AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Til dere andre småbarnsmødre Jeg har to barn, alder 1 og 3 år. Begge går i barnehagen. Problemet er altså at jeg er syk konstant!!!!! Det siste halvåret har jeg hatt influensa, omgangssyke, covid-19, og sikkert 10-15 forkjølelser i tillegg. Ligger rett ut hver gang…. Den ene forkjølelsen overlapper den andre. Rekker ikke bli frisk før jeg får noe nytt. Er dette normalt?? Begynner å bekymre meg for at jeg er syk, type kreft eller noe… har vært hos fastlege men blir bare avfeid med at det er «vanlig».. blodprøver er helt fine. Jeg spiser sunt, sover godt, trener osv osv. Anyone? Høres det normalt ut? Anonymkode: 124ed...b3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Å ha barn som går i barnehage er å invitere alt av basilusker inn. Det gikk seg til etterhvert for meg. Etter to-tre år hadde immunforsvaret mitt blitt mer motstandsdyktig og jeg ble ikke så ofte syk. Anonymkode: ee586...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Det høres ikke normalt ut å ha hatt 10-15 forskjølelser i tillegg til covid og influensa, på et halvt år. Hva legger du i «ligger rett ut»? Anonymkode: b10df...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry88 Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Med alle 3 barna her, så har vi nærmest vært syke hele første året når de startet i bhg. Og jo, det er helt vanlig å få sekundærinfeksjon etter gjennomgått infeksjon. Samt at mange tror man skal være friske etter knappe 2-3 dager, men at det fort kan ta 1-3 uker med svingende form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Mitt inntrykk er at generelt sett så har folk blitt mer syke etter korona. Uansett, mitt barn begynte ikke i barnehagen før rund 3 år, det første året fikk vi litt, jeg mer enn barnet. Barnet var kanskje syk 3 ganger, heavy forkjølelse 2 ganger og en omgangssykerunde. Jeg fikk halsbetennelse 10 ganger det året. Kan godt være det var fordie jeg var tilbake på jobb og brukte kollektivtransport men det var helt ekstremt. En kamerat av meg var sykemeldt i et halvt år med første barnet, han fikk det ene etter det andre. Anonymkode: d071a...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Noen har bedre immunforsvar enn andre, og det kan nok oppleves som veldig urettferdig. Vi har to barn i småskolen som sjeldent er syke, og var lite syke i barnehagen også. Jeg kan ikke huske å ha hatt feber nesten noen gang som barn/ungdom, og mannen er lik. Vi kan alle kanskje ha et par forkjølelser hver i året og en runde med feber pr år. Lenge siden omgangssyke nå, bank i bordet. Anonymkode: 18cfe...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Det er ikke normalt å ligge rett ut med forkjølelse - litt hoste og snørr tåler de fleste og man kan fint jobbe? Bortsett fra man flu, da er man døden nær har jeg observert. Men ja, det er normalt å være både forkjølt og hoste og få runder av alt mulig rart. Klart det er det. I har barn i bhg, barneskole og ungdomsskole og 100 fritidsaktiviteter, så klart de er mye eksponert. Men det betyr også at de lærer seg å ikke legge seg ned for det minste ubehag. Anonymkode: 6699d...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå