Bacteria Skrevet 10 timer siden #21 Del Skrevet 10 timer siden LeveMannen skrev (10 minutter siden): Lurer på om at det at Zelenskyj sa noe i retning av at "USA også vil føle på konsekvensene" var en glipp på grunn av dårlig språkforståelse fra hans side. Det var jo først da at Trump tennte på alle pluggene, og han oppfattet det sikkert som en dårlig skjult og frekk trussel fra Zelenskyj. Ja, Zelensky snakker dårlig engelsk og det burde vært en tolk der. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10 timer siden #22 Del Skrevet 10 timer siden Johan uten land skrev (1 minutt siden): Du er fullstendig på villspor. Han ble i Kiev da alle trodde Russerne ville ta byen og ta livet av ham. For en respektløs antydning om en av vår tids store helter ! Han står opp for landet - og har heldigvis bred støtte i den frie verden - inkludert samtlige partier i Norge. Selvsagt er det mange som er lei av krig og prøver å stikke av. Det gjør jo ikek situasjonen bedre. Hva skulle man gjøre - gi Putin først en del og så resten... Det finnes selvsagt alternatier - om USA gir faen så stiller Europa opp. Underlig å lese slike ting på et norsk forum. Det høres ut som du stiller deg først i køen for frontlinjen der nede? Og du svarte ikke på spørsmålene mine ang starlink og amerikanske missiler? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 10 timer siden #23 Del Skrevet 10 timer siden Johan uten land skrev (2 minutter siden): Du er fullstendig på villspor. Han ble i Kiev da alle trodde Russerne ville ta byen og ta livet av ham. For en respektløs antydning om en av vår tids store helter ! Han står opp for landet - og har heldigvis bred støtte i den frie verden - inkludert samtlige partier i Norge. Selvsagt er det mange som er lei av krig og prøver å stikke av. Det gjør jo ikek situasjonen bedre. Hva skulle man gjøre - gi Putin først en del og så resten... Det finnes selvsagt alternatier - om USA gir faen så stiller Europa opp. Underlig å lese slike ting på et norsk forum. "en av vår tids store helter", jeg vet neimen ikke om så mange ukrainere er enig i din skildring der. Mannen har totalt sviktet Ukraina, han har slaktet store deler av landet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 10 timer siden #24 Del Skrevet 10 timer siden Sportydame skrev (1 minutt siden): Det høres ut som du stiller deg først i køen for frontlinjen der nede? Og du svarte ikke på spørsmålene mine ang starlink og amerikanske missiler? Jeg kunne gjerne tatt opp min karriere i Sjøforsvaret. Jeg så flotte norske jagerpiloter i Polen forsvare NATOs grenser her om dagen. De finnes selvsagt alternativer og ameriknske missiler, og amerikanske missiler kan vi kjøpe for våre oljepenger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10 timer siden #25 Del Skrevet 10 timer siden Bacteria skrev (1 minutt siden): Ja, Zelensky snakker dårlig engelsk og det burde vært en tolk der. Ja jeg hører reprisen på BBC nå - de kommuniserer dårlig - og Zelenkyj kommer med uttalelser om at "De sitter der ved sitt vakre hav og at de vil få føle på det" - noe sånn - litt sånn trusselaktig - da klikker Trump og spør hvordan han respektløst kan diktere hva de skal "føle"....de burde hatt mellommenn for de er på 2 ulike planeter... 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 10 timer siden #26 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Sjokoladepenge skrev (2 minutter siden): "en av vår tids store helter", jeg vet neimen ikke om så mange ukrainere er enig i din skildring der. Mannen har totalt sviktet Ukraina, han har slaktet store deler av landet. For en grotesk holdning du har. Antar det er forsøk på trolling, så avslutter fra min side. Måtte du få en trivelig kveld. Endret 10 timer siden av Johan uten land 22 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10 timer siden #27 Del Skrevet 10 timer siden Johan uten land skrev (1 minutt siden): Jeg kunne gjerne tatt opp min karriere i Sjøforsvaret. Jeg så flotte norske jagerpiloter i Polen forsvare NATOs grenser her om dagen. De finnes selvsagt alternativer og ameriknske missiler, og amerikanske missiler kan vi kjøpe for våre oljepenger. Så de har alternativer til Starlink?😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 10 timer siden #28 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Johan uten land skrev (4 minutter siden): og amerikanske missiler kan vi kjøpe for våre oljepenger. USA har streng kontroll på sluttbruker av sine våpensystemer. Det er ikke bare å selge de videre til hvem som helst. Derfor måtte mange land vente på godkjenning fra USA før de kunne gi F-16 fly til Ukraina. Endret 10 timer siden av LeveMannen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10 timer siden #29 Del Skrevet 10 timer siden Fountaine skrev (2 timer siden): Synes dere Trump og Vance var urimelig og uhøflig ovenfor Zelenskyj? Det er litt på siden ; de var uinteligente og oppførte seg på en måte som var skadelig for USA i en offentlig setting. Hvorvidt de i en privat samtale kunne hatt denne formen på diskusjonen , handler om personene og hvordan de kommuniserer: Dette var et skuespill for publikum, og her fremsto Trump og Vance som avkledde bøller uten virkelighetsforståelse, og det ser ikke bra ut. Trump mister ballen her, og han lot Vance score selvmål : Han må begynne å få bedre kontroll over disse møtene; han sliter med å fungere med folk han ikke liker, og det gjør han til en dårlig deltager. 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden Johan uten land skrev (Akkurat nå): For en grotesk holdning du har. Det som er groteskt, er at det finnes mennesker som ønsker å holde liv i denne krigen. Selv etter at USA, som står bak krigen, snur og forsøker å få til fred. Ukrainske liv betyr tydeligvis ingenting for dere. Ellers hadde dere selv vervet dere til det ukrainske forsvaret og kjempet i fronten sammen med ukrainerne der borte. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10 timer siden #31 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Sportydame skrev (9 minutter siden): Ja jeg hører reprisen på BBC nå - de kommuniserer dårlig - og Zelenkyj kommer med uttalelser om at "De sitter der ved sitt vakre hav og at de vil få føle på det" - noe sånn - litt sånn trusselaktig - da klikker Trump og spør hvordan han respektløst kan diktere hva de skal "føle"....de burde hatt mellommenn for de er på 2 ulike planeter... Det inntrykket sitter også jeg igjen med. Nå har jeg hørt hurtigpodcast med Lurås og Ness. Lurås går langt i å påstå at det lå en slags fredsavtale klar i beg av krigen, men at Zelensky ble oppfordret til ikke å signere av den forrige administrasjonen, samt B Johnson. Vet ikke sannhetsgehalten i dette, hvertfall har Trump & co en motsatt agenda. Har også vært på TikTok og sett videoer fra møtet. I fall disse er uredigerte høres det ut som om det er Vance som starter det som jeg vil karakterisere som mobbing av Z. «Hvorfor har du ikke på deg dress» i beg av interaksjonen. Det eksisterer også opptak der de to går løs på Z fordi han skal ha støttet valgkampen til Biden/Harris. Virker som de bærer nag til Zelensky pga det. Er skeptisk til Z selv, ser ikke på ham som den store helten. Men den behandlingen han fikk under besøket til Trump var skammelig og ikke Amerikas president verdig. Ren mobbing. Endret 10 timer siden av Bacteria 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10 timer siden #32 Del Skrevet 10 timer siden Druid skrev (2 minutter siden): Det er litt på siden ; de var uinteligente og oppførte seg på en måte som var skadelig for USA i en offentlig setting. Hvorvidt de i en privat samtale kunne hatt denne formen på diskusjonen , handler om personene og hvordan de kommuniserer: Dette var et skuespill for publikum, og her fremsto Trump og Vance som avkledde bøller uten virkelighetsforståelse, og det ser ikke bra ut. Trump mister ballen her, og han lot Vance score selvmål : Han må begynne å få bedre kontroll over disse møtene; han sliter med å fungere med folk han ikke liker, og det gjør han til en dårlig deltager. Det er jeg enig i - men Zelensky var også veldig lite taktisk i dette møtet. De trenger noen som kan kommunisere for dem - jeg kan virkelig ikke se hvordan denne krigen kan fortsette etter dette.... 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 10 timer siden #33 Del Skrevet 10 timer siden Bacteria skrev (1 minutt siden): Det inntrykket sitter også jeg igjen med. Nå har jeg hørt hurtigpodcast med Lurås og Ness. Lurås går langt i å påstå at det lå en slags fredsavtale klar i beg av krigen, men at Zelensky ble oppfordret til ikke å signere av den forrige administrasjonen, samt B Johnson. Vet ikke sannhetsgehalten i dette, hvertfall har Trump & co en motsatt agenda. Har også vært på TikTok og sett videoer fra møtet. I fall disse er uredigerte høres det ut som om det er Vance som starter det som jeg vil karakterisere som mobbing av Z. «Hvorfor har du ikke på deg dress» i beg av interaksjonen. Det eksisterer også opptak der de to går løs på Z fordi han skal ha støttet valgkampen til Biden/Harris. Virker som de bærer nag til Zelensky pga det. Er skeptisk til Z selv, ser ikke på ham som den store helten. Men den behandlingen han fikk under besøket til Trump var uverdig og ikke Amerikas president verdig. Ren mobbing. Jeg tror Trump ironisk kommenterte" Jeg ser du har pyntet deg" eller noe...😉 Jeg tror fortsatt dette var et lite spill for galleriet og kan virkelig ikke se at Ukraina ikke gir seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10 timer siden #34 Del Skrevet 10 timer siden LeveMannen skrev (22 minutter siden): Lurer på om at det at Zelenskyj sa noe i retning av at "USA også vil føle på konsekvensene" var en glipp på grunn av dårlig språkforståelse fra hans side. Det var jo først da at Trump tennte på alle pluggene, og han oppfattet det sikkert som en dårlig skjult og frekk trussel fra Zelenskyj. Vel, det er jo ett velkjent faktum.. Det er jo ikke som om denne krigen ikke har en historisk paralell. Altså : Vi ER i 3. verdenskrig ; det at den ikke har eskalert til andre land enda, handler om politisk kontroll, ikke hva som er de underliggende motivasjonene: vi kan fortsatt bestemme litt hvor omfattende den kommer til å bli. Vi kan fortsatt unngå at den eskalerer ut av kontroll, og blir KJENT som 3. verdenskrig. Men hvis ikke Putin blir satt under en eller annen kontroll, VIL det ende opp med amerikanske soldater i bodybag. Det er gitt! 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 9 timer siden #35 Del Skrevet 9 timer siden Kvelden gjorde det enda mer interessant å lese denne efter å ha sett og hørt den bizarre scenen med POTUS og hans VP som hverken har folkeskikk, statsmannsegenskaper eller politisk eller geopolitisk teft: «Until more direct information comes to light, in the form of credible first-person accounts or authenticated intelligence documents, the matter of Donald Trump and the Kremlin remains unresolved.» https://topsecretumbra.substack.com/p/the-secret-squirrel-bluf-25-1?fbclid=IwY2xjawIvFNJleHRuA2FlbQIxMAABHSRuvmyIPkENutvjjToWBjUWWtnpVSK67iE1kOsFBjPCIJ9tsq5FzHjFBA_aem_R054MldxZjwbm3vjpxbR8Q «I Need Ammunition, Not A Ride.» En legendarisk replikk fra statsmannen da hans nasjon ble angrepet. I dag talte han på ny, kort, slik bare en av hans fiendes plattformer tillater: #SlavaUkraini 🇺🇦 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 9 timer siden #36 Del Skrevet 9 timer siden Her støtter jeg amerikanerne. Krigen må avsluttes for enhver pris. Europa bør holde seg unna Ukraina, men ruste nabolandene til tennene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisa1819 Skrevet 9 timer siden #37 Del Skrevet 9 timer siden Sjokoladepenge skrev (3 minutter siden): Det som er groteskt, er at det finnes mennesker som ønsker å holde liv i denne krigen. Selv etter at USA, som står bak krigen, snur og forsøker å få til fred. Ukrainske liv betyr tydeligvis ingenting for dere. Ellers hadde dere selv vervet dere til det ukrainske forsvaret og kjempet i fronten sammen med ukrainerne der borte. Ukraina bør ikke godta en urettferdig fred på Russlands betingelser, og vi i Europa bør støtte Ukraina i kampen for alle oss europeere. Putin og gjengen juger hele tida, så en avtale uten kontroll av og konsekvenser for Russlands skurkeregjering er verdiløs. Og når vi snakker om mangel på respekt for landsmenns liv, det sies at det dør 1000 - 1500 russere i krigen HVER dag. Hvor er Putins omsorg for dem? Det viser med all tydelighet at Putin er en ekte kynisk skurk ingen kan stole på. Regner forøvrig med at støtten i USA til Trump vil falle som en stein når amerikanernes økonomi bli verre som følge av Trumps idiotiske økonomiske politikk. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 9 timer siden #38 Del Skrevet 9 timer siden Sportydame skrev (2 minutter siden): Jeg tror Trump ironisk kommenterte" Jeg ser du har pyntet deg" eller noe...😉 Det er jo ikke på noen måte ironisk : Zelensky har vel ikke møtt noen statsoverhoder uten å møte i militærklær, primært grønt siden krigen startet, og det er en viktig del av hans fremtoning, så hans påkledning var definitivt nedtonet i forhold til normalen. At Vance faktisk er så jævla tilbakestående at han er visepresident til en mann som definitiv skjønner signaleffekten av sin påkledning, og at den først og fremst er kommunikativ og ikke skjønner hvorfro Zelensky ikke møter i dress, åpner spørsmålet om hvem som knytter skolissene hans. 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 9 timer siden #39 Del Skrevet 9 timer siden Trump og Vance var åpenbart respektløse og bøllete. Det er under enhver kritikk å sette andre i en slik situasjon, og ikke minst en gjest. Dessverre er vi kanskje så vant til slik møkka-oppførsel at man ikke blir overrasket lengre. Forventningen til den amerikanske administrasjonen er under nullpunktet. Samtidig syns jeg Zelekskyj også gjorde en dårlig figur. Jeg forstår hvor frustrerende det er, og hvor ydmykende det er å bli satt i en slik situasjon, men han burde så definitivt ikke tatt til motmæle. Han burde helt klart tatt alt rølpet som kom hans vei og heller tatt den høye vei. Svar at han er ytterst takknemlig for amerikansk støtte, vær ydmyk og uttrykk ønske om støtte i framtiden også. ... og så avstå fra å signere en avtale som ikke er god. Trump og Vance var nedrige verter, men Zelenskyj var også en litt dårlig gjest. 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 9 timer siden #40 Del Skrevet 9 timer siden Sportydame skrev (19 minutter siden): Så de har alternativer til Starlink?😉 Husk på at starlink kom sent til Ukraina, og det er har ikke vært mulig å stole på det, så du kan regne med at de har funnet løsninger. Starlink er nok veldig nyttig, men jeg tror ikke ukraina faller på Starlink alene. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå