FrøkenNordby93 Skrevet 28. februar #1 Del Skrevet 28. februar Jeg vurderer å kjøpe meg dette kabinettet. https://www.komplett.no/product/1222022/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/phanteks-nv7-big-tower-sort?queryid=b903a47b7662e54579d864deb4b028e3&sort=None# Vil det funke med vifter fra corsair i dette? Jeg har 1000w strømforsyning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 2. mars #2 Del Skrevet 2. mars Det korte svaret er JA.... Vifter og kabinetter er lagd etter samme standard.... Men en vifte på 60mm passer selvfølgelig ikke i en 80mm plass.... Spørsmålet må da være om du skal bygge nytt, eller gjenbruke gamle deler..... Oftest passer de sammen, men kan være enkelte forskjeller.. Størrelsen på strømforsyning har intet med viftene å gjøre, de krever minimalt med strøm... Så lenge din strømforsyning lever mer enn hva komponentene trenger, da går det fint... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 3. mars #3 Del Skrevet 3. mars Snasent kabinett! Hva slags deler skal du ha inni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 3. mars Forfatter #4 Del Skrevet 3. mars Brukernavn84 skrev (6 timer siden): Snasent kabinett! Hva slags deler skal du ha inni? Jeg tenker corsair vifter, corsair vannkjøling, ny prosessor, nytt hovedkort ++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 4. mars Forfatter #5 Del Skrevet 4. mars Haldrup skrev (På 2.3.2025 den 21.35): Det korte svaret er JA.... Vifter og kabinetter er lagd etter samme standard.... Men en vifte på 60mm passer selvfølgelig ikke i en 80mm plass.... Spørsmålet må da være om du skal bygge nytt, eller gjenbruke gamle deler..... Oftest passer de sammen, men kan være enkelte forskjeller.. Størrelsen på strømforsyning har intet med viftene å gjøre, de krever minimalt med strøm... Så lenge din strømforsyning lever mer enn hva komponentene trenger, da går det fint... men jeg lurer også på om det er mulig å seriekoble corsairvifter med tanke på corsair commander core hub. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Del Skrevet 4. mars FrøkenNordby93 skrev (35 minutter siden): men jeg lurer også på om det er mulig å seriekoble corsairvifter med tanke på corsair commander core hub. Ja det er mulig med huben fra Corsair, men når du først kjøper kabinett fra Phanteks så kan du jo vurdere viftene deres også. D30 og D40 viftene kan seriekobles på en genial måte slik at du bare har en kabel, det blir veldig ryddig. De har også versjoner som er reverserte slik at du ikke ser baksiden inne i kabinettet, det er de viftene du ser på bildene av kabinettet i linken fra Komplett. https://phanteks.com/product/d30-120-black/ Anonymkode: eedad...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 5. mars Forfatter #7 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 11.02): Ja det er mulig med huben fra Corsair, men når du først kjøper kabinett fra Phanteks så kan du jo vurdere viftene deres også. D30 og D40 viftene kan seriekobles på en genial måte slik at du bare har en kabel, det blir veldig ryddig. De har også versjoner som er reverserte slik at du ikke ser baksiden inne i kabinettet, det er de viftene du ser på bildene av kabinettet i linken fra Komplett. https://phanteks.com/product/d30-120-black/ Anonymkode: eedad...c14 Jeg fant vifter fra corsair som kan kobles sammen med 1 ledning i mellom hver enhet ooog da slipper man sånn spagetti opplegg OG den huben kan henges med magnet bak i kabinettet hvilket er genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Del Skrevet 5. mars FrøkenNordby93 skrev (43 minutter siden): Jeg fant vifter fra corsair som kan kobles sammen med 1 ledning i mellom hver enhet ooog da slipper man sånn spagetti opplegg OG den huben kan henges med magnet bak i kabinettet hvilket er genialt! Ja Corsair har jo iCue Link. Ser at lysene i kabinettet har støtte for Asus Aura og Razer Chroma men du må i tillegg ha Corsair iCue installert for å styre belysningen på viftene. Personlig så ville jeg gått for vifter og programvare fra en produsent for å slippe å ha 2-3 programmer installert, du skal vel også ha RAM med belysning?. Jeg har dårlig erfaring med Corsair iCue men heldigvis så har jeg bare RAM fra Corsair, belysningen på de kan kontrolleres med OpenRGB, resten er det Asus Armory Crate som står for Siden jeg har hovedkortet, skjermkortet og kabinettet er fra Asus. Anonymkode: eedad...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 5. mars Forfatter #9 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja Corsair har jo iCue Link. Ser at lysene i kabinettet har støtte for Asus Aura og Razer Chroma men du må i tillegg ha Corsair iCue installert for å styre belysningen på viftene. Personlig så ville jeg gått for vifter og programvare fra en produsent for å slippe å ha 2-3 programmer installert, du skal vel også ha RAM med belysning?. Jeg har dårlig erfaring med Corsair iCue men heldigvis så har jeg bare RAM fra Corsair, belysningen på de kan kontrolleres med OpenRGB, resten er det Asus Armory Crate som står for Siden jeg har hovedkortet, skjermkortet og kabinettet er fra Asus. Anonymkode: eedad...c14 Jeg har per dags dato mus, tastatur, vifter og ram fra corsair, jeg ødela commander proen jeg hadde fordi jeg tok feil usb, sååå ikke alt funker som det skal! Og utifra diverse tech fyrer på youtube så er ICue Link ganske bra om en vil slippe for mye kabler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. mars #10 Del Skrevet 6. mars Og jeg som synes pc'r er best i mørket når de ikke gjør noe av seg. Hvit farge er fint og mindre dominerende, men lys kan dra dit pepper'n gror for min del. Den blir jo ikke raskere selv om den lyser som en stjerne på natta. Selv hadde jeg nok valgt treverk fremfor ledlys 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 10. mars Forfatter #11 Del Skrevet 10. mars newman01 skrev (På 6.3.2025 den 11.33): Og jeg som synes pc'r er best i mørket når de ikke gjør noe av seg. Hvit farge er fint og mindre dominerende, men lys kan dra dit pepper'n gror for min del. Den blir jo ikke raskere selv om den lyser som en stjerne på natta. Selv hadde jeg nok valgt treverk fremfor ledlys Som en twitch streamer så er det litt gøy når en har et oppsett som en kan vise frem samtidig så driver jeg også å prøver å finne ut hvordan jeg kan få festa en skøteledning under skrivebordet så det ikke er 10,000 kabler etc.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 10. mars #12 Del Skrevet 10. mars FrøkenNordby93 skrev (På 28.2.2025 den 19.54): Jeg vurderer å kjøpe meg dette kabinettet. https://www.komplett.no/product/1222022/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/phanteks-nv7-big-tower-sort?queryid=b903a47b7662e54579d864deb4b028e3&sort=None# Vil det funke med vifter fra corsair i dette? Jeg har 1000w strømforsyning! Ja, men hvilken størrelse har viftene du har nå? Kabinettet du linket til har monteringshull for 120mm vifter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #13 Del Skrevet 10. mars FrøkenNordby93 skrev (4 minutter siden): Som en twitch streamer så er det litt gøy når en har et oppsett som en kan vise frem samtidig så driver jeg også å prøver å finne ut hvordan jeg kan få festa en skøteledning under skrivebordet så det ikke er 10,000 kabler etc.. Ikea har slike bokser eller nettinger som kan henges oppunder skrivebordet, har selv en slik kurv som fungerer veldig bra. Denne heter Signum, de har også ledningssamlere. https://www.ikea.com/no/no/cat/skjoteledninger-kabelhandtering-16195/ Anonymkode: eedad...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 10. mars Forfatter #14 Del Skrevet 10. mars K.B. skrev (2 timer siden): Ja, men hvilken størrelse har viftene du har nå? Kabinettet du linket til har monteringshull for 120mm vifter 120, er den størrelsen jeg skal gå for! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 10. mars Forfatter #15 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikea har slike bokser eller nettinger som kan henges oppunder skrivebordet, har selv en slik kurv som fungerer veldig bra. Denne heter Signum, de har også ledningssamlere. https://www.ikea.com/no/no/cat/skjoteledninger-kabelhandtering-16195/ Anonymkode: eedad...c14 Må få meg en slik, er så lei ledninger og sånt langs gulvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 10. mars #16 Del Skrevet 10. mars FrøkenNordby93 skrev (16 minutter siden): 120, er den størrelsen jeg skal gå for! Da er du all good 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenNordby93 Skrevet 10. mars Forfatter #17 Del Skrevet 10. mars K.B. skrev (1 time siden): Da er du all good 😎 Jaa, jeg tenkte muligens å laste opp bilder av prosessen i tråden her heh! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå