AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Vi har nylig kjøpt drømmeboligen, men jeg angrer. Føler vi har kjøpt for dyrt, siden en for stor andel av inntekten går til bokostnader – selv om jeg vet at inflasjonen vil spise opp lånet og lønningene øke over tid. I tillegg er jeg usikker på om vi har valgt riktig sted. Området oppleves som veldig materialistisk, og det er ikke helt meg. Jeg ønsker å selge, spesielt siden vi allerede har hatt god verdiøkning og boliger her vi bor nå selges raskt. Mannen min er uenig og mener vi bør gi det mer tid. Det største problemet er barna. Vi har to, og hvis vi utsetter en eventuell flytting, vil det innebære et skoleskifte for dem. Er det noen her som har flyttet med barn i småskolen (1.–3. trinn)? Hvordan gikk det? Jeg hadde en vanskelig oppvekst og er redd for å gjøre noe som kan påvirke barna negativt eller gi dem traumer som voksne. Anonymkode: a7eb0...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Gi barn traumer pga flytting... Anonymkode: cfd30...fe2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Aldri hørt om barn som blir traumatisert av å flytte et par ganger. Anonymkode: b6c5e...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden 1. Du gjør allerede noe som påvirker barna negativt. Du overtenker alt. Det ødelegger. Barn må også se, oppleve, stå i, og komme seg ut av (med veiledning av voksene) i ubehagelige situasjoner. Du ødelegger ungene dine mer av å prøve å skjerme de fra alt som KAN POTENSIELT skape ett traume. 2. Slapp av. Pust. Flytt. Anonymkode: 5de0b...370 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Dei veit at folk flytter frå ein verdsdel til ein annan? Også med barn? Og kva med alle diplomatane og familiane deira som må flytte kvart fjerde år? ❤️ Anonymkode: 7d6c4...c99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har to barn med PTSD, altså traumer. som mor til disse barna tar jeg meg faktisk nær av overskriften din. Folk må slutte å kaste ordet «traumer» rundt seg. Anonymkode: c2b6a...a6c 3 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dei veit at folk flytter frå ein verdsdel til ein annan? Også med barn? Og kva med alle diplomatane og familiane deira som må flytte kvart fjerde år? ❤️ Anonymkode: 7d6c4...c99 Det kan medføre store tilknytningsskader. Men et flytt i barneskolealder vil gå fint. Verre ved ungdomsskole alder. Anonymkode: 55a43...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Man får aldeles ikke traumer av å flytte fra et nabolag til et annet. De kan nok oppleve det som slitsomt eller vanskelig, eller kanskje til og med de syns det er kjempegøy. Det vet du ikke før du har prøvd. Anonymkode: 94700...c93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det kan medføre store tilknytningsskader. Men et flytt i barneskolealder vil gå fint. Verre ved ungdomsskole alder. Anonymkode: 55a43...daa Tilknytningsskader får man i såfall av omsorgssvikt, eller for eks å bli fjernet fra sine omsorgspersoner. Ikke av å flytte fra et sted til et annet sammen med sine foreldre. Det er i beste fall en sykeliggjøring av normale følelser knyttet til det å flytte. Anonymkode: 94700...c93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Et barn med gode foreldre vil ikke blir traumatisert av en flytting så her lager du masse rare komplikasjoner der det ikke trenger å være noen. Det er forskjell på oss og barna våre vet du, må ikke la våre traumer gå utover de. En flytting og to tåler de fleste, er forskjell på det og 10 flyttinger i løpet av barneskolen med ræva foreldre som gir faen. Anonymkode: 338d5...c71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi har nylig kjøpt drømmeboligen, men jeg angrer. Føler vi har kjøpt for dyrt, siden en for stor andel av inntekten går til bokostnader – selv om jeg vet at inflasjonen vil spise opp lånet og lønningene øke over tid. I tillegg er jeg usikker på om vi har valgt riktig sted. Området oppleves som veldig materialistisk, og det er ikke helt meg. Jeg ønsker å selge, spesielt siden vi allerede har hatt god verdiøkning og boliger her vi bor nå selges raskt. Mannen min er uenig og mener vi bør gi det mer tid. Det største problemet er barna. Vi har to, og hvis vi utsetter en eventuell flytting, vil det innebære et skoleskifte for dem. Er det noen her som har flyttet med barn i småskolen (1.–3. trinn)? Hvordan gikk det? Jeg hadde en vanskelig oppvekst og er redd for å gjøre noe som kan påvirke barna negativt eller gi dem traumer som voksne. Anonymkode: a7eb0...fb9 Ikke flyttet med barn, men jeg flyttet når jeg gikk i 6 klasse på en helt ny skole. Gikk kjempe fint! Men så var jeg en utadvendt person også da Anonymkode: 351bd...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har to barn med PTSD, altså traumer. som mor til disse barna tar jeg meg faktisk nær av overskriften din. Folk må slutte å kaste ordet «traumer» rundt seg. Anonymkode: c2b6a...a6c Takk! Blir og ekstremt provosert av sånne som TS som bruker ordet traume om noe som er ekstremt vanlig og ukomplisert. Traumer er i en helt annen liga. Anonymkode: ee583...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Traumer, seriøst? Hva er galt med deg? Anonymkode: 957b4...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk! Blir og ekstremt provosert av sånne som TS som bruker ordet traume om noe som er ekstremt vanlig og ukomplisert. Traumer er i en helt annen liga. Anonymkode: ee583...e0e Jeg blir provosert over at du skal bestemme hva som kan være traumer. Traumer er sterke, negative opplevelser som overvelder en persons evne til å håndtere dem. De kan være både psykiske og fysiske og oppstår ofte som følge av hendelser som føles truende, smertefulle eller ekstremt stressende. Ja, en flytting kan potensielt være traumatisk for et barn. Hvis flyttingen innebærer at barnet plutselig blir revet vekk fra venner, skole og nærmiljø, kan det skape en følelse av tap, usikkerhet og mangel på kontroll. Det er derfor jeg spør… Anonymkode: a7eb0...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Her flyttet vi så barnet begynte på ny skole til 3.kl. Alt lå tilrette for at dette skulle bli bra, boligen, området etc. Kom fra en rolig fin klasse med normale utfordringer. Så ikke den komme at det finnes faktisk klassetrinn med ufattelige mye utfordringer, og et veldig dårlig klassemiljø, lite inkluderende, klikkete etc. At barnet her var veldig stille og forsiktig gjorde det ekstra vanskelig. Fikk seg heldigvis en bestevenn og overlevde på det. Om vi angret på flyttingen, ja absolutt!! Nå har ungdomskolen begynt og det sosiale går bedre, og det er mye bedre klassemiljø. Jeg tenker ofte på hva en så dårlig tid på barneskolen har gjort med barnet, appropo traumer. Anonymkode: 67b9c...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden 7 forskjellige skoler har jeg gått på. Har flyttet mye som barn. Traumatisert er jeg ikke på noen som helst måte. Jeg gruet meg til å måtte «begynne på nytt» hver gang. Jeg var nervøs og utilpass. Jeg er nok litt rotløs og til slutt gadd jeg ikke skaffe meg venner jeg allikevel måtte flytte fra. Men å bli traumatisert av å flytte en gang er en ekstremt stor overdrivelse. Man må slutte å bruke store psykiske diagnoser for helt vanlige følelser. Anonymkode: 7b4e3...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet 59 minutter siden #17 Del Skrevet 59 minutter siden Kan barna bli lei seg i en periode fordi dere flytter? Ja. Kan de få traumer av å flytte? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #18 Del Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har nylig kjøpt drømmeboligen, men jeg angrer. Føler vi har kjøpt for dyrt, siden en for stor andel av inntekten går til bokostnader – selv om jeg vet at inflasjonen vil spise opp lånet og lønningene øke over tid. I tillegg er jeg usikker på om vi har valgt riktig sted. Området oppleves som veldig materialistisk, og det er ikke helt meg. Jeg ønsker å selge, spesielt siden vi allerede har hatt god verdiøkning og boliger her vi bor nå selges raskt. Mannen min er uenig og mener vi bør gi det mer tid. Det største problemet er barna. Vi har to, og hvis vi utsetter en eventuell flytting, vil det innebære et skoleskifte for dem. Er det noen her som har flyttet med barn i småskolen (1.–3. trinn)? Hvordan gikk det? Jeg hadde en vanskelig oppvekst og er redd for å gjøre noe som kan påvirke barna negativt eller gi dem traumer som voksne. Anonymkode: a7eb0...fb9 Er du en sart sjel, som overtenker og lager problemer før et problem eventuelt oppstår? Vi flyttet tre barn like oppunder jul forrige år, fordi skolen ikke oppfylte våre krav. Dette gikk helt uproblematisk. Ny skole er betydelig bedre for både barn og voksne. Men det var skolen vi byttet ikke bolig. Anonymkode: 76a6f...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå