Sjokoladepenge Skrevet 8 timer siden #41 Del Skrevet 8 timer siden elisa1819 skrev (1 minutt siden): Ukraina bør ikke godta en urettferdig fred på Russlands betingelser, og vi i Europa bør støtte Ukraina i kampen for alle oss europeere. Putin og gjengen juger hele tida, så en avtale uten kontroll av og konsekvenser for Russlands skurkeregjering er verdiløs. Og når vi snakker om mangel på respekt for landsmenns liv, det sies at det dør 1000 - 1500 russere i krigen HVER dag. Hvor er Putins omsorg for dem? Det viser med all tydelighet at Putin er en ekte kynisk skurk ingen kan stole på. Regner forøvrig med at støtten i USA til Trump vil falle som en stein når amerikanernes økonomi bli verre som følge av Trumps idiotiske økonomiske politikk. Denne krigen hadde ikke trengt å skje, og Ukraina kunne beholdt all sitt territorium. Det står ikke på Putin. Jeg synes krig er noe forferdelige greier og er selvfølgelig lei for at så mange russere har måttet dø i en så meningsløs krig. Menn som har måttet gi sitt liv kun fordi den forrige amerikanske regjeringen ikke kunne si offentlig at Ukraina aldri ville bli en del av NATO. Europa bør innstille seg på en fredsavtale og heller hjelpe til med å bygge opp Ukraina igjen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 8 timer siden #42 Del Skrevet 8 timer siden LeveMannen skrev (34 minutter siden): Lurer på om at det at Zelenskyj sa noe i retning av at "USA også vil føle på konsekvensene" var en glipp på grunn av dårlig språkforståelse fra hans side. Det var jo først da at Trump tennte på alle pluggene, og han oppfattet det sikkert som en dårlig skjult og frekk trussel fra Zelenskyj. Sportydame skrev (18 minutter siden): Ja jeg hører reprisen på BBC nå - de kommuniserer dårlig - og Zelenkyj kommer med uttalelser om at "De sitter der ved sitt vakre hav og at de vil få føle på det" - noe sånn - litt sånn trusselaktig - da klikker Trump og spør hvordan han respektløst kan diktere hva de skal "føle"....de burde hatt mellommenn for de er på 2 ulike planeter... Zelenskyj sliter nok med å gjøre seg forstått, men det gjør jo ikke saken noe bedre at Trump og Vance avbryter og snakker i munnen på ham hele tiden. Det jeg oppfattet det som, var at Zelenskyj sa at USA føler at de sitter trygt og er avskåret fra krig og ufred fordi de har et stort vakker hav mellom seg og "resten av verden", men at krigen faktisk kan nå dem også etterhvert. Det er jo faktisk sant. Jeg vet ikke hvor mye det hadde hjulpet med en tolk når de to dresskledde apene ikke klarer å tie i to sekund og la Zelenskyj snakke. De hadde neppe hatt tid til å lytte til en tolk heller. 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 8 timer siden #43 Del Skrevet 8 timer siden Druid skrev (5 minutter siden): Det er jo ikke på noen måte ironisk : Zelensky har vel ikke møtt noen statsoverhoder uten å møte i militærklær, primært grønt siden krigen startet, og det er en viktig del av hans fremtoning, så hans påkledning var definitivt nedtonet i forhold til normalen. At Vance faktisk er så jævla tilbakestående at han er visepresident til en mann som definitiv skjønner signaleffekten av sin påkledning, og at den først og fremst er kommunikativ og ikke skjønner hvorfro Zelensky ikke møter i dress, åpner spørsmålet om hvem som knytter skolissene hans. Joda, han møtte Netanyahu i dress 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 8 timer siden #44 Del Skrevet 8 timer siden Fountaine skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/kwLQeB/kommentatorer-om-moetet-mellom-trump-og-zelenskyj-i-det-hvite-hus https://www.nrk.no/norge/hissig-stemning-mellom-trump-og-zelenskyj_-_-det-er-full-krangling-for-apen-scene._-1.17320809 Synes dere Trump og Vance var urimelig og uhøflig ovenfor Zelenskyj? Hm.. det er sagt at "den amerikanske konstitusjon ikke er noen egnet eksportvare" den er kanskje ikke egnet til bruk i USA heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisa1819 Skrevet 8 timer siden #45 Del Skrevet 8 timer siden Sjokoladepenge skrev (1 minutt siden): Denne krigen hadde ikke trengt å skje, og Ukraina kunne beholdt all sitt territorium. Det står ikke på Putin. Jeg synes krig er noe forferdelige greier og er selvfølgelig lei for at så mange russere har måttet dø i en så meningsløs krig. Menn som har måttet gi sitt liv kun fordi den forrige amerikanske regjeringen ikke kunne si offentlig at Ukraina aldri ville bli en del av NATO. Europa bør innstille seg på en fredsavtale og heller hjelpe til med å bygge opp Ukraina igjen. Krigen skjedde fordi Russland invaderte Ukraina, så hvis de ønsker fred, kan de bare trekke seg ut igjen. 15 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 8 timer siden #46 Del Skrevet 8 timer siden Druid skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke på noen måte ironisk : Zelensky har vel ikke møtt noen statsoverhoder uten å møte i militærklær, primært grønt siden krigen startet, og det er en viktig del av hans fremtoning, så hans påkledning var definitivt nedtonet i forhold til normalen. At Vance faktisk er så jævla tilbakestående at han er visepresident til en mann som definitiv skjønner signaleffekten av sin påkledning, og at den først og fremst er kommunikativ og ikke skjønner hvorfro Zelensky ikke møter i dress, åpner spørsmålet om hvem som knytter skolissene hans. Hører forøvrig nå hva Vance sier: Russland invaderte Ukraina eller deler av det - veien til fred går via Diplomati - og at det er det de engasjerer seg i. Jeg er kjempeenig i det - og han er jo også helt enig i at det var en invasjon. Etter dette begynner Zelensky på en lang tale om hva som skjedde på en følelsesladd måte og han begynner å "krangle" om hva diplomati er - det gjør man ikke offentlig på denne måten, om man er smart... Trump og Vance er ikke interessert i detaljene rundt historien på denne seansen og det forstår ikke Zelensky.... Så han er langt ute på jordet han også... 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 8 timer siden #47 Del Skrevet 8 timer siden Even Tuell skrev (2 minutter siden): Samtidig syns jeg Zelekskyj også gjorde en dårlig figur. Jeg forstår hvor frustrerende det er, og hvor ydmykende det er å bli satt i en slik situasjon, men han burde så definitivt ikke tatt til motmæle. Det jeg reagerte på, er at man kan SE når Zelensky tar beslutningen at dette møtet skal ende på denne måten. Dette var ikke noe Zelensky hoppet inn i, han gjorde en mental øvelse på hva som var i hans interesse. Og Zelensky er ALLTID klar over at han blir sett på... Jeg skulle likt å vite hva han vet som ingen andre viste i denne settingen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 8 timer siden Forfatter #48 Del Skrevet 8 timer siden Full video for de som vil se. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet 8 timer siden #49 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Det er mange som har sådd tvil om Trump er den rette person til å få slutt på krigen i Ukraina.,og den vanlige amerikaner er omlag like lite oppdatert om europa... som europere er om USA Trump har antydet han skal kjøpe Grønnland Trump hevder han skal kjøpe Gasa og bygge det oppatt som feriemål. Trump har antydet at han skal ta tilbake Panamakanalen. Trump har nå skapt handelskrig i verden med sin utspel om tollsatser. Elon Musk er oligark og en av Trump sine økonomiske støttespillere Trump har blitt anklaget for økonomisk utroskap i USA Trump er blitt anklaget for sexuell utroskap. Trump har nå skapt utroskap i natoaliansen Trump er en uttilregneleg kar som har gjordt verden veldi utrygg, og han har manglende empati Endret 8 timer siden av Buffelo 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 8 timer siden #50 Del Skrevet 8 timer siden Sjokoladepenge skrev (5 minutter siden): Denne krigen hadde ikke trengt å skje, og Ukraina kunne beholdt all sitt territorium. Det står ikke på Putin. Jeg synes krig er noe forferdelige greier og er selvfølgelig lei for at så mange russere har måttet dø i en så meningsløs krig. Menn som har måttet gi sitt liv kun fordi den forrige amerikanske regjeringen ikke kunne si offentlig at Ukraina aldri ville bli en del av NATO. Europa bør innstille seg på en fredsavtale og heller hjelpe til med å bygge opp Ukraina igjen. Inntill Putin gikk inn i Ukraina var det aldri mulig for Ukraina å komme inn i NATO, det viste alle , inklusiv Putin. ALT står på Putin. Problemet er at ingen egentlig forstår hvorfor. Hvilket er grunnen til at situasjonen er farlig. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 8 timer siden #51 Del Skrevet 8 timer siden LeveMannen skrev (48 minutter siden): Lurer på om at det at Zelenskyj sa noe i retning av at "USA også vil føle på konsekvensene" var en glipp på grunn av dårlig språkforståelse fra hans side. Det var jo først da at Trump tennte på alle pluggene, og han oppfattet det sikkert som en dårlig skjult og frekk trussel fra Zelenskyj. Ja. Jeg synes det virket som at det var Vance som var katalysten her. Pressekonferansen gikk rimelig greit lenge. Men det var Vance som begynte å fyre opp Trump, med å bruke ord som «disrespectful» og det maset om at Zelenskyj ikke hadde vært takknemlig nok, og at de drev med propaganda. Det var først da Trump tente på alle pluggene. Jeg tror Vance visste utmerket godt hva han gjorde, han vet nok nøyaktig hvordan han skal manipulere Trump. Å få Trump til å føle at han har blitt ydmyket av presidenten i et lite land - det tåler ikke en mann med så små baller som det Trump har. Hvis Vance ikke hadde vært der, tror jeg ikke dette hadde endt i katastrofe. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 8 timer siden #52 Del Skrevet 8 timer siden Ardwinna skrev (4 minutter siden): Det jeg oppfattet det som, var at Zelenskyj sa at USA føler at de sitter trygt og er avskåret fra krig og ufred fordi de har et stort vakker hav mellom seg og "resten av verden", men at krigen faktisk kan nå dem også etterhvert. Det er jo faktisk sant. Å si at en feit person er feit er jo også sant, men det vil like fullt oppfattes som en fornærmelse å si noe slik. Å si at "dere sitter trygt bak et hav, men konsekvensene vil komme til dere også" vil jo oppfattes som en frekk og dårlig skjult trussel av enhver med litt kompetanse på amerikansk språk. Det er jo i samme gata som mafia folk som kommer inn i en butikk for å kreve beskyttelsespenger og sier "det ville jo vært veldig dumt om det ble et innbrudd her og alle varene ble knust". Alle skjønner at det er en dårlig skjult trussel. Jeg tror ikke Zelenskyj mente det som en trussel, men tror det bare var en glipp som følge av dårlig språkforståelse. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 8 timer siden #53 Del Skrevet 8 timer siden Sportydame skrev (24 minutter siden): Jeg tror Trump ironisk kommenterte" Jeg ser du har pyntet deg" eller noe...😉 Jeg tror fortsatt dette var et lite spill for galleriet og kan virkelig ikke se at Ukraina ikke gir seg.... Ja, Trump sa det i det Zelensky kom ut av bilen. «Se, han har pyntet seg» tror jeg det var. Unødvendig sagt. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 8 timer siden #54 Del Skrevet 8 timer siden LeveMannen skrev (Akkurat nå): Å si at en feit person er feit er jo også sant, men det vil like fullt oppfattes som en fornærmelse å si noe slik. Å si at "dere sitter trygt bak et hav, men konsekvensene vil komme til dere også" vil jo oppfattes som en frekk og dårlig skjult trussel av enhver med litt kompetanse på amerikansk språk. Det er jo i samme gata som mafia folk som kommer inn i en butikk for å kreve beskyttelsespenger og sier "det ville jo vært veldig dumt om det ble et innbrudd her og alle varene ble knust". Alle skjønner at det er en dårlig skjult trussel. Jeg tror ikke Zelenskyj mente det som en trussel, men tror det bare var en glipp som følge av dårlig språkforståelse. Dette! Ukrainsk språk er mer direkte (har noen ukrainske kolleger), også nordmenn kan fort si ting for rett ut for amerikanere. Dette ble garantert mottatt som en trussel, og som at «dere må gjøre som jeg vil, ellers havner dere selv i krig snart». Tolk hadde nok hjulpet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 8 timer siden #55 Del Skrevet 8 timer siden Etter å ha sett det korte klippet av krangelen så tenkte jeg at det rett og slett var pinlig og vondt å se på. Men etter å ha sett hele videoen så endret jeg mening. Tonen var stort sett god hele veien, bortsett fra de siste 10 min. Og jeg må helt ærlig si at Zelensky virker noe utakknemlig. Og han virker mer opptatt av å ta parti enn å finne mulige løsninger. Setter også pris på åpenheten rundt det hele. At det blir filmet og vist så alle kan se hele møtet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 7 timer siden #56 Del Skrevet 7 timer siden Tutte skrev (2 minutter siden): Etter å ha sett det korte klippet av krangelen så tenkte jeg at det rett og slett var pinlig og vondt å se på. Men etter å ha sett hele videoen så endret jeg mening. Tonen var stort sett god hele veien, bortsett fra de siste 10 min. Og jeg må helt ærlig si at Zelensky virker noe utakknemlig. Og han virker mer opptatt av å ta parti enn å finne mulige løsninger. Setter også pris på åpenheten rundt det hele. At det blir filmet og vist så alle kan se hele møtet. Ta parti? Landet hans har blitt invadert, og Trump sitter der og forsvarer Putin og får PUTIN til å fremstå som et offer. Trump forsøker å presse Z til å gi bort halvparten av mineralene i Ukraina, uten sikkerhetsgarantier. Jeg synes ikke han er utakknemlig i det hele tatt. Men jeg er enig i at tonen stort sett var god, fram til de siste ti minuttene. Da Vance begynte å blande seg inn. Språk- og kulturproblemer spiller nok inn, hvor G og V har manglende kulturforståelse, og manglende evne til å se gjennom språkproblemene til Z. Han er ganske god i engelsk til å være fra Ukraina, men det er ikke enkelt å være i en slik situasjon på et språk du bare behersker sånn passe godt - når to høyrøstede bøller går etter deg. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 7 timer siden #57 Del Skrevet 7 timer siden Buffelo skrev (19 minutter siden): Det er mange som har sådd tvil om Trump er den rette person til å få slutt på krigen i Ukraina.,og den vanlige amerikaner er omlag like lite oppdatert om europa... som europere er om USA Trump har antydet han skal kjøpe Grønnland Trump hevder han skal kjøpe Gasa og bygge det oppatt som feriemål. Trump har antydet at han skal ta tilbake Panamakanalen. Trump har nå skapt handelskrig i verden med sin utspel om tollsatser. Elon Musk er oligark og en av Trump sine økonomiske støttespillere Trump har blitt anklaget for økonomisk utroskap i USA Trump er blitt anklaget for sexuell utroskap. Trump har nå skapt utroskap i natoaliansen Trump er en uttilregneleg kar som har gjordt verden veldi utrygg, og han har manglende empati Trump har åpnet for at russiske oligarker kan få gullkort for å bosette seg i USA. Dette er nok bare begynnelsen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 7 timer siden #58 Del Skrevet 7 timer siden Én ting Trump har klart det er å vekke og samle Europa. Alle har sovet og bygget ned forsvar og tenkt at andre tar seg av oss. Så ikke så dumt at det ikke er godt for noe. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 7 timer siden #59 Del Skrevet 7 timer siden elisa1819 skrev (23 minutter siden): Krigen skjedde fordi Russland invaderte Ukraina, så hvis de ønsker fred, kan de bare trekke seg ut igjen. Nei, krigen skjedde fordi USA og NATO fremprovoserte den. Dette er noe som har pågått under flere år. Helt virkelighetsfjernt å tro at Putin skulle starte en krig mot Ukraina, brorsfolket, uten betydelige provokasjoner fra vesten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden Druid skrev (23 minutter siden): Inntill Putin gikk inn i Ukraina var det aldri mulig for Ukraina å komme inn i NATO, det viste alle , inklusiv Putin. ALT står på Putin. Problemet er at ingen egentlig forstår hvorfor. Hvilket er grunnen til at situasjonen er farlig. Haha, hæ? USAs innblanding i Ukraina og NATOs selverklærte rett til å innlemme hvilke land som helst er jo hele årsaken til krigen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå