AnonymBruker Skrevet i går, 11:34 #61 Del Skrevet i går, 11:34 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Burde absolutt ikke vær slik. Vi snakket til og med om dette før jeg ble gravid at jeg ville se at han kunne nedprioritere gaming til rundt 4 timer i uken. Han sa at gaming kom selvfølgelig ikker til å bli prioritert når vi får barn og at da kom han nok aldri til å game så mye som 4 timer i uken, men at det var tullete at meg å kreve at han skulle slutte med det før det var nødvendig. Stolte på han, og det angrer jeg på… ts Anonymkode: 5b0b4...559 Du minner om den samtalen og sier at han må velge. Enten er du singel guttevalp som sitter og skriker til en skjerm. Eller så er du en far som tilbringer minst mulig tid for den skjermen, og da mens du klarer å bruke innestemme. Ikke vanskelig. Jeg hadde nok hatt en anelse forakt i stemmen under samtalen 😅 Anonymkode: e9443...530 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:12 #62 Del Skrevet i går, 16:12 Jeg antar at samboeren din vokste opp uten en far når han ikke vet hva som forventes av en far? Kan du be din egen far om å ta en prat (skyllebøtte?) med samboeren din om hvilket ansvar han har som forelder. Av en eller annen grunn hører menn bedre etter når det er en annen mann som ber de skjerpe seg. Anonymkode: ef218...52d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:15 #63 Del Skrevet i går, 19:15 Tenker man gjør barna en bjørnetjeneste om alt av lyd må bort for at de skal 💤, Anonymkode: 89a3c...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 20:22 #64 Del Skrevet i går, 20:22 He he...må le litt for vi har en sønn på 12 år som har rom nesten ved siden av sin søster på 6 år. Han gamer når hun skal sove og jeg skal love deg at det ikke stille da🤣 men hun sovner tilslutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #65 Del Skrevet 9 timer siden mommyaka skrev (14 timer siden): He he...må le litt for vi har en sønn på 12 år som har rom nesten ved siden av sin søster på 6 år. Han gamer når hun skal sove og jeg skal love deg at det ikke stille da🤣 men hun sovner tilslutt Og du tillater at han sitter å bråker og gamer mens hun skal sove? Er det viktigere enn god søvn hygiene for datteren din bare fordi hun «sovner til slutt»? ts Anonymkode: 5b0b4...559 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #66 Del Skrevet 9 timer siden Trassig og barnslig far. Høye utbrudd roping og banning gjør at man skvetter og det blir vanskelig å sovne. Hvis noen har fest og skråler høyt som folk ofte gjør når de drikker så hadde det også vært vanskelig å sovne til. Rolig jevn prating og tv på normalt volum i stua kan føles trygt og søvndyssende men skråling roping og banning i plutselige utbrudd om kvelden burde ikke forekomme( ikke om dagen heller).Han er en voksen mann. Ikke en tenåring. Anonymkode: 3717d...6bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 9 timer siden #67 Del Skrevet 9 timer siden Her gamer hele familien 😂 Men det sagt, ungene mine sovnet da de var små til ganske heavy musikk, da vi bodde på 35 kvm og hadde bare forheng til soverommet. Sovnet som en stein selv med musikk og prat. Det sagt, unger er jo forskjellige. Noen tåler knapt lyd, noen sovner under ALT, noen sliter med søvn og andre ikke. Jeg tenker kanskje far bør ta hensyn der, siden det sikkert er litt varierende styrke på prat og rop. Og så bør dere kanskje lyd - isolere enten gaming rommet eller jenta sitt rom. Det trenger ikke koste mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #68 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tenker man gjør barna en bjørnetjeneste om alt av lyd må bort for at de skal 💤, Anonymkode: 89a3c...4e3 Forskjell på lyd og høye plutselige rop og brøling. Får du sove hvis naboen har fest med høy musikk og skrålende fulle folk, vegg i vegg? Vanlig prating, tv på i stua, litt romstering hvis man lager litt mat etc burde man kunne tåle men ikke brøling og banning. Anonymkode: 3717d...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #69 Del Skrevet 9 timer siden Barnslig og egoistisk av han. Er han 12 år? Anonymkode: 37704...194 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 7 timer siden #70 Del Skrevet 7 timer siden En jevn dur med prating skal det ikke være problemer å sovne til, men når det kombineres med høye utbrudd, og kanskje også banning; noe som kan virke veldig skremmende, skjønner jeg godt at barn kan reagere på det, og at det kan ta fra dem søvnen. Må samboeren din sitte og game rett ved der datteren deres skal sovne da? Finnes det et rom (eller et kott) der han kan sitte for seg selv? Jeg har drevet med gaming selv, og sønnen min har også drevet en del med det. Jeg er ikke negativ til at man kan bruke 2 timer til gaming hver dag (det er faktisk ikke så mye i min verden), men når man har familie og en samboer som man faktisk bør ta hensyn til, så blir det noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 7 timer siden #71 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du tillater at han sitter å bråker og gamer mens hun skal sove? Er det viktigere enn god søvn hygiene for datteren din bare fordi hun «sovner til slutt»? ts Anonymkode: 5b0b4...559 Ja for hun klarer å sove med lyden. Og hun sover godt. Eller hadde han ikke fått lov 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #72 Del Skrevet 7 timer siden Altså jeg tenker at noen må klatre ned i fra sine høye hester: klart at det finnes barn som kan tilvennes støy, noen sover igjennom armageddon, men det finnes også noen som ikke tilhører den gruppen. Min sønn sliter med søvn og er medisinert for dette, men likevel holdes han våken av alt og ingenting. En gamer hadde ihvertfall forstyrret både innsoving og den "dype" søvnen (skriver det med hermetegn for det er sjelden at han sover dypt). Nå er det ikke slik at vi skrur av tv eller unngår hverdagslyder: han hører nok storesøster som tramper på rommet og foreldre som snakkereller der tv i stua, men han står opp hundre ganger og skal innleder allslags samtaler og lire av seg all slags unnskyldninger for å slippe å legge seg til. Lakenskrekk, adhd, kall det gjerne hva du vil: men jeg hadde ikke vært glad om mannen min hadde bidratt til problemet med roping, skriking og høye spillelyder SPESIELT om barnet vårt hadde gitt uttrykk for at det var sjenerende. Først barnas behov: så hobbyer. Kan han ikke være far først så får han være ego et annet sted. Far må Vokse opp og ta ansvar, eller flytte ut tenker nå jeg. Og TS MÅ sette foten ned. You teach people how to treat you. Anonymkode: 46d77...016 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6 timer siden #73 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 22.10): Vi bytter på å lese bok og sitte der inne i 20 min mens hun prøver å sove, så det er greit nok. Og hun har ofte vansker med å sove også når han ikke gamer, men når hun selv forteller at det gjør det vanskeligere når han sitter å snakker med kompiser så tenker jeg at man burde lytte og forbedre situasjonen for henne. Jeg hadde også slitt med å sove om jeg ligger å hører på folk snakke…og det er vel ærlig talt ikke viktigere at han får game en ekstra time på kvelden enn at hun skal ha gode forutsetninger for å klare å sove? ts Anonymkode: 5b0b4...559 Så klart er ikke hans gaming-interesse viktigere enn hennes søvnhygiene. For en hensynsløs mann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #74 Del Skrevet 6 timer siden Exen min hadde også denne innstillingen. Veldig frustrerende når man har små barn og faren nekter å være stille så barna kan sove. Anonymkode: 31cdd...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #75 Del Skrevet 6 timer siden Hva tenker du å gjøre videre, Ts? Han har jo ikke tenkt å endre seg. Har du? Har du tenkt å ta ditt barn på alvor og sørge for at hun ikke utsettes for omsorgssvikt ved å få ødelagt sitt forhold til søvn? Anonymkode: 7ff2a...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #76 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 22.00): Voksne som gamer slik at det går ut over andre/familielivet er så tafatt! Unnskyld meg, men skikkelig turn off.. ja, han er egoistisk og barnslig. Høres ut som min tenåring. Eller, nei. Min tenåring tar faktisk mer hensyn når han gamer enn din samboer. Anonymkode: 9e81f...185 Enig. Anonymkode: d6d8b...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 2 timer siden #77 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 21.48): Jenta vår på 5 år sa tidligere i dag at hun synes det var vanskelig å sove når pappa snakket. Hun refererte altså til de kveldene han sitter og gamer med kompiser (som kan vær noen kvelder i uka). Jeg fortalte han dette og foreslo at gaming kan vente til etter hun har sovnet (for hun sover godt når hun først sovner). Det var han uenig i. Han sa noe sånt som «det er ikke så mange kvelder i uka jeg gamer, hun må også lære seg at det går an å sove med litt bråk». Han sa han kunne prøve å dempe seg litt, men kunne ikke love noe for det var vanskelig å kontrollere når man er inni spillet (kommer en del høye gloser inn i mellom), men å vente til hun sovnet var ikke et alternativ for han må da få lov til å game og det kunne ta lang tid før hun sovnet (hun sliter ofte med å sove)…han sa også at hun sliter ofte med å sove de kveldene han ikke gamer også (som stemmer), så det var nok ikke bare snakkingen hans som var problemet. Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert og synes det var ekstremt egoistisk av han, overreagerer jeg her? Anonymkode: 5b0b4...559 Aldri undervurder menns eksepsjonelle evne evne til å gi F, utøve imponernde egoisme, eller totalt mangle empati og ansvarsfølelse. SKAM finnes ikke i føelelsesregisteret. Bare irritsjon for å bli forstyrret eller "mast" på. ANNSVAR er ikke noe som er på radaren, da det jo alltid finnes en kvinne (hans egen mor, eller barnas mor), hvis dekker over hans utilstekkelighet. 😃 Endret 13 minutter siden av Perle leifer+tillegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #78 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 21.48): Jenta vår på 5 år sa tidligere i dag at hun synes det var vanskelig å sove når pappa snakket. Hun refererte altså til de kveldene han sitter og gamer med kompiser (som kan vær noen kvelder i uka). Jeg fortalte han dette og foreslo at gaming kan vente til etter hun har sovnet (for hun sover godt når hun først sovner). Det var han uenig i. Han sa noe sånt som «det er ikke så mange kvelder i uka jeg gamer, hun må også lære seg at det går an å sove med litt bråk». Han sa han kunne prøve å dempe seg litt, men kunne ikke love noe for det var vanskelig å kontrollere når man er inni spillet (kommer en del høye gloser inn i mellom), men å vente til hun sovnet var ikke et alternativ for han må da få lov til å game og det kunne ta lang tid før hun sovnet (hun sliter ofte med å sove)…han sa også at hun sliter ofte med å sove de kveldene han ikke gamer også (som stemmer), så det var nok ikke bare snakkingen hans som var problemet. Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert og synes det var ekstremt egoistisk av han, overreagerer jeg her? Anonymkode: 5b0b4...559 Ekstremt egoistisk ja. OG: Beviser bare det jeg alltid har tenkt: Gaming er en usunn hobby som bare blir en plage for omgivelsene. Det er en enorm tidstyv og skaper avhengighet som ikke er forenelig med å være i en foreldrerolle. Anonymkode: aef36...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #79 Del Skrevet 59 minutter siden Høres jo ut som mer en snakking hvis han sitter der å roper og bannes, det syns jeg verken er greit når det er barn som skal sove eller voksene. Jeg hadde også en eks som satt å spilte masse om natta/kvelden, og det var kjempevanskelig å få sove så jeg skjønner godt at hun sliter. Anonymkode: 3075c...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå