Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så vanskelig å velge grøt til sønnen min for det er så mye å velge mellom, med eple,med banan,med frukt, med melk osv.. Men det jeg lurer på er om noe er sundere en noen annen? Jeg er litt sånn som tror at i de fleste tilfeller får man det man betaler for og på rimi nå så solgte de en grøt til 4 kr!!!! Mens en annen til 25-30 kr... det er jo litt prisforskjell da! Er den grøten til 4 kr på noen måte dårligere en den til 25? Eller er det bare det at smaken er kjedeligere for barnet? Snakker om nestle sine..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk er at de mer sunnere grøtene er litt dyrere. De koster gjerne 25,- - 30,-.

En grøt til 4,- tror jeg ikke er så utrolig sunn, så det er jo som du sier. Man får det man betaler for.

Skrevet

Det er hvetegrøten fra som koster rundt 4 kroner. Og jeg har ikke tallene foran meg akkurat her, men er ikke den full av sukker? Hvetegrøt blir vel kanskje mer som loff om man sammenligner med brød?

Jeg har iallefall aldri villet kjøpt den. Har alltid holdt meg til havregrøten med banan og aprikos.

Gjest Gjest
Skrevet

lager grøt sjæl jeg,eller koker vanlig havregrynsgrøt,blander ut med MME,

billigere enn ferdig grøt og så veit jeg hva hu får i seg

tenkte å prøve hirseflak også

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøpte alltid Heliosgrøt jeg til mine små..

Det er altfor mye sukker i Nestle sine grøter.. Helios er uten sukker, så tilsetter man heller litt fruktmos..

Skrevet

Grunen til at havregørt med hvete og ris eller hva den heter koster 4 kr er fordi den (er jeg blitt fortalt) er med når avisene har sånn" sjekk hva din handlekurv koster". Butikkene setter ned prisen på noen av de varene som er der for å komme bedre ut. Se feks også på (mener det er) blå ob som koster 8kr mens de andre pakkene koster 20kr!!!

Grøtene fra 8 mnd er stortsett fullkorn alle sammen - usukrede!! Likevel koster ofte den med bare eple 15kr og den med "frukt" 25,-

Leter du i forskjellige butikker kan du finne både de litt "loffete" hvetegrøtene til 15kr og fullkorn grøtene. Men den "havre og hvete" fra 6 mnd er den eneste du finner til 4 kr - ikke forid den er usund men fordi den er i matvarebørsen!

Skrevet

Gjest over meg: Nestle sine babygrøter er IKKE tilsatt sukker de heller! Det er heller ikke fruktbegerne fra Nestle. (Skjønner at noen tror Nestle er fanden selv men jeg tviler på at de er verre enn noen andre....)

Skrevet
Grunen til at havregørt med hvete og ris eller hva den heter koster 4 kr er fordi den (er jeg blitt fortalt) er med når avisene har sånn" sjekk hva din handlekurv koster". Butikkene setter ned prisen på noen av de varene som er der for å komme bedre ut. Se feks også på (mener det er) blå ob som koster 8kr mens de andre pakkene koster 20kr!!!

Jepp dette fikk jeg også vite av en som jobber på prix

Skrevet

Det aller beste og billigste er å lage grøten selv. Det tar fem minutter - fort gjort, ikke noe styr. Koster noen øre pr porsjon, og du vet nøyaktig hva som er i den.

Varier med forskjellig typer mel/korn/gryn, og med ulike tilsetninger av f.eks frukt og grønnsaker.

Skrevet

Hvordan lager man maten selv?

Skrevet

I den eneste grøtoppskriften jeg har sett skulle man bake og steke et spesielt brød......skjære det opp.....steke/tørke mere......smuldre det som da nesten er kavringer til smuler og koke grøt av pulveret/smulene....

Syns det hørtes fryktelig slitsomt ut......

Men det finnes muligens bedre og enklere oppskrifter....

Gjest Gjest
Skrevet

jeg tar havregyrn og vann i mikro'n ,par minutter og avkjøler litt,blander ut med melk(morsmelk) - det sklir ned det

noen ganger blander jeg inn litt banan

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøper den grøten vesla liker. Her går det i Nestle sin med eple og Hipp sin med vanilje. Tror vi har prøvd de fleste grøtsorter. Er viktigst at hun spiser litt da.

Gjest Maddy
Skrevet
Kjøper den grøten vesla liker. Her går det i Nestle sin med eple og Hipp sin med vanilje. Tror vi har prøvd de fleste grøtsorter. Er viktigst at hun spiser litt da.

Dette var meg da :)

Gjest Piper
Skrevet

Jeg hadde sjekket hva de inneholdt, for det er ikke alltid de dyreste er de sunneste.

Skrevet
Uff, ja det var voldsomme greier :overrasket:

Og jeg som bare har brukt most banan med lettkokte havregryn, vann og ørlite salt og kjørt i mikroen...

Men jammen ble de ikke store og friske allikevel ;)

Om du ikke er like sløv som meg, finnes det helt sikkert enklere oppskrifter. Jeg fikk et hefte på helsestasjonen en gang...og det finnes jo flere kokebøker som omhandler barnemat spesielt.

He he jeg er nok sikkert edan sløvere enn deg for Emma har aldri fått annet enn Nestle grøt. Fikk oppskriften av noen men har ikke tenkt et sekund på å prøve den prosessen der altså. Vanlig havregrøt kommer hun nok til å få etterhvert ja...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil bare si Tusen takk til nestle som har gjordt livet mitt så mye lettere... jeg har fått opp to nydelige gutter på det og nå min nydelige lille prinsesse... ( selvfølgelig i tilegg til vanlig middag og brød)

Gjest en  mor på besøk
Skrevet

ikke alle mødre i fattigere deler av verden som takke nestle like intenst som siste taler her kanskje..I ha kjøpt et produkt far de skurkene, what so ever. Uansett hvor "sunt" det måtte ha vært, de får ikke en krone av meg.

Skrevet
ikke alle mødre i fattigere deler av verden som takke nestle like intenst som siste taler her kanskje..I ha kjøpt et produkt far de skurkene, what so ever. Uansett hvor "sunt" det måtte ha vært, de får ikke en krone av meg.

Det var da voldsomt da.........

Skurker? Hva har de gjort mot mødre i fattige land som jeg ikke har fått med meg???

Skrevet

De har tidligere kjørt beinharde reklamekampanjer i u-land med bilder av vellykkede vestlige mødre som gir barna MME, uten å ta det minste hensyn til at folk verken har kunnskap eller ressurser til å sterilisere utstyr eller blande erstatningen med rent vann. Ikke til å bruke nok pulver heller siden det koster penger. På den måten sluttet folk å amme, begynte å gi flaske i skitne flasker med urent vann og for lite pulver.

Man trenger ikke være særlig smart for å skjønne hvordan det gikk. Barna døde som fluer, og de samme gamle plakatene henge fortsatt igjen enkelte steder selv om Nestlé har tatt seg sammen.

Skulle jeg velg ETT firma å boikotte ville det vært Nestlé...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...