Gå til innhold

Sjokkert over samboers egoisme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jenta vår på 5 år sa tidligere i dag at hun synes det var vanskelig å sove når pappa snakket. Hun refererte altså til de kveldene han sitter og gamer med kompiser (som kan vær noen kvelder i uka). Jeg fortalte han dette og foreslo at gaming kan vente til etter hun har sovnet (for hun sover godt når hun først sovner). Det var han uenig i. Han sa noe sånt som «det er ikke så mange kvelder i uka jeg gamer, hun må også lære seg at det går an å sove med litt bråk». Han sa han kunne prøve å dempe seg litt, men kunne ikke love noe for det var vanskelig å kontrollere når man er inni spillet (kommer en del høye gloser inn i mellom), men å vente til hun sovnet var ikke et alternativ for han må da få lov til å game og det kunne ta lang tid før hun sovnet (hun sliter ofte med å sove)…han sa også at hun sliter ofte med å sove de kveldene han ikke gamer også (som stemmer), så det var nok ikke bare snakkingen hans som var problemet.

Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert og synes det var ekstremt egoistisk av han, overreagerer jeg her?

Anonymkode: 5b0b4...559

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det mulig.. for en far.. Det viktigste er jo at barnet får sove. Sier ikke at alle i huset skal sitte som statuer og vente på at ungen sover, men gaming med roping og gloser er jo helt på tryne 

Anonymkode: 890f5...b9e

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan barnet ditt på påspandert støydempende hodetelefoner når han holder på? 

Anonymkode: e462f...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan barnet ditt på påspandert støydempende hodetelefoner når han holder på? 

Anonymkode: e462f...755

Skal hun sove med disse på?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar ikke barna hyle og skrike når de spiller. Kan de ikke ha normalt volum må de skru av. Og merkelig nok, etter at vi skrudde av første gangen var det ikke så vanskelig å la være å rope likevel..

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mener du at det er en god løsning her? At barnet må nødt til å sove med ubehagelige, støydempende hodetelefoner som gjør at hun må ligge rett opp og ned og ikke kan snu seg på siden, bare fordi at far skal få inn noen ekstra gaming-timer?

ts

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Voksne som gamer slik at det går ut over andre/familielivet er så tafatt! Unnskyld meg, men skikkelig turn off.. ja, han er egoistisk og barnslig. Høres ut som min tenåring. Eller, nei. Min tenåring tar faktisk mer hensyn når han gamer enn din samboer. 

Anonymkode: 9e81f...185

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jenta vår på 5 år sa tidligere i dag at hun synes det var vanskelig å sove når pappa snakket. Hun refererte altså til de kveldene han sitter og gamer med kompiser (som kan vær noen kvelder i uka). Jeg fortalte han dette og foreslo at gaming kan vente til etter hun har sovnet (for hun sover godt når hun først sovner). Det var han uenig i. Han sa noe sånt som «det er ikke så mange kvelder i uka jeg gamer, hun må også lære seg at det går an å sove med litt bråk». Han sa han kunne prøve å dempe seg litt, men kunne ikke love noe for det var vanskelig å kontrollere når man er inni spillet (kommer en del høye gloser inn i mellom), men å vente til hun sovnet var ikke et alternativ for han må da få lov til å game og det kunne ta lang tid før hun sovnet (hun sliter ofte med å sove)…han sa også at hun sliter ofte med å sove de kveldene han ikke gamer også (som stemmer), så det var nok ikke bare snakkingen hans som var problemet.

Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert og synes det var ekstremt egoistisk av han, overreagerer jeg her?

Hadde klippet av ledningene til spilldriten. 

Anonymkode: b1352...aca

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må far game vegg i vegg med soverommet?

Anonymkode: d1821...c9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at man må tåle at det snakkes, men i perioder når barna er små velger man vel ofte å snakke litt lavere akkurat i innsovningsfasen.

Anonymkode: 9b03f...50d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det ikke er så mange kvelder i uken han gamer, og ungen sliter med å sove også når han ikke gamer, så er jeg egentlig enig med ham. Jeg vet ikke om det er sånn at du bruker mye tid og krefter på å få henne til å sove, eller om hun ligger der alene. Hvis det er det første som er tilfellet, så burde dere dele på det. Og han bør få game når han ikke holder på med legging.

Anonymkode: 18f48...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han sitter vel ikke på soverommet hennes og gamer. Dessuten så bør barn lære å sovne selv om voksne folk snakker sammen.For det er vel vanlig at dere kan ha på tv eller radio selv om hun skal sove.

Anonymkode: 05f41...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sykt ego og umodent av han, spør du meg.. Datters behov for søvn bør veie tyngre enn å game med gutta

Anonymkode: a54da...868

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det ikke er så mange kvelder i uken han gamer, og ungen sliter med å sove også når han ikke gamer, så er jeg egentlig enig med ham. Jeg vet ikke om det er sånn at du bruker mye tid og krefter på å få henne til å sove, eller om hun ligger der alene. Hvis det er det første som er tilfellet, så burde dere dele på det. Og han bør få game når han ikke holder på med legging.

Vi bytter på å lese bok og sitte der inne i 20 min mens hun prøver å sove, så det er greit nok. Og hun har ofte vansker med å sove også når han ikke gamer, men når hun selv forteller at det gjør det vanskeligere når han sitter å snakker med kompiser så tenker jeg at man burde lytte og forbedre situasjonen for henne. Jeg hadde også slitt med å sove om jeg ligger å hører på folk snakke…og det er vel ærlig talt ikke viktigere at han får game en ekstra time på kvelden enn at hun skal ha gode forutsetninger for å klare å sove?

ts

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvis jenta sliter med og sovne, og fars gaming gjør det ENDA vanskeligere å sove, kan det få store konsekvenser for jentas innsovmingsmønster.. ser dere virkelig ikke det, dere som er voksne? 

Anonymkode: 5b8d7...a6c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med deg. Han kan vel snakke vanlig eller la være å snakke og bare spille. Jeg hadde ikke syns så om det om jeg skulle sove selv og bare måte tåle at samboer ropte når han spilte, ikke brukte vanlig…

Anonymkode: 2d937...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Roping og noen gloser, sier du, men er det bråket som holder henne våken, eller blir hun engstelig/utrygg av språket og plutselig roping? 

Anonymkode: 078e2...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...