeg spør jo fordi jeg trenger hjelp. Jeg sliter både med å finne ok bukser både til tur og til pent. Den fra PartTwo mistet f.eks fasongen veldig raskt. De fra H&M var litt trange nederst i beina som gikk utover komfort og bevegelse. I tillegg fikk de «knær» veldig raskt. Har noen tynne treningsbukser fra Kari Traa, men synes de er veldig syntetiske i varmen. Har en tights, men siden jeg har bikket 40 synes jeg kanskje ikke jeg bør gå for mye i tights i offentligheten 😄 Så ja, tar imot alle konkrete tips. For meg er det å spørre andre om erfaring veldig nyttig. Kanskje jeg slipper bomkjøp og bortkastede penger. Anonymkode: b1bcb...f69
AnonymBruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars Linbukse fra Cubus. Blir ofte for varmt med turbukse på fjellet, men kanskje vikafjell Ulriken på sportoutlet. Anonymkode: 93a8e...0c9 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #16 Skrevet 2. mars Linbukser. Eneste som fungerer om det er skikkelig varmt og man må bruke bukser. Anonymkode: b4e6f...1e7 1
Harlekin Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars (endret) Jeg har turshorts og turcapri fra Bergans i et veldig lett stoff. De har også bukser og jakker i samme modell/materiale. Det heter Lightline Vapor: Y LightLine Vapor Pants Men | Bergans De har både til dame og herre. Superbehagelig i varmen! Ellers, til ikke-tur-bruk, liker jeg linbukser. Jeg har kjøpt på Cubus. Endret 5. mars av Harlekin 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #18 Skrevet 7. mars Jeg går som regel i bukser på fjellet, for å slippe flått og mygg. Synes denne fungerer når det er varmt: https://www.fjallraven.com/no/no/dame/bukser/turbukser/abisko-midsummer-trs-w-reg/?v=F89827::7323450866624 Men har ikke testet i 30 pluss, går som regel i fjellet i Norge. Anonymkode: 29fe0...b40 1
SiljeKP68 Skrevet 7. mars #19 Skrevet 7. mars 100 % linbukser Jeg har denne i flere farger: https://cubus.com/no/p/linbukse--mork-bla-bukser-dameklar/7358270_F571 1
Rhodiola Skrevet 7. mars #20 Skrevet 7. mars Tråden er ryddet for innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker. Øvrig innhold er ikke lest eller vurdert. Skulle regelbrudd være stående oppfordres dere til å rapportere dem, slik at de vil få en vurdering. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå