Gå til innhold

Hvordan forhindre å miste muskelmasse en periode over 3-4 uker hvor jeg ikke kan trene tungt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 0.22):

Igjen - en veldig liten operasjon :) skal bare fjerne deler av livmorhalstappen. Selv ville jeg ikke kalt det en operasjon engang, men et inngrep.

ts

Anonymkode: b88ec...612

Spiller ingen rolle hva det heter. Fokuset bør være på å komme deg etterpå. Ikke bygge muskler.

Anonymkode: de69b...ab0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tviler man mister særlig på den tiden. Nylig hadde jeg en operasjon så jeg ikke kunne trene på 3 uker, og ble overrasket over at jeg var sterkere enn jeg var etter sist økt, så kroppen hadde nok godt av å lade opp igjen. Dette endret mitt syn på restitusjon, og jeg har nå lenger tid mellom økter av samme muskelgruppe, så musklene er 100% klare igjen til neste harde økt 

Anonymkode: a0489...4c4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 23.37):

Dette kan du Google deg til vet du 😊

Anonymkode: 0fced...0bc

Det der er så utrolig teit svar!! Hva skal man med et forum om man ikke skal kunne spørre andre her? Har du tenkt på at det faktisk kan være nyttig for andre å lese svarene også? 

Til TS, jeg henger meg på svaret som allerede har blitt gitt her: Du mister neppe særlig med muskler på så kort tid. Kjør resitusjonsøkter og det kan faktisk hende at det vil gjøre deg svært godt. 

Anonymkode: 5b50a...23a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 17.12):

Hvis det er konisering, så kan du oppta normal aktivitet etter noen dager.

Det er fint mulig ha gode og effektive treningsøkter, uten å kjøre på hardt. Istedetfor å ha tunge økter 3-5 dager i uka kan du ha lette økter 7 dager i uka... Eller flere ganger om dagen hver dag...

Jeg måtte droppe harde økter grunnet skade i sommer. Trente vanligvis 2 timers styrkeøkter 2-3 dager i uka, og løping 3-4 dager. Mens jeg ventet på at bruddet skulle bli bra nok hadde jeg 20-40 minutters økter hjemme 1-2 ganger hver eneste dag.

Anonymkode: a72e0...f87

«Normal aktivitet», ja. Tung styrke betegnes vel ikke som dette. Men ja, blir nok lettere vekter med flere repetisjoner istedenfor.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 17.24):

Spiller ingen rolle hva det heter. Fokuset bør være på å komme deg etterpå. Ikke bygge muskler.

Anonymkode: de69b...ab0

Selvfølgelig. Spørsmålet mitt var hvordan jeg kan forhindre å miste muskler best mulig.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...