AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Roping og noen gloser, sier du, men er det bråket som holder henne våken, eller blir hun engstelig/utrygg av språket og plutselig roping? Anonymkode: 078e2...485 Er sikkert en kombinasjon vil jeg tro. Er irriterende å høre på folk snakke når man prøver å sove, men vil tro at hun sikkert skvetter noen ganger av plutselig roping og at det kan gjør henne utrygg å forsinke innsovning enda mer ts Anonymkode: 5b0b4...559 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden Du overreagerer ikke. Tror samboeren din (og du?) det er normalen at voksne menn som har fått barn GAMER om kveldene? Og det i den grad at det hele foregår såpass høylytt barna ikke får sove???????? I hvilket parallelt univers er dette akseptabelt? Herregud. Ingen voksne, ansvarlige mennesker prioriterer hobbyer som fucker opp familielivet. Roper han også? Er dere under 20?.... Nei, dette er ikke normalt, og samboeren din må vokse opp. Anonymkode: dff04...63e 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden Jevn dur av noen som snakker normalt er noe helt annet enn plutselige, høye utbrudd med ujevne mellomrom. Det er derfor jeg hater å være hjemme når noen sitter og ser fotballkamp 😄 Jeg hadde aldri akseptert at man ikke tar hensyn, søvn går langt foran gaming. Husker at mamma ofte begynte å skramle med oppvasken etter at jeg hadde lagt meg, holdt meg våken mange kvelder. Anonymkode: 2b4ec...e7b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Selvfølgelig synes jeg at far burde la vær å spille eller gjøre andre ting som støyer, det samme gjelder jo deg som mor. Du setter jo ikke på støvsugeren, eller står å synger opera i gangen når barnet skal sove. Gamingen er i utgangspunktet ikke problemet her. Og det er dessverre ett ekstremt fokus på å angripe gaming her inne på kvinneguiden. Det er fars ikke-evne til å prøve å finne en løsning som er kjernen - og problemet. Kan barnet snakke med pappa sin selv om det da? Det får ofte en sterkere effekt at barnet sier det selv. Endret 7 timer siden av anon01 Skriveleif..... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden Helt utrolig tafatt av han. Bare vent. Om et år sitter jenta på elevsamtaler med læreren sin og forteller at hun ikke får sove om kvelden fordi pappa roper. Det blir en morsom utviklingssamtale. Anonymkode: 890f5...b9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden Han er fullstendig urimelig og hensynsløs. Elendig far! Det er klart det er viktigere at barnet får sove og føler seg trygg på kvelden fremfor at han skal sitte å rope når han spiller! Anonymkode: 8f829...bdd 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du overreagerer ikke. Tror samboeren din (og du?) det er normalen at voksne menn som har fått barn GAMER om kveldene? Og det i den grad at det hele foregår såpass høylytt barna ikke får sove???????? I hvilket parallelt univers er dette akseptabelt? Herregud. Ingen voksne, ansvarlige mennesker prioriterer hobbyer som fucker opp familielivet. Roper han også? Er dere under 20?.... Nei, dette er ikke normalt, og samboeren din må vokse opp. Anonymkode: dff04...63e Burde absolutt ikke vær slik. Vi snakket til og med om dette før jeg ble gravid at jeg ville se at han kunne nedprioritere gaming til rundt 4 timer i uken. Han sa at gaming kom selvfølgelig ikker til å bli prioritert når vi får barn og at da kom han nok aldri til å game så mye som 4 timer i uken, men at det var tullete at meg å kreve at han skulle slutte med det før det var nødvendig. Stolte på han, og det angrer jeg på… ts Anonymkode: 5b0b4...559 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han sitter vel ikke på soverommet hennes og gamer. Dessuten så bør barn lære å sovne selv om voksne folk snakker sammen.For det er vel vanlig at dere kan ha på tv eller radio selv om hun skal sove. Anonymkode: 05f41...5e8 Jeg har to som gamer og ingen av de spiller vegg i vegg med stua (jeg har tv på) men i 2 etasje over gang og bad, jeg hører de godt når de gaver online så jo, det høres. Anonymkode: 6b968...83c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har to som gamer og ingen av de spiller vegg i vegg med stua (jeg har tv på) men i 2 etasje over gang og bad, jeg hører de godt når de gaver online så jo, det høres. Anonymkode: 6b968...83c Jeg har en som spiller vegg i vegg. Hører ingenting. Anonymkode: 3a0a6...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden Nei, du overreagerer ikke, du har rett! Anonymkode: 9c6b6...a80 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden Barns søvn går foran det meste annet. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden Gratulerer, du har skutt gullfuglen 🐦 Anonymkode: ac4b1...b9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Burde absolutt ikke vær slik. Vi snakket til og med om dette før jeg ble gravid at jeg ville se at han kunne nedprioritere gaming til rundt 4 timer i uken. Han sa at gaming kom selvfølgelig ikker til å bli prioritert når vi får barn og at da kom han nok aldri til å game så mye som 4 timer i uken, men at det var tullete at meg å kreve at han skulle slutte med det før det var nødvendig. Stolte på han, og det angrer jeg på… ts Anonymkode: 5b0b4...559 Jeg er enig med deg i at ungen kommer først her. Så han burde vente til etter hun har sovnet som du sier. Men med det sagt, så er 4 timer med gaming i uka ikke noe du skal bli skuffet for. Hvis dette er den eneste hobbyen han har så syntes jeg egentlig at han får for lite tid til å game. Jeg bruker langt mer tid enn det i løpet av uka på min hobby, og hadde faktisk skilt meg hvis min man hadde blitt skuffet over at jeg brukte 35 min om dagen på mine egne interesser. Jeg tenker også at dere bør finne ut hva som gjør at barnet sliter med å sove. Det er ikke veldig normalt at såpass små barn ligger våkne og og vrir seg i timesvis. Anonymkode: 58499...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes du skal ta jenta di på alvor og heller flytte fra ham. Det mener jeg dønn seriøst! Og så bør du koble på helsestasjonen! Dette var et tema før du ble gravid, han lovte å ikke game særlig. Han har vist i over fem år at han ikke er til å stole på. Og ikke bare det, han bryr seg så lite om eget barn at han nekter å ta hensyn til at barnet ikke får sove pga. hans snakk og roping. Å høre stadige utbrudd og rop skaper stress hos andre, spesielt når man skal forsøke å sove. Det er jo ikke rart hun sliter å sove, hennes kropp har lært at det å legge seg innebærer å bli stresset, skape et forsvar mot uventet og uregelmessige rop og støy. Dette gjør at hennes nervesystem mobiliserer hver j*vla kveld når hun skal sove, fordi hun aldri vet hva som kommer, om det kommer, når det kommer. Denne mannen kan du ikke endre, Ts! Men det du MÅ gjøre, det er å beskytte jenta di, for det dere har tilbydt henne til nå gjør at hun er i stor risiko (!) for å uvikle et livsvarig søvnproblem! Dette skader hennes utvikling, det skader hennes immunsystem, det skader hennes helse. Hun har nå sagt så tydelig fra til deg! Merk at hun ikke sa dette til far. Det tyder på at hun ikke stoler nok på far, eller at hun har sagt det til far før og har lært at han uansett ikke tar hensyn til det. Men nå føler hun at dette er et så stort problem for henne at hun har sagt det til deg. Det betyr at hun nå stoler på at du vil ordne opp. Og det kan du ikke gjøre så lenge du fortsetter å bo med denne mannen. Han er så langt inni gamingverden allerede at hvis han blir singel så kommer gamingen til å ta over. Og da vil han ikke orke å ha særlig mye samvær. Fra barnet er syv år skal man begynne å ta hensyn til hvor barnet vil bo. Du må ta ansvar her, Ts, for du kan ikke la barnet bli skadet for livet fordi hverken far eller du skaper en trygg situasjon som gjør at hun kan få lære gode søvnrutiner. Dette er tøffe ord, men det er nå bare du som kan gjøre noe med dette, for denne megaegoisten har ingen vilje til endring! Her vil det uansett ikke hjelpe å redusere spillingen, for det vil skli ut igjen! Anonymkode: 7ff2a...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig med deg i at ungen kommer først her. Så han burde vente til etter hun har sovnet som du sier. Men med det sagt, så er 4 timer med gaming i uka ikke noe du skal bli skuffet for. Hvis dette er den eneste hobbyen han har så syntes jeg egentlig at han får for lite tid til å game. Jeg bruker langt mer tid enn det i løpet av uka på min hobby, og hadde faktisk skilt meg hvis min man hadde blitt skuffet over at jeg brukte 35 min om dagen på mine egne interesser. Jeg tenker også at dere bør finne ut hva som gjør at barnet sliter med å sove. Det er ikke veldig normalt at såpass små barn ligger våkne og og vrir seg i timesvis. Anonymkode: 58499...1f3 Han bruker ikke bare 4 timer i uken på gaming, det var det jeg ønsket fra han. Han bruker vel nærmere 14-15. I tillegg bruker han 6 timer i uken på trening. Hva om jeg også skulle brukt 20 timer i uken på mine egne interesser…da hadde det ikke blitt mye tid sammen som en familie ts Anonymkode: 5b0b4...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #36 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi bytter på å lese bok og sitte der inne i 20 min mens hun prøver å sove, så det er greit nok. Og hun har ofte vansker med å sove også når han ikke gamer, men når hun selv forteller at det gjør det vanskeligere når han sitter å snakker med kompiser så tenker jeg at man burde lytte og forbedre situasjonen for henne. Jeg hadde også slitt med å sove om jeg ligger å hører på folk snakke…og det er vel ærlig talt ikke viktigere at han får game en ekstra time på kvelden enn at hun skal ha gode forutsetninger for å klare å sove? ts Anonymkode: 5b0b4...559 Leggerutinen på ungen er ikke bra nok. Bytte på å sitte der inne i 20 min. Det skal ta maks ti min å legge en 5-åring Anonymkode: 70fda...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Leggerutinen på ungen er ikke bra nok. Bytte på å sitte der inne i 20 min. Det skal ta maks ti min å legge en 5-åring Anonymkode: 70fda...b22 Ordla meg kanskje litt feil. Er ikke slik at jeg sitter der 20 min, også bytter vi slik at han sitter der 20 min til. Men vi har hver vår dag der vi leser bok i ca 10 min og etter det sitter vi der inne i 20 min til før vi går ut og hun prøver å sove alene. ts Anonymkode: 5b0b4...559 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Leggerutinen på ungen er ikke bra nok. Bytte på å sitte der inne i 20 min. Det skal ta maks ti min å legge en 5-åring Anonymkode: 70fda...b22 Det er bra å lese bøker for barn, og før natta er en meget bra tid for det. Vil man ikke bruke tid på egne barn, lar man være å få de. Anonymkode: 3bdfb...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 3 timer siden #39 Del Skrevet 3 timer siden Hadde tatt meg en tur på butikken rett etter at barnet er lagt eller dratt å trent o.l også kan far bli igjen å ivareta barnet. Han sitter jo likevel hjemme så gjør jo ikke stort om du stikker ut etter at barnet er lagt. Tenker at dette kan gjøre at far faktisk fokuserer mer på å få barnet til å sove fordi han ønsker å få spille i fred. Når du er tilstede så antar jeg at du er den barnet går til eller at du er den som kontakter barnet om det står opp mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #40 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi bytter på å lese bok og sitte der inne i 20 min mens hun prøver å sove, så det er greit nok. Og hun har ofte vansker med å sove også når han ikke gamer, men når hun selv forteller at det gjør det vanskeligere når han sitter å snakker med kompiser så tenker jeg at man burde lytte og forbedre situasjonen for henne. Jeg hadde også slitt med å sove om jeg ligger å hører på folk snakke…og det er vel ærlig talt ikke viktigere at han får game en ekstra time på kvelden enn at hun skal ha gode forutsetninger for å klare å sove? ts Anonymkode: 5b0b4...559 ‘Hører folk snakke’?! Snakk mellom folk som gamer sammen kan heller sammenlignes med en intens speaker med høyt volum under fotball kamp. Der han veksler mellom å heve stemmen, rope og skrike høylytt. Dette måtte jeg ofte sovne til da jeg var liten med en fotball frelst pappa. Dette er ikke noe godt minne for å si det slik. Det var både støyende og til tider skremmende. Jeg hoppet i senga flere ganger på vei inn i søvn. Hun er 5 år og klarer å utrykke at dette føles ubehagelig for henne. Hver så snill å lytt til henne og ikke godta mannen din sin bagatellisering. Ikke la ham være så egoistisk og ikke ikke minst- ikke lær datteren din at det er ok å gi blaffen i andre og ikke ta hensyn💔 Anonymkode: 9966f...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå