Gå til innhold

Oppskrift på hjemmelaget pizzafyll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å prøve å lage selv, gjorde det for noen år siden men syns det var langt ifra like godt som butikkjøpt. Sausen jeg bruker er den fra Idun, med tomat på lokket. 

Har prøvd med bare tomatpurè og hakkede tomater, syns ikke det blir noe særlig heller. Liker at sausen er stram med mye smak. :) 

Anonymkode: 4ab64...34e

Skrevet

Vil anbefale deg å prøve en ny oppskrift helt til du finner en du liker. Hvilke krydder brukte du sist? Hvis du synes sausen du lagde var smakløs vil det gjøre stor forskjell om du får til å krydre den skikkelig 😄 

Skrevet

Jeg lager ikke pizzafyll, men jeg koker egen saus av tomater, hermetiske eller ferske, som jeg tilsetter diverse krydder og lar koke lenge. 

Har saus på pizzabunnen, så revet ost og til slutt kjøtt, pepperoni, bacon, reker, blåskjell, blekksprut, sopp, oliven, paprika, løk, tomat - ikke alt på en gang, men det som frister der og da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lager saus av tomatpure og hermetiske tomater må du ha i litt sukker,og så smake til med andre krydder. Jeg bruker som regel salt,pepper,oregano,basilikum eller ferdig pizzakrydder. Evt buljong eller fond,men da kutter jeg ut saltet. 

Steker først løk og hvitløk i panna,og tilsetter tomater og krydder,og lar det koke en god stund. Har i litt vann hvis det tykner veldig. 

Anonymkode: ecbf5...480

AnonymBruker
Skrevet

Gode tomater, som Mutti. Tomatpuré. En klype sukker. Salt og pepper. Olivenolje. Oregano. Basilikum. Og en liten klype chiliflak. Bør putre på svak varme en god stund. 

Anonymkode: 3463c...867

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne har en kraftig smak

1 liten rød løk, hakket
4 hvitløksfedd, hakket
4 soltørkede tomater (sånne i olje), hakket
1 ss hakket frisk oregano (ev. 1 ts tørket)
1 boks tomater
1 par pinsjer røkt paprika(kan sløyfes men det gir en ekstra dybde)
Salt og pepper
1 god ts grønnsaksbuljongpulver
olivenolje 

Ha en dæsj olivenolje i en kjele. Sleng oppi løk, hvitløk, oregano og soltørkede tomater. 

Stek på litt over medium varme i 10-15 min. Husk å røre om iblant.

Tilsett boksen med tomater, litt salt, pepper,røkt paprika buljong. La det hele koke under lokk i 20 min. Gjerne lenger, den blir bare bedre og bedre jo lenger den står. Mos med stavmikser eller blender til en jevn saus. 
Smak til om det trengs litt mer salt, pepper eller buljong. 

Anonymkode: f6277...851

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd hvit saus? Jeg lager med creme fraiche, hvitløk, frisk basilikum, oregano, salt og pepper. Evt finhakket chilli om den skal være spicy.

Anonymkode: 0be99...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...