Gå til innhold

Sjokkert over samboers egoisme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes du skal ta jenta di på alvor og heller flytte fra ham. Det mener jeg dønn seriøst!

Og så bør du koble på helsestasjonen!

Dette var et tema før du ble gravid, han lovte å ikke game særlig. Han har vist i over fem år at han ikke er til å stole på. Og ikke bare det, han bryr seg så lite om eget barn at han nekter å ta hensyn til at barnet ikke får sove pga. hans snakk og roping.

Å høre stadige utbrudd og rop skaper stress hos andre, spesielt når man skal forsøke å sove.

Det er jo ikke rart hun sliter å sove, hennes kropp har lært at det å legge seg innebærer å bli stresset, skape et forsvar mot uventet og uregelmessige rop og støy. Dette gjør at hennes nervesystem mobiliserer hver j*vla kveld når hun skal sove, fordi hun aldri vet hva som kommer, om det kommer, når det kommer.

Denne mannen kan du ikke endre, Ts! Men det du MÅ gjøre, det er å beskytte jenta di, for det dere har tilbydt henne til nå gjør at hun er i stor risiko (!) for å uvikle et livsvarig søvnproblem! Dette skader hennes utvikling, det skader hennes immunsystem, det skader hennes helse.

Hun har nå sagt så tydelig fra til deg! Merk at hun ikke sa dette til far. Det tyder på at hun ikke stoler nok på far, eller at hun har sagt det til far før og har lært at han uansett ikke tar hensyn til det. Men nå føler hun at dette er et så stort problem for henne at hun har sagt det til deg. Det betyr at hun nå stoler på at du vil ordne opp.

Og det kan du ikke gjøre så lenge du fortsetter å bo med denne mannen. Han er så langt inni gamingverden allerede at hvis han blir singel så kommer gamingen til å ta over. Og da vil han ikke orke å ha særlig mye samvær.

Fra barnet er syv år skal man begynne å ta hensyn til hvor barnet vil bo.

Du må ta ansvar her, Ts, for du kan ikke la barnet bli skadet for livet fordi hverken far eller du skaper en trygg situasjon som gjør at hun kan få lære gode søvnrutiner.

Dette er tøffe ord, men det er nå bare du som kan gjøre noe med dette, for denne megaegoisten har ingen vilje til endring! Her vil det uansett ikke hjelpe å redusere spillingen, for det vil skli ut igjen!

Anonymkode: 7ff2a...2e0

Kjære min tid, det var da voldsomt! 

Barn tar nok større skade av en splittet familie. 

Anonymkode: ba6b6...fe8

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt utrolig tafatt av han. Bare vent. Om et år sitter jenta på elevsamtaler med læreren sin og forteller at hun ikke får sove om kvelden fordi pappa roper. Det blir en morsom utviklingssamtale. 

Anonymkode: 890f5...b9e

Sant! 

Anonymkode: 63384...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en gamer selv, oppfører far seg helt urimelig. Her trenger dere å ta en skikkelig prat, der far må få beskjed om å ta seg sammen. 15 timer ganing og egentid på trening er for mye. 

Du må sette hard om hard, du får spørre om gaming er så viktig at han er villig til å miste familien sin over det, og hvorfor helsen til barnet hans kommer etter gaming. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (9 timer siden):

Vi lar ikke barna hyle og skrike når de spiller. Kan de ikke ha normalt volum må de skru av. Og merkelig nok, etter at vi skrudde av første gangen var det ikke så vanskelig å la være å rope likevel..

Dette. Klarer barna å dempe seg når de spiller, Klarer voksne det også...

Anonymkode: 1d91d...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søvn i den alderen er ekstremt viktig, at hun skal forstyrres av sin egen far er i grenseland omsorgssvikt.

Det må da gå an å skille de med en etasje eller to og noen lukkede dører?

Anonymkode: c6297...893

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Voksne som gamer slik at det går ut over andre/familielivet er så tafatt! Unnskyld meg, men skikkelig turn off.. ja, han er egoistisk og barnslig. Høres ut som min tenåring. Eller, nei. Min tenåring tar faktisk mer hensyn når han gamer enn din samboer. 

Anonymkode: 9e81f...185

Sååååå enig! Hadde mistet tenninga, respekten og alt annet. For det er jo som å ha en tenåring i hus i tillegg til 5 åringen. Det er som å være moren hans! Og det er så sykt ekkelt når forholdet blir slik. Hvem vil ligge med sønnen sin? INGEN! 
Slike mannfolk.... har jeg ingenting til overs for.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Burde absolutt ikke vær slik. Vi snakket til og med om dette før jeg ble gravid at jeg ville se at han kunne nedprioritere gaming til rundt 4 timer i uken. Han sa at gaming kom selvfølgelig ikker til å bli prioritert når vi får barn og at da kom han nok aldri til å game så mye som 4 timer i uken, men at det var tullete at meg å kreve at han skulle slutte med det før det var nødvendig. Stolte på han, og det angrer jeg på…

ts

Anonymkode: 5b0b4...559

Addiction is real... tuller ikke. En gaming avhengig klarer ikke slutte fordi han får barn. Sorry. Som å høre på en alkoholiker love å aldri drikke mer når man får barn. Funker ikke sånn.

Familievernkontoret - før respekten for han er helt borte... da er forholdet over. Dere trenger hjelp.

Fysisk sett, ville en løsning være at han lydisolerer gamingrommet sitt. Men, ser ikke hva det skal hjelpe på familiesituasjonen...

Anonymkode: fdcb5...fe8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har følgende problemer:

-En 5 - åring som ikke sovner og er lydsensitiv

-En far som gir bæng i tilbakemeldinger, er egoistisk, viser i praksis at han prioriterer seg selv.

-Du driver familien AS med 20 timer minustid hos den du er medansvarlig med.

Jeg tenker et absolutt minimum her er å teste måneder med stillhet på kvelden og fredfylt hjem for ungens søvn sin del. Så er spørsmålet hvordan dere (du) oppnår det. Etter å ha testet vil dere se bedring eller ikke bedring i innsovningen og vil kunne evaluere om det trengs hjelp, at stillhet og ro bør fortsette eller om det er helt ok å gå tilbake til den nåværende normalen.

Jeg er voksen og lite skvetten, men gamende X til alle døgnets tider som roper, hyler og smeller nevene i inventaret gnog nervene mine helt tynnslitt og jeg flyttet heldigvis ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ok at det må være musestille hver kveld fordi ungen sliter med søvn uavhengig av støy.

Men, han må selvfølgelig klare å holde en rolig innestemme og ikke rope og banne.

Dette er grunnen til at vi ser etter hus med eget gaming rom😅

Her sovner alle barna med støy da vi begge har jobbet med det fra baby stadiet. De sovner lettere når de hører oss og lyder fra tv.

Men vi gamer alle sammen og vi lever oss inn i det. Så både for oss og barna når de har besøk, eget gaming rom 🙌

Anonymkode: 5536d...c19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...