AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Skrevet 28. februar Til dere andre småbarnsmødre Jeg har to barn, alder 1 og 3 år. Begge går i barnehagen. Problemet er altså at jeg er syk konstant!!!!! Det siste halvåret har jeg hatt influensa, omgangssyke, covid-19, og sikkert 10-15 forkjølelser i tillegg. Ligger rett ut hver gang…. Den ene forkjølelsen overlapper den andre. Rekker ikke bli frisk før jeg får noe nytt. Er dette normalt?? Begynner å bekymre meg for at jeg er syk, type kreft eller noe… har vært hos fastlege men blir bare avfeid med at det er «vanlig».. blodprøver er helt fine. Jeg spiser sunt, sover godt, trener osv osv. Anyone? Høres det normalt ut? Anonymkode: 124ed...b3c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Skrevet 28. februar Å ha barn som går i barnehage er å invitere alt av basilusker inn. Det gikk seg til etterhvert for meg. Etter to-tre år hadde immunforsvaret mitt blitt mer motstandsdyktig og jeg ble ikke så ofte syk. Anonymkode: ee586...336 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Skrevet 28. februar Det høres ikke normalt ut å ha hatt 10-15 forskjølelser i tillegg til covid og influensa, på et halvt år. Hva legger du i «ligger rett ut»? Anonymkode: b10df...091 1
strawberry88 Skrevet 28. februar #4 Skrevet 28. februar Med alle 3 barna her, så har vi nærmest vært syke hele første året når de startet i bhg. Og jo, det er helt vanlig å få sekundærinfeksjon etter gjennomgått infeksjon. Samt at mange tror man skal være friske etter knappe 2-3 dager, men at det fort kan ta 1-3 uker med svingende form
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Skrevet 28. februar Mitt inntrykk er at generelt sett så har folk blitt mer syke etter korona. Uansett, mitt barn begynte ikke i barnehagen før rund 3 år, det første året fikk vi litt, jeg mer enn barnet. Barnet var kanskje syk 3 ganger, heavy forkjølelse 2 ganger og en omgangssykerunde. Jeg fikk halsbetennelse 10 ganger det året. Kan godt være det var fordie jeg var tilbake på jobb og brukte kollektivtransport men det var helt ekstremt. En kamerat av meg var sykemeldt i et halvt år med første barnet, han fikk det ene etter det andre. Anonymkode: d071a...d34
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Skrevet 28. februar Noen har bedre immunforsvar enn andre, og det kan nok oppleves som veldig urettferdig. Vi har to barn i småskolen som sjeldent er syke, og var lite syke i barnehagen også. Jeg kan ikke huske å ha hatt feber nesten noen gang som barn/ungdom, og mannen er lik. Vi kan alle kanskje ha et par forkjølelser hver i året og en runde med feber pr år. Lenge siden omgangssyke nå, bank i bordet. Anonymkode: 18cfe...21d 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar Det er ikke normalt å ligge rett ut med forkjølelse - litt hoste og snørr tåler de fleste og man kan fint jobbe? Bortsett fra man flu, da er man døden nær har jeg observert. Men ja, det er normalt å være både forkjølt og hoste og få runder av alt mulig rart. Klart det er det. I har barn i bhg, barneskole og ungdomsskole og 100 fritidsaktiviteter, så klart de er mye eksponert. Men det betyr også at de lærer seg å ikke legge seg ned for det minste ubehag. Anonymkode: 6699d...699 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ikke normalt å ligge rett ut med forkjølelse - litt hoste og snørr tåler de fleste og man kan fint jobbe? Bortsett fra man flu, da er man døden nær har jeg observert. Men ja, det er normalt å være både forkjølt og hoste og få runder av alt mulig rart. Klart det er det. I har barn i bhg, barneskole og ungdomsskole og 100 fritidsaktiviteter, så klart de er mye eksponert. Men det betyr også at de lærer seg å ikke legge seg ned for det minste ubehag. Anonymkode: 6699d...699 Jeg kan bli helt slått ut av forkjølelse. Det er ikke bare snørr og hoste, men at jeg føler meg helt utmattet. Særlig hvis den ene infeksjonen avløser den andre i flere måneder og jeg har jobbet så mye jeg overhodet får til uansett Anonymkode: f435d...1f5
AnonymBruker Skrevet 1. mars #9 Skrevet 1. mars Det første året datteren min gikk i barnehage var hun syk omtrent annenhver uke. I oktober/november fikk hun feber bokstavelig talt annenhver helg. Jeg ble smittet av alt, og personlig synes jeg det å gå rundt og være ikke ordentlig syk, men ikke ordentlig frisk heller, i over et halvt år, var innmari utmattende. Det er blitt bedre nå som hun er blitt 5, men det var noen kjipe år. Jeg har en jobb hvor jeg må være 100% på og møte folk med et smil og omsorg uansett, og det er tungt når man føler seg som om hodet er fylt med bomull og Paracet er det eneste som får en gjennom dagen. Anonymkode: 04c80...990 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #10 Skrevet 1. mars Uff, høres ut som meg første året med barnehagebarn. Er nok ikke uvanlig, selv om en del slipper billigere unna. Ikke så rart man blir utslått av en enkel forkjølelse når man allerede er så nedkjørt. Det er helt grusomt. Jeg synes det var det aller verste med å ha barn. Anonymkode: dfea7...649
AnonymBruker Skrevet 1. mars #11 Skrevet 1. mars Aldri ansett kvinner med små barn. Det er mitt mantra Anonymkode: b8cc7...da9
AnonymBruker Skrevet 1. mars #12 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Til dere andre småbarnsmødre Jeg har to barn, alder 1 og 3 år. Begge går i barnehagen. Problemet er altså at jeg er syk konstant!!!!! Det siste halvåret har jeg hatt influensa, omgangssyke, covid-19, og sikkert 10-15 forkjølelser i tillegg. Ligger rett ut hver gang…. Den ene forkjølelsen overlapper den andre. Rekker ikke bli frisk før jeg får noe nytt. Er dette normalt?? Begynner å bekymre meg for at jeg er syk, type kreft eller noe… har vært hos fastlege men blir bare avfeid med at det er «vanlig».. blodprøver er helt fine. Jeg spiser sunt, sover godt, trener osv osv. Anyone? Høres det normalt ut? Anonymkode: 124ed...b3c Det som reddet meg ut av alt dette var: https://www.greatlife.no/flora-plus-probiotika?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2oW-BhC2ARIsADSIAWq6b11yYBoNy5S3QtnG6ee30628Dwv9MLid7kI1Mvlbz0j_JgiDoJoaAtL7EALw_wcB Etter å ha lest bøker om tarmen osv som er veldig spennende og interessant kom jeg over denne, og det som slo meg mest var flere kommentarer om hvordan folk har blitt friskere. Det trengte jeg desperat med to små i hus!! Sååååå lei av å bli dritsyk hver eneste gang de tok med noe hjem. Og den funket fantastisk for meg! Ja, dyr... den første tiden tok jeg en hver dag, men nå tar jeg de kanskje to ganger i uka når jeg husker de, så da varer en boks mye lenger. Og det virker til å opprettholde effekten. Kan bli såvidt litt snufs, eller ha vondt i halsen en kveld. Men det er alt. Nå er barna i starten av barneskolen, men startet på denne mens vi hadde bhg-barn for to år siden. Forsåvidt hatt endel hun i 1.klasse i år også. Men ikke jeg Har hatt ca 0 egenmeldingsdager de siste to årene. Magisk! Så, er du lei ville jeg testet. Tipper det er veldig individuelt om dette hjelper, for må jo avhenge av om det er et problem i tarmen eller ikke, og om disse hjelper til. Men for meg, og flere som har anmeldt de, så har de virkelig funket. Anonymkode: fd986...6eb
AnonymBruker Skrevet 1. mars #13 Skrevet 1. mars Jeg har inntrykk av at det har blitt slik for veldig mange etter lock down. Her har vi vært konstant syke de siste to årene, med bare noen få pauser om sommeren. Har barnehagebarn og skolebarn. Jeg har en underliggende sykdom som trigges av infeksjoner og forkjølelse, så jeg blir ikke bare småsyk og kan ikke jobbe. Anonymkode: 3b968...ccb
AnonymBruker Skrevet 1. mars #14 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har inntrykk av at det har blitt slik for veldig mange etter lock down. Her har vi vært konstant syke de siste to årene, med bare noen få pauser om sommeren. Har barnehagebarn og skolebarn. Jeg har en underliggende sykdom som trigges av infeksjoner og forkjølelse, så jeg blir ikke bare småsyk og kan ikke jobbe. Anonymkode: 3b968...ccb Men det er jo bare fordi forkjølelse plutselig var farlig og man måtte kjenne etter om man var litt syk hele tiden. Før det så var man ikke syk fordi man var litt snørrete/hostet/var litt sliten. Det sto 11 av snør under nesa mi konstant da jeg var liten og det har gjort det på barna mine også i perioder. Men de har vært i barnehagen for det. Anonymkode: 6699d...699 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #15 Skrevet 1. mars Normalt, dessverre. Realiteten er at før du fikk barn, var du knapt eksponert for sykdom. Nå blir du det. Det blir bedre når ungene blir større og du utvikler mer immunitet. Anonymkode: 84173...b85
AnonymBruker Skrevet 1. mars #16 Skrevet 1. mars Helt vanlig, noen har bare et "dårligere" immunforsvar enn andre Hos oss er jeg heldig og blir svært sjelden syk, mannen derimot... Han får alle virus ungene drar i hus 😅 Feks om omgangssyke går i barnehagen, så får mannen min det. Selv om ikke ungene har det 🤭 Hver gang en unge kommer hostende hjem, blir mannen liggende med feber og dritt i dagesvis. Han er skikkelig uheldig 🙄 Tror noen bare er sånn... Anonymkode: 5f466...448
AnonymBruker Skrevet 1. mars #17 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri ansett kvinner med små barn. Det er mitt mantra Anonymkode: b8cc7...da9 De skulle bare fått lov til å være hjemme de tre første årene. Hadde vært best for alle parter. Er selv kvinne og jobbet i kvinneyrke. Var mer arbeid med administrasjon rundt sykefraværet til småbarnsmødre enn man faktisk tjente på å ha de i jobb. Anonymkode: dfea7...649
AnonymBruker Skrevet 1. mars #18 Skrevet 1. mars Da mine barn var i din alder så var det helt likt for meg. Følte jeg hadde immunsvikt. Det er en dårlig loop når et virus tar det andre. Råder deg derfor til å være hjemme fra jobb til du er helt bra, så du ikke pådrar deg mer.. man er veldig lite motstandsdyktig for sykdom når I utgangspunktet er halv syk. lykke til. Her har det snudd,barna her er nå 4 og 7 og jeg har ikke vært syk på et år Anonymkode: 7563f...7f4
AnonymBruker Skrevet 1. mars #19 Skrevet 1. mars Ja, det høres dessverre helt normalt ut. Jeg har hatt slike år jeg også. Verste året var da eldste nettopp hadde begynt i bhg. Da var det forkjølelse med feber, bihulebetennelse, influensa, omgangssyken, streptokokker…Helt grusomt. Nå er mi yngste 7 år, og det er kun omgangssyken som fortsatt slår meg ut. Virker som om immunforsvaret kjapt rydder opp i andre virus. Anonymkode: 2b517...2ea
AnonymBruker Skrevet 1. mars #20 Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlig, noen har bare et "dårligere" immunforsvar enn andre Hos oss er jeg heldig og blir svært sjelden syk, mannen derimot... Han får alle virus ungene drar i hus 😅 Feks om omgangssyke går i barnehagen, så får mannen min det. Selv om ikke ungene har det 🤭 Hver gang en unge kommer hostende hjem, blir mannen liggende med feber og dritt i dagesvis. Han er skikkelig uheldig 🙄 Tror noen bare er sånn... Anonymkode: 5f466...448 Han har med andre ord dårlig håndhygiene. Anonymkode: 40a86...e5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå